Z bardzo starego forum...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś poszperałem trochę w dawnych czasach dzięki otrzymanemu od Zoltara linkowi do starego forum i zanalazłem idąc za ciosem link do Ksiegi Gości Tomka. Znalazłem tam pewnien frapujacy temat, który chciałbym poruszyć. Oto
Cytat:
Chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat zmian
w moim samochodzie od 2000r(mam 1,8 CD rok 1999 przebieg 40000km)

- zamontowałem magnetyzer powietrza i paliwa własnej konstrukcji
- przyspieszyłem zapłon o 4mm (na aparacie zapł.)
- zastosowałem świece czteroelektrodowe firmy BOSH SUPER WR 91X
- stosuję olej Quaker State syntetyk 5W40
- ponieważ Espero 1,8CD ma fabrycznie ustawiony selektor oktanowy
na benzynę 91, przestawiłem selektor na 95
Po tych zmianach przetestowałem samochód na trasie Niemcy,
Holandia (3500 km). Tankowałem paliwo najtańsze tj. 91 okt.
(moim zdaniem lepsze od naszego 95)
Na autostradzie poruszałem sę z prędkością ok. 140 km/godz.
Wykonywałem również wiele jazd w mieście.
Średnie zużycie benzyny na tej trasie (3 osoby+pełny bagażnik)
wyniosło 7,48l/100km.
W tej chwili średnie zużycie paliwa (miasto i do pracy) nie
przekracza 8,5l/100 km, nawet podczas stania w korkach, jazdy
tylko po mieście, jazdy zimą, zużycie paliwa nie przekroczyło
nigdy 10 litrów/100 km.

W opisie nie ma żadnego kitu !

Piotr Gruchała Gdańsk

Piotr Gruchała
czas wpisu: 2002-08-23 17:26:46



Czy to jest prawda z tym selektorem? I co to jest takiego? Czy do gazu też ma to znaczenie?
  
 
No właśnie! też jestem ciekaw:
...Czy to jest prawda z tym selektorem?"...

  
 
Info o selektorze, dokładnie przedstawi zapewne MaciekGT


Z tego co pamiętam, są 2 metody. Zworka i podpięcie pod kompa. Tylko nie mam pewności
  
 
W instrukcji obsługi do Espero pisze, żeby używać benzyny o liczbie oktanowej 95 lub powyżej. Nie wierzę, żeby w fabryce ustawili kompa na 91, jeśli w instrukcji pisze co innego.
A co do zużycia paliwa, to mam dużo mniejsze niż pan Piotr Gruchała nie robiąc nic w samochodzie.

Pozdr Czedu
  
 
Piotr G. z Gdańska przesłał mi całą instrukcję tej czynności.

Jak Lasombra będzie miał gdzie to upakować do ogólnego wglądu to jestem do dyspozycji.
  
 
Koreańcy ustawili seryjnie selektor oktanowy na 91 ponieważ twierdzili że polskie paliwo nigdy nie odpowiada swojej wartości nominalnej. TO PRAWDA furki nieprzerabiane mają na bank ust na 91 okt. Ale czy zmiana na 95 przy inst gazowej coś da to sam nie wiem i chętnie się dowiem.
pozdrawiam wicio
  
 
PIOTR !!!
wyslij to mi na lasombra@onet.pl
moj nowy adres platny
  
 
Cytat:
2003-06-07 08:12:31, witoldnowak pisze:
Koreańcy ustawili seryjnie selektor oktanowy na 91 ponieważ twierdzili że polskie paliwo nigdy nie odpowiada swojej wartości nominalnej. TO PRAWDA furki nieprzerabiane mają na bank ust na 91 okt. Ale czy zmiana na 95 przy inst gazowej coś da to sam nie wiem i chętnie się dowiem.
pozdrawiam wicio



Da sporo, szczególnie przy gazie
  
 
zoltar..nabijasz sie z tym gazem czy serio?? hmm..rozwin mysl..
  
 
Cytat:
2003-06-07 14:01:26, qbaj pisze:
zoltar..nabijasz sie z tym gazem czy serio?? hmm..rozwin mysl..



Czemu zaraz nabijam. Gaz ma wyższe LO

Cytat:
Gaz ten odznacza się znaczną odpornoącią na spalanie stukowe, umożliwiającą stosowanie w silnikach z zapłonem iskrowym wysokich stopni sprężania. Teoretyczna liczba oktanowa wynosi 90 - 110 jednostek, , jest więc wyższa lub równa liczbie oktanowej stosowanych obecnie paliw benzynowych. Gaz ten nie wymaga zatem stosowania toksycznych dodatków antydetonacyjnych.



Żródło

http://www.republika.pl/lechcieslicki/strony/wszystko_lpg.htm


Pozdrawiam.
  
 
czyli mam sobie te zworki zlutowac w moim 1.5??
  
 
Piotr. Prośba jak od Lasombdy.
Tylo wyślij do mnie . Dzięki
MALYZK
  
 
Nie ma chiba potrzeby odwalać prywaty Panowie!...skoro padło hasło i materiał dotrze do Lasombry to przecież jest konkretna szansa na ogólnoforumową publikację tematu!...Mr Lasombra !-prosiemy o wypowiedż !
  
 
Cytat:
2003-06-07 15:02:57, qbaj pisze:
czyli mam sobie te zworki zlutowac w moim 1.5??



Jeżeli masz u siebie możliwość. Ale w 1.5 zmieniasz na 98

W 1.8 i 2.0 na 95
  
 
Panowie! czy ktoś poprostu mógłby powiedzieć gdzie to ustrojstwo jest? Kiedyś Piotr przesłał mi info że należy połączyć bolce 1 z 3 czyli biały z biało czarnym i należy to zrobić przy rozłączonym akumulatorze. Ale gdzie to ustrojstwo jest ??? ( i chodzi mi tu raczej o selektor ). acha podo taką org. zworkę mają w aso ale nie chcą nawet porzyczyć nieurzytki jedne.
pozdrawiam wicio (profil humanistyczny )