Przyspieszenie

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wrażenie,ze moje autko jest troche mułowate.Mam 1.8 16v 105KM.Jest założony gaz więc jest napewno troszke osłabiony.
Czasu do 100 narazie mu nie mierzyłem za bardzo,ale jeśli go wkręce na obroty to jako tako jedzie.Jedyne co mnie denerwuje to totalny brak mocy tak do jakiś 2500 - 3000.Czy to normalne?Wciskam pedał w podłogę a auto jakoś tak słabo przyspiesza.Jestem śwerzym kierowcą więc jeszcze tak nie bardzo znam możliwości silnika.
Na trasie jak wyprzedzałem przy jakiś 100-110 to przy redukcji do 4 biegu nie czułem żebym leciał jak pocisk (moze redukcja powinna być do 3).
Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi jeśli chodzi o wmiarę oszczędną jazdę,a przy jakich tak żeby auto zarazem jakoś jechało i nie tworzyło wiru w baku?

no to raczej normalne, i przy niskich obrotach nie wciskaj nigdy gazu na max , przy obciązeniu.

Redukcja do 3-ki i po obrotach. Ja mam 1,6 EFI-105 koni na drugim idzie powyżej 100 a na trojce powyzej 150 km/h. Faktem jest ze moj tez ma gaz i jak faktycznie chcę troche posmigac to muszę przelaczac na benzyne.

Cytat:
2007-03-18 14:42:32, kinmaj1 pisze:
Redukcja do 3-ki i po obrotach. Ja mam 1,6 EFI-105 koni na drugim idzie powyżej 100 a na trojce powyzej 150 km/h. Faktem jest ze moj tez ma gaz i jak faktycznie chcę troche posmigac to muszę przelaczac na benzyne.

a na 4 ponad 200, 5 nie wlaczasz bo sie unosi od ziemi ??

ja tez mam 1.8 16v 105KM bez gazu i nigdy mi na 2 nie poszedł ponad 100, ale to Polska wiec wszystko jest mozliwe. a z tym ze na niskich obrotach to jest muł to masz racje, ale to 16 zaworowiec i zaczyna ciągnąc dopiero na wysokich obrotach. A co do zmiany biegów to do spokojnej jazdy zmiana przy 2500-3000 obrotów, a jak chcesz poszarżować to sam wiesz kiedy najlepeij zminic bieg . Ogólnie to dobre silniki, ja nie mam zadnych problemów z nim.