Miękki hamulec po wymianie - i co teraz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj wymieniłem klocki i dociski bo były w fatalnym stanie, skręciłem wszystko do kupy i pedał mi wchodzi w podłoge. Fakt faktem hamuje ale to nie jest to co przed wymianą. Jakie są przyczyny tego zjawiska i ewentualne sposoby naprawienia
  
 
odpowietrzyłes dobrze, bo moze to byc przyczyna
  
 
czyli co mam zrobić ??
  
 
Cytat:
2007-06-25 16:54:01, nomos pisze:
odpowietrzyłes dobrze, bo moze to byc przyczyna


a poco miał odpowietrzac? przeciez wymieniał klocki, a do tego raczej nie trzeba rozszczelniac układu.... a napompowałes dobrze układ? znaczy odpal silnik i na postoju naciskaj i zwalniaj pedał zeby do tłoczka doszedł płyn,
  
 
Cytat:
2007-06-25 17:03:05, fryszard pisze:
a poco miał odpowietrzac? przeciez wymieniał klocki, a do tego raczej nie trzeba rozszczelniac układu.... a napompowałes dobrze układ? znaczy odpal silnik i na postoju naciskaj i zwalniaj pedał zeby do tłoczka doszedł płyn,


Pytasz po co ? bo wymieniał docisk a nie da sie wymienić bez odkręcania przewodu hamulcowego.
  
 
czyli co z tym odpowietrzeniem ?? stałem na postoju i wciskałem pedał dobre kilka minut ale wciąż miękki
  
 
chodzi o zacisk? a to wtedy ok pompujesz pedałem a potem odkrecasz srubke odpowietrznika, tak kilka razy
az popłynie sam płyn bez bąbelków powietrza.
zaczynasz od koła najdalej połozonego od pompy czyli PT potem LT PP LP


[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2007-06-25 17:20:18 ]
  
 
Cytat:
2007-06-25 17:19:23, fryszard pisze:
chodzi o zacisk? a to wtedy ok pompujesz pedałem a potem odkrecasz srubke odpowietrznika, tak kilka razy az popłynie sam płyn bez bąbelków powietrza. zaczynasz od koła najdalej połozonego od pompy czyli PT potem LT PP LP [ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2007-06-25 17:20:18 ]



PT potem LT PP LP - może wyjdzie głupio ale o co tu chodzi
  
 
Prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod
  
 
PT = prawy tył
LT = lewy tył
PP = prawy przód
LP = lewy przód

kolego najlepiej do odpowietrzania wziąc kogoś kto będzie ci wciskał pedał hamulca w środku i przytrzymywał go a ty pod samochodem w kolejności podanej przez kolege Fryszarda odpowietrzasz układ hamulcowy poprzez odkręcanie delikatne śrubki odpowietrznika w kazdym kole i spuszczaniu powietrza z układu.
Jeśli z tej śrubki będzie leciał ci sam płyn bez jakichkolwiek bąbelków powietrza to dane koło masz odpowietrzone i tak robisz z każdym po kolei.

Po zakończonym odpowietrzaniu warto sprawdzić poziom płynu hamulcowego czy aby nie jest go za mało (najlepiej przed jazda a nie w trakcie jak to było u mnie)

po tym wszystkim powinienes się cieszyć dobrymi hamulcami z twardym pedałem hamulcowym
  
 
Cytat:
2007-06-25 16:53:03, invader pisze:
dzisiaj wymieniłem klocki i dociski bo były w fatalnym stanie, skręciłem wszystko do kupy i pedał mi wchodzi w podłoge. Fakt faktem hamuje ale to nie jest to co przed wymianą. Jakie są przyczyny tego zjawiska i ewentualne sposoby naprawienia



Mozliwe że przy źle założyłeś klocek i się skantował. Efekt taki tak przy zapowierzonych hamulcach - pedał wpada w podłegę i kiepsko hamuje. Rozebrać, obaczyć i złożyć rzaz jeszcze a bedzie dobrze
  
 
jednak wyszło że były zapowietrzone - dzięki za podpowiedzi