Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-06-21 12:46:27 Coś o polonezie
W powyższym artykule zainteresowała mnie wzmianka o atu i o jego tylnych amortyzatorach. Napisali ze skośne położenie amortyzatorów spowodowało że auto stało sie zbyt nadsterowne. Czy to prawda. Jeśli tak to czy nie lepiej jest wrócić do standardowego ustawienia amortyzatorów. Ja się nad tym zastawnawiam gdyż gdy Daewoo wlazło do FSO także w modelu Caro+ umiejscowili skośnie tylnie amortyzatory. Pojawił mi sie przez to problem. Chciałem zamontować sobie stabilizator tylnego zawieszenia od Kombi+, ale kombi ma amortyzatory usytuowane standardowo (pionowo) tak jak reszta Polonezów z wyjatkiem serii Caro+/Atu+ i Atu. Czy jest wogóle opłacalne przestawienie tych amortyzatorów w miejsce fabryczne, jak to wpłynie na zachowanie auta na drodze. O stabilizator się nie pytam bo wiem ze dużo daje i zmniejsza przechyły nadwozia na zakrętach. |
polonezcaro . | 2003-06-21 13:58:24 hm......... ja tam się nie znam, ale skośne amortyzatory są w ATU, ale żeby wpakowali skośne do caro ![]() jakaś pomyłka ![]() |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-21 14:09:36 Są tez w Cargo skosne ![]() |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-21 14:22:08 To chyba za duuzo zamoty a duzo to nie zmieni.
Stabilizator 80zl ? sam drazek czy jakis komplet ? |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-21 14:39:19 Amorki nie maja nic wspolnego z drazkiem stab. Wszedzie jest to samo.
|
![]() Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-06-21 22:32:40 http://www.unikol.com.pl/~mig/_fso_ptk_ok/relacja/01-11-10-wawa/pokaz.php?tytul=Zlot%20Warszawski%20%20FSO%20PTK&obrazkow=127&sciezka=../01-11-10-wawa&ktory=pierwszy&nr=74
Z tego co tu widać to amory w kombi też są skosnie. A to, że pogorszyły się właściwości trakcyjne to niestety prawda. Zresztą wydaje mi się na zdrowy rozsądek, że amortyzator działający pionowo będzie miał lepszą charakterystykę aniżeli działający w położeniu ukośnym. A co do zmiany na pionowe, myślę, że było by to wykonalne, ale trzeba by to było wykonać bardzo starannie i trwale, musiałbys zrobić otwory w podłodze i dospawać kopułki w bagażniku. Część dolną amora przykręcasz do odpowiedniego otworu wspornika resora, nad resorem, a nie tak jak w skosnym pod resorem. Porównaj sobie dolne mocowania amorów. Niestety na tym z kombi trochę słabo widać ale można zakapować. Zresztą jak zajrzysz do siebie i porównasz ze zdjęciem mojego Caro '96 to juz będziesz wiedział. http://strony.wp.pl/wp/patryk.zabrze/strona%20patryka%282%29.html http://www.unikol.com.pl/~mig/_fso_ptk_ok/relacja/01-11-10-wawa/pokaz.php?tytul=Zlot%20Warszawski%20%20FSO%20PTK&obrazkow=127&sciezka=../01-11-10-wawa&ktory=pierwszy&nr=74 a tu masz mocowanie w bagażniku, niestety w tej chwili dysponuje tylko takimi zdjęciami, ale mgę zrobic dokładniejsze jak to wygląda u mnie. http://strony.wp.pl/wp/patryk.zabrze/strona%20patryka%283%29.html |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-22 00:36:21 Sorry ze sie brzydko wyraze ale na tych fotach www.unikol.....
to JA PIER....e jakie czyste ![]() |
![]() Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-06-22 09:53:21 Bo to sa zdjęcia z taśmy produkcyjnej ![]() http://www.unikol.com.pl/~mig/_fso_ptk_ok/relacja/01-11-10-wawa/pokaz.php?tytul=Zlot%20Warszawski%20%20FSO%20PTK&sciezka=../01-11-10-wawa&obrazkow=127&ktory=wszystkie |
![]() GT Miłośnik FSO Żaba Hindenburg | 2003-06-22 13:38:55 Amory w KOMBI tez sa skosne.Dzisiaj sprawdzalem,a stabilizator nie ma z tym nic wspólnego. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-06-22 14:02:15 Nie pamiętam gdzie ja o tym czytałem, ale pierwsze DF kombi, jeszcze z wielopiórowym resorem miały amortyzatory umieszczone ukośnie, przykręcone do dodatkowej poprzeczki. Tak, że nie jest to jakiś nowy pomysł FSO. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-06-22 16:43:04 Polonez KOMBI ma resorki trzypiórowe ![]() |
![]() Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-06-22 19:05:31 Musisz przyspawać mocowania do mostu, najlepiej coś w rodzaju ceowników. Wydaję mi sie, że tył kombi będzie cięższy, ale nie wiem ile, może nie wiele, natomiast te resory w Caro będo chyba dość twarde.
Ja też miałem prolem z nisko siedzącą dupa, no siedział nie miłosiernie a bujał się, że choroby morskiej mozna bylo dostac, a haratanie hakiem o asfalt to norma była. ale rodzice wozili nim słodki acz ciężki towar(zaopatrzenie kiosku ze słodyczami) i myślałem że to wina starych resorów. Jak załozylismy LPG, jeszcze się pogorszyło. Wieć kupiłem nówki fabryczne resory, wykosztowałem się i załamałem. Zero poprawy. Aż wkońcu trafiłem do kowali, powiedziałem, że chce aby był ciut twardszy ale nie taczka, żeby stał jak normalny poldek a nie jak przeciązona krowa, ani jak klin i żeby nie siadał tak mocno i szybko pod ciężarem. i zrobili mi 3piórowe resory, zapłaciłem 150 i...rewelka, dokładnie tak jak chciałem. Bałem się że komfort zblizy sie do taczki, ale gdzie tam teraz to dopiero jest komfort, auto się dobrze prowadzi, a na nierównościach nie dostaje juz choroby morskiej, tylko jest małe hup i koniec. Rewelka i żałuje tylko wyrzuconych pieniędzy na fabryczne resory. |
![]() Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-06-22 19:43:22
i zakupic mocowania z gumami takie jak na przednim stabilizatorze, skręcic i po sprawie. |