Oplowski termostat (fotki)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Po dokładnym wczytywaniu się w poprzednie posty na temat niedogrzanego fabrycznie silnika 1.8, o kiepskim grzaniu w kabinie podczas zimy i o zwiększonym spalaniu doszedłem do wniosku że najwyższy czas wymienić ten termostat na Oplowski.
Kupiłem w końcu taki sam termostat jaki kupił Tomek Mydłowski - czyli od "Vectry a1.8 - silnik C1.8LE".
Jak już wcześniej Tomek wspominał - otworami na śruby pasuje idealnie tylko trzeba przy montażu zastosować "kolanko" gdyż ten model przy wyjściu-wejściu jest prosty a u nas w Espero zagięty ku górze.
Utrzymuje on silnik w temperaturze 92-107'C a nie tak jak seryjny w Espero 87-92'C
W autoryzowanym serwisie Opla zapłaciłem za niego 56pln razem z małą czarną uszczelką widoczną również na zdjęciu.
Zaraz po montażu zdam relację jak się spisuje...
  
 
  
 
a skąd kolanko wytrzasnołeś?????
Widzisz moja fura nawet w lato bardzo żadko osiąga na wskaźniku połowę. Tak od nowości to lekko pod ćwiartkę, czasem w korku zagrzeje się do połowy i to wszystko
  
 
jedna sprawa to jest termostat do 1.8 i 2.0.!!!!

1.5 16V ma inny i ten wam niespasi a ty Diakon masz 1,5 jak pamietam....
  
 
i jeszcze jedno czy te 107 stopni to troszke nie za dosc.??????
  
 
Gdzie to cudo kupiles w takiej cenie? dowiadywalem sie dzis u opla na powsinskiej i powiedzieli ze narazie nie ma (chyba dobrze bo krzykneli 92 zeta.) pomoz bo inaczej zamarzne w podczas jazdy do wawki z domu albo ugotuje sie na twardo w warszawskich koreczkach
  
 
A i jeszcze jedno gdzie to tanio zamontuja
  
 
Wlasnie, ciekawe dlaczego fabryka wlozyla Wam takie jakie wlozyla.
  
 
aaa mi sie wydaje ze mozna jeszcze coś zmienić mianowice do starej obudowy z naszego fabrycznego termostatu wsadzić oplowski wkład z nowego możno by spasowalo trza spróbowac chyba sie tym zajme jutro....
  
 
I to jest chyba najrozsądniejsze rozwiązanie po warunkiem, że gniazdo termostatu w obudowie nie bedzie zbytnio wytarte. Dotatkowo jeszcze oczywiście założyć nowy oring. Ja również i delikatnie silikonu też użyłem.
  
 
Bylem wczoraj u znajomej w sklepie moto. Przejrzelismy katalogi, wykonalismy kilka telefonow i okazuje sie ze istnieje zamiennik oplowski, ktory ma zagiety wylot, tak jak w naszym orginale, więc odpadają kombinacje z niepasującym przewodem. Moglem teoretycznie kupic dwa: jeden za 42 zł, drugi za 59, przy czym tego tanszego mi nie polecano... MOglem kupic teoretycznie, bo nie mieli tego na stanie ani w hurtowniach (Gorzów)

RS
 
 
A ja , po dobrym wymarznięciu , poprosiłem na stacji benzynowej o karton (dali karton po piwie) . Włożyłem fragment na szerokość chłodnicy , między chłodnicę a skraplacz klimy i ... jak milutko i ceplutko .
Koszt ? Nie wiem jak w innych miejscach , ale mi podano karton gratis do paliwa .

Pozdrówka Dariusz
  
 
nio i kupilem termostat oplowski za 42zł tyle ze rozni sie od tego na fotkacvh tym ze ma uszczelki gumowe w miejscu docisku zaworu termostatu.. wiec ten powiniem trzymac....
  
 
No i zamontowałem !!!
...a dokładnie Pan Sławek z Warszawy - dobrze nam wszystkim znany specjalista od Espero, który wszystko robi 2x taniej niż w autoryzowanych serwisach Daewoo.
Poniżej przedstawię wam na zdjęciach cały przebieh tejrze procedury.
Na poniższym zdjęciu jest jeszcze stary termostat na którym w sumie samochód przejeździł 6 lat. Tak jak już Adminek wspominał i jak widać na zdjęciu, w silniku 1.8 i 2.0 mamy termostat z wyjściem zadartym ku górze.




Na poniższym zdjęciu widać już "dziurę" po wymontowanym starym termostacie. Po wyjęciu go, wyleciało z tamtąd bardzo dużo płunu zwanego BORYGIEM



Na kolejnym zdjęciu nowy termostat od Opla Vectry a1.8 z prostym wyjściem już zamontowany. Przed montażem Pan Sławek dodał dodatkowo warstwę czerwonego silikonu gdyż jak się okazuje, firmowe uszczelki padają po jakimś czasie...



Na poniższym zdjęciu już po robocie. Ponieważ oryginalna gumowa rura łącząca chłodnicę z termostatem nie pasowała do prostego wyjścia w termostacie Oplowskim, zastosowaliśmy rurkę z Nexii 1.8 która idealnie pasowała na miejsce poprzedniczki.



Poniżej fotka zakładu Pana Sławka znajdujący się w Warszawie na ulicy Maszynowej, który bardzo polecam. Srebne Espero widoczne na zdjęciu należy właśnie do niego.



A teraz mały kosztorys:
Przewód gumowy od Nexii = 40pln (kupiony u Pana Sławka)
Wymiana termostatu = 30pln
Dwie butelki Borygo (niezbędne do uzupełnienia po montażu) = 17pln
Termostat Oplowski = 56pln (zakupiony w Warszawie w sklepie "Opel Nivette", skrzyżowanie ulic Ostrobramska i Lotnicza. U Pana Sławka można dostać taniej )

Suma tego całego zabiegu to 143pln
(oczywiście nie każdego musi to tyle kosztować - równie dobrze można zrobić to samemu pod warunkiem że ma się do tego smykałkę)

A jakie końcowe efekty???
Otóż po uruchomieniu silnika nie mijają 3 minuty a strzałeczka od ciepła silnika staje dokładnie po śroku miarki (na starym termostacie nawet po dłuższej jeździe nie drgneła mi nawet na milimetr powyżej zera)

Bardzo dużym zaskoczeniem była dla mnie sama jazda samochodem po montażu. Silnik zrobił się bardzo elastyczny. Bardzo ładnie wbija się na obroty i bardzo ładnie z nich zchodzi. Praca silnika też się wyrównała. Na starym termostacie silnik pracował mi nierówno, to znaczy obroty skakały mi pomiędzy 900 a 1000 obrotów. Po montażu obroty bardzo się ustabilizowały - strzałka stoi na 900 i ani drgnie! Sam Pan Sławek był zdziwiony że silnik o tak dużym przebiegu (230tys.) tak idealnie, równo i cicho pracuje!
No a w kabinie jest nareszcie ciepło! Już po kilku minutach robi się taki gorąc że jeździłem dziś na krótki rękaw i było mi zbyt ciepło!


Jeszcze mała ciekawostka!!!
Wiecie ile zażyczył sobie autoryzowany serwis Opla za sam montaż nowego termostatu? 250pln!!!
...niezła przebitka...

Ciekaw jestem czy spalanie się teraz poprawi? Jeśli na starym termostacie (czyli niedogrzanym silniku) palił mi w mieście 11.5 litra gazu to zobaczymy ile mi będzie spalał teraz
  
 
Super reacja proponujuę wbić ja na stałe do naszej zakladki pt. porady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
MaćiekGT ma rację...
A swoją drogą to jak to jest w 2.0 też jest termostat za słaby, bo u mnie też się długo nagrzewa i teraz na środek nawet nie dojeżdża, a i co będzie latem z tym nowym???
  
 
W silnikach 1.8 i 2.0 fabrycznie zastosowano złe termostaty bo swoimi parametrami pasują do ciepłych krajów takich jak Grecja czy Włochy i na nasze klimaty się nie nadają czego konsekwencją są niedogrzane silniki... a niedogrzany silnik szybciej się zużywa, źle pracuje i więcej pali...
W lato natomiast z nowym termostatem nie ma problemu - Piotr już kiedyś w temacie "ogrzewanie" wypowiadał się na ten temat...

Poniżej przedstawiam fotki starego termostatu który stracił już całkowicie swoje właściwości gdyż się zapiekł i przez cały czas był lekko otwarty. Zwróćcie uwagę na wybite paramerty grzewcze 87-98'C. W Oplowskim jest 92-107'C. Niby różnica niewielka a efekt końcowy po montażu KOLOSALNY!



  
 
Bardzo ładnie Panie Gajer a jak miło się czyta i ogląda Dobra robota...
Pozdrawiam
  
 
nio umnie to samo dokladnie tez zamontowalem wczoraj ten termostat..... bomba jestdokaldnie polowa skali a ni drgnie jest bomba
  
 
Dobra, a co z 1,5? Jaki tu jest termostat i czy ten już pasuje do wszystkiego, bo wskazówka prawie nigdy nie osiąga połowy. Jest co tu wsadzić zamiast oryginała?