Dlaczego vectra ma 115 koni a espero 105?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, niby takie same silniki (2.0) to gdzie uciekło te 10 koników?

[ wiadomość edytowana przez: saqul dnia 2007-03-14 23:38:41 ]
  
 
koniki w korei są podobno mniejsze-i ot problem się rozwiązał
  
 
Inna elektronika

Bosch / Delco
  
 
ponadto inny stopień sprężania (dełu - 8,2, opel - 9,0 jakoś tak chyba)
  
 
To może by przerzucić elektronikę z vectry? w sumie jest o co walczyć, 10 koni drogą nie chodzi albo i chodzi
  
 
to nie jest tak hop-siup - wymienić trzeba by część osprzętu, czujniki, wiązki... Jeśli się w to bawić to lepiej wsadzić po prostu silnik od czegoś lepszego, np opla 150 km czy 170 km (ponoć były takie) a nawet od calibry lub vectry turbo
  
 
taaa i na porzadnego swawa ( z calibry turbo ) zaplacisz 150% watosci esperaka
  
 
Zacznijmy od tego, że znalezienie LET'a w stanie nadającym się na przekładkę, graniczy obecnie z cudem.

Pomijając kwestię robocizny, same podzespoły niezbędne do SWAP'a będą problematyczne.

Silnik 2,0 T z Cali można nabyć jako NOWY w Oplu. Cena... okolice 50 tyś. zł
Wiem, gdyż niedawno się dowiadywałem.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2007-03-15 02:03:29, Robert_S pisze:
to nie jest tak hop-siup - wymienić trzeba by część osprzętu, czujniki, wiązki... Jeśli się w to bawić to lepiej wsadzić po prostu silnik od czegoś lepszego, np opla 150 km czy 170 km (ponoć były takie) a nawet od calibry lub vectry turbo


Rozmawiałem niedawno z Gościem który pracował kilka lat w serwisie Daewoo w Legnicy, twierdzi że najmniej problemów zawsze było właśnie z Espero, a najlepiej chodziły rzadkie egzemplarze espero 1.8 z silnikiem 16V, miało to podobno grubo ponad 100 koni i ekstra przyspieszenie, ale nie wiem czy coś nie pomylił, chociaż zaklina się że takie były tylko bardzo rzadko, miał ktoś takie Espero ?
  
 
Pewnie. 10ty szlif w półtorówce
  
 
W skanerze fabrycznym daewoo nie bylo takiego wiec watpie by w ogole takie istnialo. Co do leta to sam szukalem zanim auto zmienilem, ale znalezienie takiego motoru sprawnego jest niewykonalne.
  
 
Napisze kilka slow, gdyz akurat chodzilo mi to po glowie, a i z Oplami mialem i mam kontakt
Brat mial Viktorię A 2,0 8V 115KM. Różnica (niby 10 koni) byla diametralna - Vectra, mimo ze stara - szła jak burza w porownaniu z moim Esperakiem. Poza tym - ta Vectra miala o wiele wiele wiele dluzsza skrzynie - moze to tez ma tu znaczenie. Przykladowo - na dwójce spokojnie kręci sie tam 100-110km/h. W Esperaku nie probowalem tego robic i nie sprobuje Az tak odwazny to ja nie jestem
Teraz braciszek ma Celinkę "V". To tez chodzi sympatycznie. 172KM, oczywiscie tylko Pb. Tu skrzynia tez jest podobna (bardzo dluga). Przy normalnej jezdzie, gdy trzeba kogos ostro trzepnąć (wyprzedzic) jest redukcja z 4 na 2 (przy okolo 70-80km/h), wtedy wskakuje okolo 4,5-5tys obrotów , pedal w podloge i odnosci sie wrazenie, ze sie za chwile udusi, bo tlen uciekl na tył auta
Wrazenie jest sympatyczne.

A co do przekladki ... chodzilo to za mna, ale to za duzy wydatek ... to inwestycja mniej wiecej wielkosci PRZYNAJMNIEJ polowy auta. Dlatego ... nastepcą mojego obecnego stworka bedzie cos co od razu ma taki a nie inny silnik, ale wszystko w swoim czasie
  
 
Cytat:
2007-03-16 10:17:18, Mihty pisze:
Napisze kilka slow, gdyz akurat chodzilo mi to po glowie, a i z Oplami mialem i mam kontakt Brat mial Viktorię A 2,0 8V 115KM. Różnica (niby 10 koni) byla diametralna - Vectra, mimo ze stara - szła jak burza w porownaniu z moim Esperakiem. Poza tym - ta Vectra miala o wiele wiele wiele dluzsza skrzynie - moze to tez ma tu znaczenie. Przykladowo - na dwójce spokojnie kręci sie tam 100-110km/h.



Co to vectry A 2.0 8v to skrzyn jest chyba 3 rodzaje
bo kolegi brat na 3 łapał 170-180 a na 4 biegu prawie 210 na lpg
natomiast jeszcze jego kolega na 3 łapał 140-150 a na 4 180 i trza było 5 wrzucac dodam za ta pierwsza vectra 100km/h na V miała przy 2000/obr
  
 
Ja na 2 max koło 90 i na 3 do 140... Ale tylko jak testowałem mapy
  
 
Wystarczy wymienić tłoki na oplowskie i będzie 115 KM
Tłoki w esperaku są wklęsłe i to obniża stopień sprężania
a oplowskie śą wypukłe i to zwiększa stopien spręzania.
Oto cała tajemnica
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-16 16:01:54, john pisze:
Wystarczy wymienić tłoki na oplowskie i będzie 115 KM



Czy ktoś to praktykował?
  
 
Cytat:
2007-03-16 13:34:25, Zoltar pisze:
Ja na 2 max koło 90 i na 3 do 140... Ale tylko jak testowałem mapy



i 6000obr tez testera robilem
  
 
Cytat:
2007-03-16 16:28:28, saqul pisze:
Czy ktoś to praktykował?



A po ch*ja? Większość klubowiczów jest na etapie sprzedawania złomero, rozglądania się za czymś lepszym i nowszym, a w najgorszym wypadku na etapie składania kasy na coś lepszego/nowszego. Już nikt nie ma w głowie takowych ulepszeń.
  
 
hmm, jak wiesz ja dopiero kupiłem to auto, więc nie znudziło mi się jeszcze, a zmiana na lepsze/nowsze nie nastąpi u mnie szybko, więc myślę trochę ulepszyć swój wózek
  
 
Cytat:
2007-03-16 18:04:57, saqul pisze:
więc myślę trochę ulepszyć swój wózek



No to lepiej odkładaj kasę na blacharza i lakiernika jak ruda zacznie zżerać doły drzwi, nadkola, a na końcu progi.