Nagły spadek mocy, głóśniejsza praca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ostatni zdarzają mi sie takie wypadki - po przygazowaniu, 4-5 tys. obrotów, silnik zaczyna głośniej pracować. Na niższych obrotach później już też. Kiedy to znika to nie zauważyłem - może po jakimś czasie spokojnej jazdy.
W każdym razie dzisiaj przygazowałem mocniej (na 2) i poczułem nagły, wyraźny spadek mocy przy 4-5 tys, zmniejszyłem obroty no i słyszę głośniejszą pracę silnika, jakby traktor
W każdym razie chyba coś w samym silniku... cóż to może być? Czyżby silnik się skończył?
  
 
Nikomu nie nasuwa się jakiś pomysł, cóż to może być?
  
 
Sprobuj w jakis sposob sprawdzic droznosc wydechu.
  
 
Kolego masz kłopoty z cewka zaplonowa jesli to silnik zetec który ma podwójna cewke która wlasnie załącza się po przekroczeniu 4,5 tyś a pózniej kit bo computer przechodzi w stan awaryjny dlatego chodzi jakby na dwa gary lub jak ciagnik. Ale co pomóc i jak to nie wim, jedynie jak coś to jakbyś miał znajomka to przełozyć cewke i sprawdzić. Lub niech ktoś kompetetny się wypowie bo ja jeszcze tego nie miałem.
  
 
mi ostatnio sie zamulił i poyżej 4000 masakra Tylko ze on cały czas był zamulony.
Znajomy poradził mi żeby odkrecić sonde lambda i wtedy spróbować jak wejdzie na obroty to wiadomo. Tylko trzeba zabezpieczyc żeby Ci gazy nie popaliły klamotów. Wykręcenie sondy nie trwa długo a masz pewność że to nie wydech
  
 
Cytat:
2007-03-18 21:06:36, macko1977 pisze:
Sprobuj w jakis sposob sprawdzic droznosc wydechu.



Ostatnio musiałem wymienić środkowy tłumik, a facet mówił, że przyda się wymienić końcowy, bo cały zawalony, niestety brak funduszy i wymieniłem tylko środkowy.
Czy np jeśli końcowy byłby słabo drożny, to mogą być takie objawy?
  
 
Cytat:
2007-03-18 21:55:11, Kerry pisze:
Czy np jeśli końcowy byłby słabo drożny, to mogą być takie objawy?



Jeśli ma słabą drożność to tak
  
 
a jak sprawdzic czy tlumik jest zamulony?
  
 
Mierząc jakość (to bardziej tyczy się kata), temperaturę i prędkość wylotową spalin?

Na każdej stacji kontroli pojazdów przy przeglądzie twojego autka teoretycznie powinni robić takie testy
  
 
Cytat:
2007-03-18 22:11:25, Payn3_RS pisze:
Mierząc jakość (to bardziej tyczy się kata), temperaturę i prędkość wylotową spalin? Na każdej stacji kontroli pojazdów przy przeglądzie twojego autka teoretycznie powinni robić takie testy



noo tak ale jakim sposobem

przegld byl w lipcu nastepny znow w lipcu to sobie poczekam

czy moze tak sam kat to kosztuje grosze ktos wie?

soryy za ot
  
 
Cytat:
2007-03-18 21:11:47, mirasescort pisze:
Kolego masz kłopoty z cewka zaplonowa jesli to silnik zetec który ma podwójna cewke która wlasnie załącza się po przekroczeniu 4,5 tyś a pózniej kit bo computer przechodzi w stan awaryjny dlatego chodzi jakby na dwa gary lub jak ciagnik. Ale co pomóc i jak to nie wim, jedynie jak coś to jakbyś miał znajomka to przełozyć cewke i sprawdzić. Lub niech ktoś kompetetny się wypowie bo ja jeszcze tego nie miałem.



Read previous posts carefully Jaki ZETEC

Ale cewka też podwójna. Choć ta kwestia załączania się powyżej 4,5 krpm to mnie rozwaliła.

Natomiast co do problemu to wałeczek i popychadła IMHO.
  
 
Cytat:
2007-03-19 07:50:34, WilK pisze:
Natomiast co do problemu to wałeczek i popychadła IMHO.



Jeśli tak, to może się to objawiać dopiero przy wyższych obrotach, a po jakimś czasie "nieprzygazowywania" znikać?