MotoNews.pl
  

Fiatowskie silniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chcialbym sie dowiedziec czy silniki z fiata tempry to te same co ze 132?Chodzi mi tu glownie o 2.0 . Moze to jest to samo tylko wstawione poprzcznie.????
  
 
Z mojej bardzo nikłej wiedzy na ten temat wynika że blok jest prawie identyczny. Inne są mocowania, aparat zapłonowy jest na wałku wydechowym (?) a nie w bloku, głowica jest obrócona (zawory) - kolektory ssący i wydechowy przychodzą z innych stron i jeszcze jakieś inne róznice których teraz nie pamiętam.
Było o tym już sporo pisane ale wyszukiwarka nie działa .
Pewnie coś pomieszałem ale spox, zaraz pojawią się fachowcy którzy zweryfikują moją wypowiedź .
  
 
Cytat:
2003-11-27 23:22:55, Race_D pisze:
Z mojej bardzo nikłej wiedzy na ten temat wynika że blok jest prawie identyczny. Inne są mocowania, aparat zapłonowy jest na wałku wydechowym (?) a nie w bloku, głowica jest obrócona (zawory) - kolektory ssący i wydechowy przychodzą z innych stron i jeszcze jakieś inne róznice których teraz nie pamiętam.
Było o tym już sporo pisane ale wyszukiwarka nie działa .
Pewnie coś pomieszałem ale spox, zaraz pojawią się fachowcy którzy zweryfikują moją wypowiedź .



W sumie mysle tak jak kolega wyzej ale na 100% nie jestem pewien mam w lancii kolekor wyd. z innej strony niz w 132 , ( taki motorek tez mam , mysle ze go wykozystam niebawem do jakiegos pootfoorka )
  
 
w silnikach tempry sa zastosowane juz walki wyrownawcze w bloku
w tempra,tipo,croma wyjscie wody (plynu chlodzacego ) jest w tylnej czesci glowicy w 132 w przedniej (od strony kol rozrzadu)
aparat zaplonowy jest na walku ale od tylu glowiczki czyli osiowo do walka (132 jesli jest naped z walka to kątowy)
to sa glowne roznice
  
 
Hey hey tak sie podepne pod temat bo pasuje.
Chodzi mi o blok, czy w f127 903 i cc 903 był taki sam to wiadomo ale czy 899 też lecą na tym samym bloku w seju??
Chodzi mi dokładnie czy takie cuś od seja podpasi pod flansze i belke przygotowaną pod f127 903.

dzieki
  
 
tak...
blok różni sie tym iż nie ma w nim miejsca na aparat zapłonowy...
  
 
Dziekówka...
  
 
ale trupa odkopałeś hehe jak luknąłem na date to przeca 4 lata leżał pod kurzem
  
 
Wolałem odkopać żeby nie było że z wyszukiwarki niekorzystam
  
 
no i dobrze zrobiłeś jak cos kombinujesz to pisz na gg to ci powiem
  
 
Cehu ale bloki w 899 i 903 sa identyczne (jedynie mniejsza pojemność) i obydwa mają wyjścia na aparat zapłonowy tylko w 899 jest zaślepione, w głowicy w 899 nie ma wyjścia na aparat. Więc jak damy głowe z 903 do 899 to bez problemu montujemy aparat zapłonowy.
  
 
a to nie wiedziałem

czyli wszystko to samo
a ja mam jeszcze jedno pytanie czy otwór w głowicy po aparacie zapłonowym mogę zaspawać...
  
 
zaspawywać raczej nie ma sensu, ale zaślep sobie kanał olejowy który prowadzi do smarowania ośki aparatu zapłonowego bo Ci będzie olej wywalało. Tylko trzeba w tym celu głowe ściagć.
  
 
tzn. głowice będe prawdopodobnie dawał do roboty na większe zawory no i miejsce aparatu zapłonowego zajmie komp. i dlatego chce w jakiś sposób zablokować to aby mi olej się nie lał...