Jeszcze raz drążek zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Troche odswiezam temat przewertowalem juz archiwum. Wymieniłem te tuejki no fajnie biegi wchodzą fatk ale nadal mi coś pierdzi charcze jak kto woli co to moze być odrazu mówie ze poduszki silnika wymienione wszystkie. Macie jeszcze jakieś pomysły co tam moze sie dziać mi tak sie dzieje na 1 i 2 biegu i troszke na 3. Jak troche tak powierce drązkiem zaminy biegów to na jedynce przestaje to sie dziać.
I jestem teraz w kropce a niechce juz nic na pałe wymieniać
  
 
Mam tak samo (tulejki wymienione) i z tego co wywnioskowałem to luz jest na lewarku, a dokładnie to w miejscu gdzie zamienia się w przegub (biała kula w gnieździe).
Dołożyłem tam smaru, lecz nic to nie dało. Po prostu powycierały się współpracujące ze sobą plastikowe el. mechanizmu.
Obawiam się, że jedynym sposobem likwidacji luzu na lewarku jest wymiana całego tego mechanizmu, łącznie z lewarkiem.
  
 
ja mam tak ze podczas redukcji z 4 na 3 mi zgrzyta ale nei wymienilem jeszcze poduszek.....
  
 
a nie da sie dokupic tego białego przegubu? Strasznie mnie to denerwuje tak to wszystko słychac jak by miał wszysko sie rozleciec w sumie to lubie ten samochód ale czasami to mam chęc go sprzedac i kupic jakiegoś VW albo japończyka no ale na to to trzeba troszke kasiorki mieć a za esperanto za duzo nie wezme i przynajmniej wiem co mam a jak kupie to zapewne kota w worku.
  
 
Cytat:
2007-03-01 21:23:28, adasko_21 pisze:
a nie da sie dokupic tego białego przegubu?



Pytałem o to w ASO kilka dni temu i z tego co się dowiedziałem samej kulki nie da się kupić tylko cały mechanizm wraz z lewarkiem za ok. 240zł. U mnie wymiana "pajączka" i wszystkich poduszek rozwiązała problem buczenia z tym że nie wiem na jak długo bo dopiero 3 dni tak jeżdże.
  
 
A ile ten pajączek kosztowal?
z tego co sie orietuje to 100 zł trzeba dac.
  
 
Mnie kosztował dokładnie 85zł chociaż to pewnie zależy od sklepu.

[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2007-03-01 23:20:10 ]
  
 
Cytat:
2007-03-01 22:10:14, adasko_21 pisze:
A ile ten pajączek kosztowal? z tego co sie orietuje to 100 zł trzeba dac.



ja za mechanizm wybieraka skrzyni biegów (tak podobno sie zwie ) dalem 90 zl ale normalnie kosztuje 100 zl mnie objela klubowa znizka w tej budzie na przeciwko kotsisa
wymiana strasznie trodna nie jest

a o to i sam wybierak PAJAK
  
 
Chyba to kupie ale niewiem bo wywalić 100zł i znowu sie okarze ze dalej chrobocze. A wy dlaczego wymienialiście jakie były oboawy u was?
Ja znalazłem ten boały przedub w intercarsie z orginału opla za 25 zł i powiedzcie czy waro kupić sam przegób czy cały pajączek??
INDEX tej białej tulejki 07 58 501 jak by ktoś kiedys chciał ją zmienić.

[ wiadomość edytowana przez: adasko_21 dnia 2007-03-02 14:56:59 ]
  
 
Kurcze znalazłem dziś i nawet złotówki mnie to nie kosztowalo a mianowicie elektrozwarór od gazy obciral o kolektor dolotowy
  
 
jestem w.... zmienilem wszytkie poduszki 130 zl zmienilem pajaka 100 zl i nadal jak redukuje z 4 biegu na 3 to mi zgrzyta juz neiwie pewno to skrzynia a niemam kasy na naprawe pomocy co to jeszcze moze byc?
a tak wygladaly poduszki po wyjeciu z samochodu
zdjecie poduszki prawej silnika:

zdjecie tylniej poduszki silnikazeby ja wyjac trzeba ja bylo rozciac ;/

zdjecie poduszki skrzyni biegow:

oraz wszytkie 3


moze sie komus przyda ja juz mam dosc

[ wiadomość edytowana przez: Jabuszko dnia 2007-03-06 21:54:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jabuszko dnia 2007-03-06 21:55:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jabuszko dnia 2007-03-06 21:56:36 ]
  
 
Sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Wbrew pozorom, za duża ilość oleju powoduje zgrzyty...
Ja tak miałem na V biegu.



Stawiasz autko na równym poodłożu, podkładasz miskę i odkręcasz zaznaczoną śrubę.
Jęlsi maszza dużo oleju, to poczekaj aż się wyleje.
To jest korek przelewowy.
  
 
Cytat:
2007-03-07 07:47:36, kisztan pisze:
Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Wbrew pozorom, za duża ilość oleju powoduje zgrzyty... Ja tak miałem na V biegu. Stawiasz autko na równym poodłożu, podkładasz miskę i odkręcasz zaznaczoną śrubę. Jęlsi maszza dużo oleju, to poczekaj aż się wyleje. To jest korek przelewowy.



ale to by chyba musialo byc fabrycznie za duzo ale jeszcze zobacze bo zdaje mi sie jak by to cos w skrzyni bylo to jak z 2 na 3 zmieniam tez by zgrzytalo?? a moze te jakies tam zembatki jak z 4 redukuje nie zdaza wychamowac czy co?? juz sam enwieim
  
 
Cytat:
2007-03-07 07:57:19, Jabuszko pisze:
ale to by chyba musialo byc fabrycznie za duzo ale jeszcze zobacze bo zdaje mi sie jak by to cos w skrzyni bylo to jak z 2 na 3 zmieniam tez by zgrzytalo?? a moze te jakies tam zembatki jak z 4 redukuje nie zdaza wychamowac czy co?? juz sam enwieim



U mnie był problem tylko z V biegiem.
Skrzynia pracowała dość ciężko.

Odkręcenie jednaj śrubki to nie taki znów kłopot.
Co Ci szkodzi sprawdzić
  
 
Czy na zimnym silniku skrzynia biegów zawsze ciężko chodzi? Jak rano do pracy jadę to trzeba większej siły użyć aby sobie te biegi zmieniać, jak się silnik rozgrzeje to wszystko jest OK. To wina oleju w skrzyni Znaczy się do wymiany

[ wiadomość edytowana przez: Kryszyn dnia 2007-03-19 23:59:49 ]