Przyspieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wrażenie,ze moje autko jest troche mułowate.Mam 1.8 16v 105KM.Jest założony gaz więc jest napewno troszke osłabiony.
Czasu do 100 narazie mu nie mierzyłem za bardzo,ale jeśli go wkręce na obroty to jako tako jedzie.Jedyne co mnie denerwuje to totalny brak mocy tak do jakiś 2500 - 3000.Czy to normalne?Wciskam pedał w podłogę a auto jakoś tak słabo przyspiesza.Jestem śwerzym kierowcą więc jeszcze tak nie bardzo znam możliwości silnika.
Na trasie jak wyprzedzałem przy jakiś 100-110 to przy redukcji do 4 biegu nie czułem żebym leciał jak pocisk (moze redukcja powinna być do 3).
Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi jeśli chodzi o wmiarę oszczędną jazdę,a przy jakich tak żeby auto zarazem jakoś jechało i nie tworzyło wiru w baku?
  
 
no to raczej normalne, i przy niskich obrotach nie wciskaj nigdy gazu na max , przy obciązeniu.
  
 
Redukcja do 3-ki i po obrotach. Ja mam 1,6 EFI-105 koni na drugim idzie powyżej 100 a na trojce powyzej 150 km/h. Faktem jest ze moj tez ma gaz i jak faktycznie chcę troche posmigac to muszę przelaczac na benzyne.
  
 
Cytat:
2007-03-18 14:42:32, kinmaj1 pisze:
Redukcja do 3-ki i po obrotach. Ja mam 1,6 EFI-105 koni na drugim idzie powyżej 100 a na trojce powyzej 150 km/h. Faktem jest ze moj tez ma gaz i jak faktycznie chcę troche posmigac to muszę przelaczac na benzyne.



a na 4 ponad 200, 5 nie wlaczasz bo sie unosi od ziemi ??
  
 
ja tez mam 1.8 16v 105KM bez gazu i nigdy mi na 2 nie poszedł ponad 100, ale to Polska wiec wszystko jest mozliwe. a z tym ze na niskich obrotach to jest muł to masz racje, ale to 16 zaworowiec i zaczyna ciągnąc dopiero na wysokich obrotach. A co do zmiany biegów to do spokojnej jazdy zmiana przy 2500-3000 obrotów, a jak chcesz poszarżować to sam wiesz kiedy najlepeij zminic bieg . Ogólnie to dobre silniki, ja nie mam zadnych problemów z nim.
  
 
kolega pisał o 1,6 CVH 105 km odnosnie 100 na 2 biegu. i to jest normalne bo ta skrzynia ma długie przełozenia, tylko nie kazdy wie a niektórzy sie potrafia tylko wysmiewac....
  
 
1,6 EFI 105 koni na trzecim biegu prawie 160km/h proszę nie wyśmiewać
ps nie uwzględniam przekłamań licznika
  
 
Cytat:


2007-03-18 14:42:32, kinmaj1 pisze:
Redukcja do 3-ki i po obrotach. Ja mam 1,6 EFI-105 koni na drugim idzie powyżej 100 a na trojce powyzej 150 km/h. Faktem jest ze moj tez ma gaz i jak faktycznie chcę troche posmigac to muszę przelaczac na benzyne.



a na 4 ponad 200, 5 nie wlaczasz bo sie unosi od ziemi ??

Nie unosi się. Chyba brakuje mu już mocy. Ale na 2 i na 3-ce ciągbie do obrotów maksymalnych 6500 obr/min i mozesz wierzyc albo nie zasuwa jak rakieta. (przynajmniej jak na silnik o mocy 105 koni). Maksymalnej nie osiagnąłem na razie większej niż 185 ale nie za bardzo mialem gzie sie rozpedzic.- za granicą nie byłem a nsze drogi szczegolnie w naszym wojewodztwie - to pozal sie boze
  
 
Cytat:
2007-03-18 15:02:12, fryszard pisze:
kolega pisał o 1,6 CVH 105 km odnosnie 100 na 2 biegu. i to jest normalne bo ta skrzynia ma długie przełozenia, tylko nie kazdy wie a niektórzy sie potrafia tylko wysmiewac....



a ty znowu do mnie, czy ja sie tam wysmiewam ?? widizales jaks emote itd ??
  
 
heh to ja moze pokaze filmik swojej produkcji ktory zrobilem niedowiarką, na filmiku slychac zgrzyt skrzyni z a to z powodu proby zmiany biegu przy za duzych obrotach jak widac na nim

1 - 75-80
2 - 120
(na 3 biegu na lodzie kiedys wskoczylo mi 160km/h nie probowalem meczyc auta do tylu normalnie)
silnik 1.6 EFI DOHC bla bla rakieta

Oczywiscie takie jezdzenie to glupota i byl to pierwszy i ostatni raz kiedy zrobilem tak tym autem.

Filmik

Powracajac do wątku, moj 1.6 przy 3k rpm dostaje w ciuul mocy i najbardziej lubie powoli do tych 3k rpm a pozniej jest rakieta, niestety tylko 1 2 i 3 bieg bo 4 i 5 to zamulka

PS. na pokladzie byla moja dziewczyna i kumpel trzymajacy aparat

[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2007-03-18 15:42:38 ]
  
 
moj ladnie sie zbiera, ale to szesnastka więc cięgnie pzry wyzszych obrotach
  
 
Cytat:
2007-03-18 14:47:30, ToFastMKIV pisze:
a na 4 ponad 200, 5 nie wlaczasz bo sie unosi od ziemi ??


nie no skad to jest zupełnie na powaznie napisane..
  
 
Cytat:
2007-03-18 16:00:41, fryszard pisze:
nie no skad to jest zupełnie na powaznie napisane..



masz widocznie problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale to juz twoja brocha i inne poczucie humoru.

Pozdrawiam i koncze spam
  
 
przepraszam po głebszej analizie twojego posta, jednak dostrzegłem ze to jest powaznie pisane, tak zgadza sie mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
  
 
Ale sie dyskusja rozwinęła.Dzięki za info,jak ujażmić tego kucyka.
  
 
w sumie to przy 2500-3000 nie targa za bardzo ale powyżej 4000 tyś bajka
Fajny silnik i powiedziałem sobie że nie kupię w przyszłości silnika o mniejszej pojemności. A co do osiągów to 100 km/h leciutko przekracza na drugim biegu. Wprawdzie to nie RS ale coś tam pod maską ma.
  
 
Ma ma bo sam latałem ponad 100 prawie 110 na 2 po miescie z pod swiateł pod swiatła tylko ze wzkazuwka wbijała na 110 i musiałem hamować bo były swiatła i tak kilka razy wszystkich zostawiałem za soba! Wtedy nawet tak bardzo nie czuje się ze silnik dostaje strasznie. Dlatego starcza silnik 1.6 choś myślałem o swapie ale to zbyt duzo kosztuje (przeszczep jak i pózniej utrzymanie bo ja nie jestem zwolenikiem LPG). Ja mam 1.6 na benzynie i tak pozostanie.