Potencjometr przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej mam pytanie: jakie ma działanie potencjometr przepustnicy, do czego on jest potrzebny? pytam bo mój essi 1,6 efi 8v dymi z rury gdy wykręcam go do maksymalnych obrotów podczas wyprzedzania. wymieniałem uszczelniacze zaworowe ale dalej to samo. rozebrałem potencjometr i te mini druciki są straszni powyginane w r óżne strony. czy to przez to tak dymi? może ma złą mieszankę. oleju nie bierze. prosze odp. pozdrawiam wszystkich essimanów
  
 
wyszukiwarce wpisz: potencjometr...
klik
  
 
Generalnie potencjometr ma mało wspólnego z dymieniem, a jego powyginane druciki to już całkowicie nic. Potencjometr służy do informowania komputera o stopniu otwarcia przepustnicy. Ma to głównie znaczenie podczas pracy na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Za skład mieszanki jest odpowiedzialna sonda lambda. Dymienie silnika jest objawem spalania oleju i tutaj szukałbym przyczyny.
  
 
R_O_Y -niestety nie masz racji. Kiedys myslalem podobnie jak ty ale zycie pokazalo mi jak jest naprawde. Otoz to 2 razy siadl mi ten wlasnie potencjometr:
- pierwszym razem rozruch silnika byl baaardzo trudny, jak juz odpalil chodzil ladnie i trzynal 2000obr
- po odpaleniu w garazu momentalnie sie zasiemnilo, dymil jak glupi i chodzil nierowno

zeby bylo smieszniej to jak odlaczylem zlaczke od w/w czujnika to wszystko wraca do normy -jedyna wada to chwilowe zdlawienie silnika przy probie szybkiego wrecenia na obroty

odpowiadajac na pytanie pawelwatk uszkodzony potencjometr przepustnicy moze powodowac dymienie na czarno
  
 
(...) Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia:
- prędkości obrotowej biegu jałowego
- kąta wyprzedzenia zapłonu
- ilości wtryskiwanego paliwa
- niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem
Czujnik przekazuje informacje o kącie otwarcia przepustnicy. Rozróżnia trzy stany:
- przepustnica zamknięta (bieg jałowy)
- przepustnica otwarta od 5 do 70 % (średnie obciążenie)
- przepustnica otwarta ponad 70 % (duże obciążenie).

Źródło: Ford Escort i Orion wydawnictwo WKŁ.

Naprawde nie wiem jak powyższe parametry mogą wpływać na dym w spalinach... Kąt wyprzedzenia zapłonu może utrudniać rozruch, ilość wtryskiwanego paliwa to większe zużycie, ale czy to by powodowało dym w spalinach... Nie sądzę. Choć naprawdę mogę się mylić - nie jestem mechanikiem.
  
 
mnie tez to dziwilo i dalej dziwi ale taki mialem u siebie przypadek..... wiec dowod jakis jest
  
 
Cytat:
2007-03-30 22:25:52, R_O_Y pisze:
(...) Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia: - prędkości obrotowej biegu jałowego - kąta wyprzedzenia zapłonu - ilości wtryskiwanego paliwa - niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem Czujnik przekazuje informacje o kącie otwarcia przepustnicy. Rozróżnia trzy stany: - przepustnica zamknięta (bieg jałowy) - przepustnica otwarta od 5 do 70 % (średnie obciążenie) - przepustnica otwarta ponad 70 % (duże obciążenie). Źródło: Ford Escort i Orion wydawnictwo WKŁ. Naprawde nie wiem jak powyższe parametry mogą wpływać na dym w spalinach... Kąt wyprzedzenia zapłonu może utrudniać rozruch, ilość wtryskiwanego paliwa to większe zużycie, ale czy to by powodowało dym w spalinach... Nie sądzę. Choć naprawdę mogę się mylić - nie jestem mechanikiem.



Źródło takie sobie. W dodatku przedruk z francuskiego.
  
 
Co racja to racja, ale na czymś się trzeba opierać... Zwłąszcza że nie ma pod ręką nic ciekawszego.