[126 swap] problem z chłodzeniem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatek moze ktos opisac dokładnie, jak podłączyc wszystkie weze w 903, a ja sprawdze czy mam wszystko tak, jak trzeba...

Dzieje sie tak, ze dosłownie po paru minutach pracy na wolnych obrotach woda osiaga okolice 120 stopni i po zejsciu z wyzszych obrotów (lub z nizszych na jeszcze nizsze) lub zgaszeniu auta wywala wszystko przez zbiorniczek, ale tez nie jest to regułą.

Zle odpowietrzony układ? Jak to odpowietrzyc skoro w chlodnicy (polonez 1 wentyl) zaworek mam na dole?

Narazie nie mam jeszcze podpietej nagrzewnicy, ale wydaje mi sie, ze powinno to tak czy tak działać.
Chłodnica nagrzewa sie cała, a po włączeniu wentylatora temp. spada do dosc niskich wartosci (60), ale np. gdy włączyłem wentylator, gdy woda miała 100 stopni to nie schodziła nizej, a nawet wchodziła stopniowo wyzej.

Zwracam sie jeszcze raz z prosbą o dokładnie opisanie podłączenia wszystkiego.

Przewody to 28mm wew. i chlodnia do truck 1 wentyl.
  
 
ja ci czymś takim tylko mogę pomóc...
  
 
Pokaż fotki jak podłączyłeś
  
 
A układ jest dobrze odpowietrzony bo tak to wygląda. Albo jest gdzieś nieszczelny (u nas była dziurka w korku zbiorniczka i się non stop zapowietrzał wywalojąc tym samym wode). A układ masz krótki czy chłodnica w bagażniku?
  
 
fotki bede miał wieczorem, ale juz napisze, jak mam podłączone.

Chłodnica z przodu, króciec od pompy do dolnego w chłodnicy, przy termostacie do górnego. Zbiorniczek z tyłu, dolny króciec do wejscia w
pompie, wężyk powrotny przeciągniety przez całe auto od chłodnicy do zbiorniczka.

Jak to odpowietrzyc?
  
 
zamontuj nagrzewnice i podepnij ją pod przewody chlodnicze nie oryginały nagrzewnicy bo pompa tego nie przetłoczy jak bedziesz juz mial nagrzewnice to tam w bisowskiej jest wezyk odpowietrzający z zawrokiem wyciągasz go max do góry i odpowietrzasz długo i mozolnie pompując wężami, druga sprawa stocz sobie koło na pompie wodnej bo jak masz z przodu chlodnice to bedzie sie dogrzewal po trzecie nie dopuszczaj do wychodzenia temp powyżej 90stopni bo szybko bedziesz ,musiał głowice ściągać
  
 
ja miałem podobnie żeby temp silnika zaczeła spadać musiałem dogazować i w małym stopniu jeszcze tak mam ale już zdecydowanie mniej po odpowietrzeniu właśnie... stawiam na to
  
 
ok, wiec załoze nagrzewnice i dam znac co sie bedzie działo.
  
 
przepraszam bardzo ale jak zawortek odpowietrzenia moze byc na dole? bez sensu cos tu nabazgrane. poldkowa chlodnica wsrod swoich plusów ma ten ze odpowiuetrza sie pieknie uklad wezykiem ktory oryginalnie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
  
 
Cytat:
2007-04-11 23:07:45, Pat_kdb pisze:
przepraszam bardzo ale jak zawortek odpowietrzenia moze byc na dole? bez sensu cos tu nabazgrane. poldkowa chlodnica wsrod swoich plusów ma ten ze odpowiuetrza sie pieknie uklad wezykiem ktory oryginalnie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.


Otóż to. Chyba że ktoś ją do "góry kołami" zamocował
  
 
oczywiscie, ze wezyk do zbiorniczka jest na górze... chodziło mi o to, ze coś co wydawało mi sie odpowietrznikiem, jest korkiem spustowym poprostu
  
 
jeszcze mam jedno pytanie przed podłączeniem nagrzewnicy.

Wąż odprowadzający wode z nagrzewnicy podpina sie w główny wąż chłodnicy, który wraca do silnika, a wąż który idzie do nagrzewnicy ma wychodzić z górnego króćca przy termostacie rozumiem?

Wąż od zbiorniczka wpina sie w krócieć przy pompie?
  
 
Cytat:
2007-04-12 14:38:01, PitGTR pisze:
jeszcze mam jedno pytanie przed podłączeniem nagrzewnicy. Wąż odprowadzający wode z nagrzewnicy podpina sie w główny wąż chłodnicy, który wraca do silnika, a wąż który idzie do nagrzewnicy ma wychodzić z górnego króćca przy termostacie rozumiem? Wąż od zbiorniczka wpina sie w krócieć przy pompie?



dokladnie tak
  
 
No i wszystko już wporządku. Nagrzewnica założona, układ odpowietrzony. Nie grzeje sie (wg wskaznika).

Jak jezdze to jest lekko ponad 80 stopni, ale np. jak sie zatrzmuje na dłuższą chwile np. na swiatłach to temp podskakuje i odrazu po ruszenia spada do pierwotnej prawidłowej temperatury.