Zawor zwrotny paliwa - 1,8TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Poniewaz moj Essi raz na jakis czas po dlugim postoju ciezko odpala a wszystko (kompresja, swiece, filtry) jest w porzadku jest podejrzenie, ze paliwo moze wracac. Gdzie szukac i jak wyglada zawor zwrotny paliwa?
Wymyslilem, ze na jego wysokosci zaslepie przewod tak zeby paliwo na pewno nie wracalo, zostawie na noc auto i rano podlacze wszystko z powrotem. Jezeli zapali bez problemu to moze to byc wina zaworu. Ile moze kosztowac takie cudo? Czy koniecznie musi byc od Escorta 1,8TD czy tez moze byc kazdy, ktorego srednica pasuje?

pozdrawiam
--
ElGreco
  
 
Podlacz przezroczysty wezyk, bezposrednio do pompy, aby obejsc filtr i podgrzewacz. I zobacz czy dziala jak nalezy. Prawdopodobnie cos nie tak z membrana w pompce, przy filtrze.
  
 
W 1,8D (wolnossącym) taki zaworek znajdzuję się między pompą a filtrem paliwa. Jest to niewiekiej wielkości "tulejka" na przewodzie paliwowym średnicy może 10mm i długości około 30mm.
Kosztuje .... 150zł bo chciałem kupić.
  
 
mógłby ktoś wrzucić fotke takiego zaworu? bo ja chyba coś takiego mam ale nie jestem pewien czy to aby to..
  
 
w td też jest taki sam i w tym samym miejscu, uniwersalny kosztuje 30zł.
  
 
Ja mam dokładnie to samo, jak autko dłużej postoi to obojętnie czy ciepło, w ciagu dnia czy zimno rana, trzeba troche pokrecic zanim złapie! czy to na bank ten zaworek? mozna podłaczyc pakliwo bez niego czy raczej odpada?!
  
 
Lepiej jak założysz bezbarwną rurke między filtrem a pompą i zobaczysz czy rano jest pusta czy z paliwem.
Uniwersalny powinien załatwić sprawe.
W zimie będziesz miał problem o wiele większy jak będziesz go zapalał a aku jest wrażliwy w zimie i szybko pada nawet jak jest nówka.
  
 
ja założyłem rurke paliwo sie nie cofa a auto odpala jak chce. raz dobrze raz żle aku,świece,filtr wymienione w tamtym roku a w zime było kiepsko
  
 
Sprawdź ustawienie pompy wtryskowej - dot. postu kolegi przemcew (tego niżej) i dlaczego nie działa mi funkcja wklej w mozilli ?????? Co jest qrde?
  
 
Witam


Widzę, że odżył mój wątek sprzed roku. Koniec końców u mnie okazało się, że problem tkwi w pompie wtryskowej i jednocześnie w filtrze paliwa. Otóż wyszło, że poprzedni właściciel (Wielki Jeleń) wymontował filtr paliwa z pompką i zamiast niego założył jakiś bliżej nieokreślony bez pompki. Przez to gdy raz na jakiś czas paliwo się cofało to nie chciał zapalić. Do tego okazało się, że pompa wymagała regulacji. Po założeniu filtra z pompką (i zaworkiem) oraz regulacji pompy zaczął zapalać na dotyk i całą poprzednią zime przejeździłem bez problemu, mimo że stał na dworze.
Z innych wesołości to w wakacje padł mi zawór paliwa na pompie i przez pewien czas żeby odpalić auto trzeba było mocno w niego czymś walnąć

pozdrawiam
-- ElGreco

  
 
w escortach były też filtry bez pompki
Swoją drogą twój opis naprawy problemu komuś sie przyda.
  
 
> w escortach były też filtry bez pompki

Wiem, o ile mnie pamięć nie myli to tak było w układzie z pompą Bosha. Mój w każdym bądź razie taką oryginalnie posiadał. Kolega, który miał kilka Fordów twierdzi, że w przypadku pompy Lucasa bywa, że paliwo się cofa i jeżeli nie ma zaworku na pompce to jest bieda. Nie wiem czy to prawda ale u mnie się sprawdziło. Po wstawieniu pompki z zaworkiem zaczął odpalać za każdym razem bez problemu, a po dodatkowej regulacji pompy zaczął odpalać idealnie. I oby tak mu zostało

pozdrawiam
-- ElGreco

P.S.
Przypomniało mi się, że zanim znalazłem działającą pompke to tymczasowo miałem założony bliżej nieokreślony zaworek (podobno od radzieckiego ciągnika) i odpalał dobrze więc wygląda na to, że zaworek się przydaje.
  
 
Panowie a jak czasem przy odpalaniu jak autko stoi pare godzin musze dłuzej pokrecic i potem puszcza duzego dyma to sa lejace wtryski?! czy obstwiacie co innego?
  
 
Przy odpalaniu to normalne, tak samo przy obciążeniu.
Problem może być jeżeli dymi cały czas, wtedy to wtryski.

Pozdrawiam.
  
 
ale to jest poważnie duuuuzy dym ;]
  
 
a powiedz jaki kolor dymu i jak chodzi silnik zaraz po odpaleniu
  
 
Przepraszam że się wpierdzielam z nowym tematem ale tylko chcę wiedziec ile kosztują gumowe wężyki łączące turbinę z pompą wtryskową, kupował to ktoś może? Bo mnie to czeka, jedna mi pękła druga też już wiele nie wytrzyma. Sorki jeszcze raz ale nie chciałem zakładac nowego postu.
  
 
Co ma turbina do pompy wtryskowej???jeśli chodzi o problem uciekania paliwa to też to przeżyłem,jeśli chodzi o pompe lucasa to zaworek zwrotny jest w w pompce do której zakłada się wkład filtra,w boshu prawdopodobnie jest w pompie wtryskowej,można założyć zaworek zwrotny uniwersalny do diesla ale pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa,założenie zaworku przed filtrem spowoduje zatkanie go po pewnym czasie brudem z baku.W moim przypadku kilku fachowców zalecało remont pompy wtryskowej.Powiem krótko miałem kiedyś taki przypadek w innym aucie,na naszych stacjach to jest syf a nie paliwo,zdjąłem bak wymyłem,nie będę mówił co bło w środku a tankuje tylko na renomowanych stacjach,oblepiony był bardzo tzw,smok w baku i przytkane odpowietrzenie.po wyczyszczeniu tego i zalani paliwem doradzam kompresorem dmuchnąć do baku uszczelnić sobie szczelnie(uwaga zeby sie nie pochlapać paliwem)aż odpowietrzenie zagra tak ja trąbka to dobry sposób na odetkanie.po tej operacji wszystkie problemy z wracającym paliwem się skończyło,nie był potrzebny remont pompy itd.jeśli samochód mało pali zbiera się itd to po co remont pompy.jesli smok w baku sie przytka zmniejsza sie srednica i w baku robi sie podcisnienie i na postoju zasysa paliwo spowrotem,można to sobie sprawdzić jeszcze w taki sposób jeśli w baku jest powyżej 1/2 paliwa to po przejechaniu kilku km,zatrzymac sie i szybko odkrecic korek z baku i sprawdzić czy będzie syczało tak jak przy otwieraniu ciepłej pepsi,to oznaka ze nie ma odpowietrzenia.paliwo również będzie się wracać do baku jeśli będzie nieszczelność na przewodach gumowych,to dziwne ale ropa nie kapie tak jak bęzyna gdy jest dziurka w przewodzie a zasysa powietrze.Pozdrawiam sam się naszukałem aby usunąć t ą usterkę,wszystkie gumowe wężyki warto wymienić na nowe nieduży koszt,można spróbować najpierw od wywalenia podgrzewacza paliwa,i likwidacje tych końcówek szybkozłączek które są na końcach przewodów paliwowych
  
 
prosze pisz z przerwami.
Druga sprawa jak masz zdjęcie owego zaworka zwrotnego w pompie paliwowej to pokaż zdjęcie bo nie uwierze.
  
 
Nie w pompie paliwowej,tylko w pompce na filtrze,w tej ręcznej pompce wewnątrz są dwa zaworki i membrama,nie kliknę zdjęcia bo pompka jest fabrycznie zgrzewana,raz ją rozebrałem tylko żeby ją wyczyścić wewnątrz.Rozmowa oczywiście o filtrze z ręczną pompką przy pompie wtryskowej Lucas