Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() xclone Escort MKVII 1.8TD k ... Sępólno Krajeńskie | 2007-03-19 13:28:14 ja ze swojego TD jestem zadowolony.. mam kombi i nielekkie kopyto, więc o spalaniu nie będę się wypowiadał, ale praca TDi jest bardzo fajna.. jeśli chodzi o psucie, to dotychczas wymieniłem (prawie rok) sprzęgło, łożyska, wydech (mocno pokleiłem, czeka na wymianę), zawieszenie..
z zawieszeniem sam jestem sobie winny - robiłem po trochu i jedno od drugiego padało - trzeba było wydać raz a porządnie i byłoby szybko po problemie.. a zaczęło się od zapieczonego wężyka hamulcowego (przy zaciskach).. pewnie za wiele nie pomogłem, tym bardziej, że mówimy o różnych rocznikach.. ale co do silnika TDi - polecam.. |
![]() zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-03-19 13:47:55 Ja mam MKV combi 1.8D. Spalanie około 4,8 -5,2 (ale nogę mam lekką ![]()
|
![]() ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2007-03-19 13:48:56 wiadomo trza dbac o olej i paski jak dbasz o mat eksploatacyjne to silnik odwdzieczy ci sie dluuuga zywotnoscia, ja mam mk4 od 10 lat i zrobilem ponad 150tys (łącznie ma ok 282tys), niebede wcisakal kitu ze super itd ze nie pali oleju, olej pali tyle ze od zmiany do zmiany (co 10tys) nie dolewam ani grama (zejdzie na 3 mm od dolnej nad dolna kreske.
ogolnie jezeli chodzi o zwykłego D silnik jest ok, wiadomo rakieta nie jest ale mozna sie sprawnie przemieszczec, no a o kosztch wspominac chyba nie musze. przy zakupie sprawdz: - jak odpala zimny (czy po odpaleniu ma rozne obroty - sporo autek ma z tym problemy) - czy dymi ( =depniesz wiadomo zadymi, ale jak za duzo dymi to niezbyt dobrze swiadczy) - jak ma przebieg ponad 200tys to bedzie slychac klepiace popychacze (przy przegazowaniu jak schodzi z wysokich obrotow) ale to nic powaznego i idzie z tym zyc. jeszcze jedno, bardziej niz silnikiem martwilbym sie stanem blachy (podłuznice itp), ogolnie D wytzrzymie wiecej niz TD ale jak pisalem wyzej - wszystko w zaleznosci jak kto dba [ wiadomość edytowana przez: ToFastMKIV dnia 2007-03-19 13:51:14 ] |
mwarchalowski BMW 316ti / Polonez ... Wrocław / Zakopane / Żywiec | 2007-03-19 15:12:49 A jak wygląda sprawa pompy wtryskowej bo słyszałem, że lubią paść a to drogi wydatek??
DEx |
![]() xclone Escort MKVII 1.8TD k ... Sępólno Krajeńskie | 2007-03-19 15:21:35
ceny z głowy (z normalnego sklepu) łożysko przód na FAG - 90 PLN łożysko tył na FAG - 85 PLN przegub (lagro ? albo jakoś podobnie) - 165 PLN tuleje wahacza - 70 PLN klocki ham. remsa - 45 PLN tarcze ham. - 85 okładziny (szczęki) ham. tył remsa - 50 PLN sprężyna amort. przód D&D - 95 PLN wężyk ham. - 55 PLN komplet sprzęgła SAHS - 550 PLN komplet filtrów - 100 PLN komplet tłumików będzie kosztował ok. 500 PLN, komplet rozrządu ok. 600 PLN.. ceny części są względnie do przełknięcia.. ale jak się do tego dołoży robociznę to się robi całkiem niezła skarbona... :/ rada: wymieniaj to co trzeba kompleksowo - nie staraj się dzielić "na zaś".. |
![]() JmB (S) Sympatyk FEFK Escort RS / Mondeo S ... Kraków | 2007-03-19 15:43:20 Co to 1.8D w mk6 mało elastyczny więc nie poszalejesz.
Do spokojnej jazdy. Na trasie możesz mieć problemy z wyprzedzaniem bo długo się zbiera. Ja z ciężką nogą pale w okolicach 8l/100. Jeśli chodzi o awaryjność do praktycznie brak jeśli wszystko jest po nadzorem i stałą kontrolą. Przede wszystkim świece, filtry. Wiadomo czasem coś walnie czego nie można przewidzeć Z mojej krótkiej historii napraw i ekspolatacji Pompa wodna 200 zł+robocizna Jestem zadowolony. Bo jakbym miał mocniejsze auto to bym już nie żył ![]() |
![]() jzu 95 TD Kombi katowice | 2007-03-19 15:53:32 Mialem przez 2 lata 1.8D z 92 roku i autko - lejesz jedziesz.... nic nie robilem przy nim (a przydaloby sie bo blacharka juz mocno zaczynala rdzewiec). spalanie okolo 5.5l/100km przy czym silnik dostawal w "dupe"... wiem ze jak go sprzedalem to posypala sie w niedlugim czasie pompa wody, skrzynia i zawieszenie bylo do roboty... nie wspomne o blacharce. Co do osiagow samochodu to te 60 KM troszke malo bo jak jedziesz we 2 osoby i musisz tira wyprzedzic (90kmh) to najlepiej jak byloby sporo miejsca przed toba zeby miec czas na ten manewr. Poza tym silnik jest prosta konstrukcja nie ma w nim elektroniki i to jest duzy plus - mniej rzeczy do zepsucia ![]() Teraz mam TD i silnik jest bardziej elastyczny i przyjemniej sie jedzie... ale spalanie niimum o 1l większe... przy jezdzeniu w stylu starego dziadka pali mi jakies 5,8l/100 ale za to nie ma frajdy... Wydaje mnie sie ze mk5 jakies solidniejsze sa a mk7 jakies bardziej awaryjne... ale jak sie mowi jak dbasz tak masz wiec nie mozna generalizowac... |
![]() Arni86 Escort MK IV 1.6 D orzesze | 2007-03-19 18:15:41 Mam 1.6 D i oprocz wymiany modułu ładowania silnik bezawaryjny. Lejesz-jedzies. I na dodatek wyjątkowo ekonomiczny. |
![]() przemcew wałbrzych | 2007-03-19 18:42:41 mam 1,8d i nie mam z nim zadnego problemu poza ciezkim zapalaniem ale ten typ tak ma ![]() ![]() |