Problemy z montażem sterownika centralnego zamka.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej. Mam problem z zamontowaniem sterownika fabrycznego centralnego zamka. Lece zgodnie z opisem dostepnym na stronie i cisgle cos sie pieprzy. Mam sterownik który zarówno na zamykanie jak i na otwieranie wywala impuls +12V czyli powinno byc ok.
Po podłączeniu wszystkiego jak chce zamknac zamek to zamyka i strzela mi bezpiecznik. nie ma znaczenia czy robie to z wnetrza kabiny czy z pilota zawsze wywala bezpiecznik co robie nie tak??
Czy zamkniecie zamka jest + 12V i otwarcie to tez impuls +12V czy gdzies trzeba mase puścić??
Prosze o pomoc

Dzieki

p.s. jeszcze jedno: przy otwartych drzwiach jak klikam pilotem i próbuje wlaczyc zamek (co sie oczywiscie nie da) to jest wzystko ok oidpala zamek i nie ,ma spiecia dopiero jak zamkne drzwi to spiecie jest ;-(((

[ wiadomość edytowana przez: boskijolo dnia 2007-04-02 15:44:14 ]
  
 
ale chyba centralny w escorcie sterowany jest minusem??
Może sie mylę ale ja mam centralkę która steruje plusem i zakładałem przekaźniki żeby odwrócić bieguny.
  
 
Ja juz nie wiem wczesniej mialem centralke ktora dawała sygnal minusowy na wyjsciia i nic nie dzialaloteraz kupilem taki co moze miec rozne wyjscia --,++,+-,-+ i ustwilem na ++ i tez nie dziala ;-(( moze ktos bedzie wiedzial cos
  
 
prawdopodobnie w sterowniku, tak ja miałem w swoim ze jak dajesz +12V np do otwarcia to na drugi kabel sterownik daje mase a niepowinie bo tam na tych kablach jest cały czas napiecie i dlatego pali sie bezpiecznik. Trzeba w sterowniku, przerobic przekaznik by niedałał do masy tylko raz prad na jeden kabel i raz na drugi. A w standardzie jest ze musi dac mase na drugi kabel by zamkna sie obwod. Bedziesz musiał zanies do elektronika zrobi to za grosze.
  
 
a wlasnie. bo w koncu odlaczylem kabel od otwierania i spróbowalem zamknac z poldlaczonymi tylko kablami +12V, masa i zamykanie. i sytuacja sie powtarza
  
 
Sterowanie CZ w Essim było tyle razy opisywane.

Sterownik ma podawać +12V raz na żółty przewód (otwieranie), raz na biały (zamykanie). Na przeciwnym przewodzie nie może być jakiegokolwiek napięcia, ponieważ silnik CZ chodzi tylko w jedną stronę. Czyli przy otwieraniu +12 na żółty przy otwieraniu (biały "wisi"), a przy zamykaniu odwrotnie.
  
 
Jasne Wilku wszystko ok ale u mnie tak jest podłączyłem w taki sposób ze jak chce otworzyć zamek to daje impuls na ten gdzie jest zamek i wszystko gra problem jak zauważyłem leży w momencie przejścia +12V, gdy pojawia sie +12V na kablu (np na białym) wtedy robi się zwarcie, sytuacja jest identyczna w odwrotnym przypadku, gdy pojawia sie +12V tam gdzie wcześniej nic nie było (mimo ze ze sterownika nie płynie +12V) robi sie zwarcie i wywala bezpiecznik (dzisiaj już chyba na testach z 10 bezpieków zepsułem

A co do forum, przejrzałem wszystko nigdzie nie ma takiego problemu jak u mnie
  
 
Jeśli podajesz + na przewód w którym ten sam + już się znajduje to nigdy nie zrobi się zwarcie. Zwarcie występuje zawsze wtedy gdy połączysz bezpośrednio + do masy i odwrotnie masę do +. Bezpiecznik może się przepalić jeszcze w jednej sytuacji (nie tylko w skutek zwarcia) gdy w obwodzie popłynie zbyt duży prąd.
  
 
nic jutro ide do znajomego elektryka, mnie to przerosło ;-(((
  
 
A jaki amperaż ma ten bezpiecznik jeśli wolno zapytać?
  
 
20Amperów, dziwna sprawa to jest w ogóle, błąd musi powstawać gdzies na przełączeniu, bo jak sie podłączy wszystko bez prądu a potem włączy prąd to wszystko gra, i nie wywala bezpiecznika, jak tylko wcisne pilota badz zamkne zamek recznie bach i po bezpieczniku ;-((
  
 
No to coś musi być namotane. Ale dziwi mnie, bo to prymitywny układ. Myślę, że to jednak coś ze sterownikiem.
  
 
ja bym podłączył na wszelki wypadek wszystkie zasilania przez diody prostownicze i zobaczył co sie dzieje. Być może po podaniu impulsu + zaraz potem zwiera do masy. Zauważyłem także w centralu, że po zamnięciu lub otwarciu, na danym przewodzie pozostaje plus, aż do kolejnego zamknięcia, czy otwarcia...
Ale nie doczytałem się, czy masz orginalne siłowniki Forda, czy uniwersale?
  
 
Ja tez się nie doczytałem, ale biorąc pod uwagę że sterowanie jest plusami, zakładam że to oryginał.
  
 
spoko koledzy już doszedłem, centralny mam oryginalny, problem rzeczywiście tkwil w sterowniku, już naprawiliśmy na spółkę z kolega elektrykiem
Mam jeszcze pytanie i prośbę zarazem. Czy ma może ktoś z was schemat centralnego w mondeo. Czy kolorki kabli i wiązki będą tak samo jak w escorcie zachowane?? czy montaż będzie identyczny?? gdzie może sie znajdować sterownik centrala w mondeo??

dzięki z góry za pomoc
  
 
Mondeo, powiadasz... Do '94 kolorki będą takie same. A potem jak w Essim Mk7. Z tym, że większość Mondziaków miała już double locking.

Naturalnie kompletny schemat by się znalazł. Pozostaje kwestia chęci A może na spota jutro przywiozę... nie wiem
  
 
hehe na spota ), juz pare razy sie wybierałem na 19 pod pocztę główna ale jakos zawsze zabrakło odwagi. A gdzie dokładnie pod tą pocztą można was spotkać i czy masz wilku naklejki Klubowe na handel bo bym chętnie jakąś zakupił na brykę
  
 
to gdzie pod pocztą i co z tym schematem??
  
 
Przypominam, że Mondeo jak pamiętam mamy już 3 generację. I nie sadzę, żeby miały takie same instalki.

Info o spotach jest na stronie Klubowej.