Uwaga na długość śrub do kół !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dotyczy Omegi B, (chociaż może inne modele też tak mają) .

Witam!

Zamieszczam ten wątek ku przestrodze osób, które właśnie kupiły (lub w najbliższym czasie zamierzają) felgi stalowe a dotychczas jeździły na „alusiach”.
Powszechnie wiadomo, że w takich przypadkach trzeba również wymienić śruby na krótsze. Nie jest to jednak regułą, i w pewnych przypadkach można zostawić śruby z felg aluminiowych o ile nie są zbyt długie. I o tą długość właśnie się rozchodzi.
Rozmawiając z „fachowcem” od śrub do kół, dowiedziałem się, że : „do felg stalowych powinny być śruby o dł. 26mm ale OPLE są ”tolerancyjne”, i jak będą 28mm to też „spoko” (koniec cytatu)”.
W efekcie miałem dodatkowe koszty związane z zakupem tzw. zestawu naprawczego do szczęk hamulcowych .
Tak, więc jeżeli ktoś z Was chce zaoszczędzić na zakupie drugiego kompletu śrub to uwaga:
1: Do przodu można dać trochę dłuższe śruby ponieważ tylko z tyłu są wewnątrz szczęki hamulcowe
2: Do tyłu długość śrub to 26mm i ani milimetra więcej!
3: Tanie śruby można kupić na Allegro (np. 3 zł/szt + przesyłka lub odbiór własny)

I to by było na tyle ……
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
ponieważ tylko z tyłu są wewnątrz szczęki hamulcowe



Jestem na 100% pewny ze mam tarcze hamulcowe z tyłu i klocki a nie bęben i szczęki.
  
 
a ja jestem pewien, ze masz z tylu beben...
  
 
A mnie się wydaje że TARCZOBĘBEN
  
 
Nie masz racji, Arthuros, to jest BĘBNOTARCZA
  
 
A zamiast ręcznego to się wbija kołek w ziemię i przypina łańcuchem?
  
 
Dobra juz dobra nie pomyslałem o recznym

mea culpa

Przynajmniej mieliście trochę humoru ...
  
 
a ja obstaje za swoim

NAJLEPSZA JEST KOTWICA SZCZEGÓLNIE DO JAZDY PO LESIE
  
 
Eee tam zaraz kupować krótsze śruby,a nie lepiej dać podkładke
  
 
witam wszystkich,

"ku przestrodze" dorzucam swoje 3 grosze:
zmieniając stalówki na alu i odwrotnie sugeruję dokładnie sprawdzić ET nowych kół, jak również zmienić szpilki. Kwestie bezpieczeństwa to nie tylko długość samej szpilki, ale również zwykle inny kształt stożka szpilki dociskającego tarczę koła.
Odradzam śmiganie na alusach ze szpilkami do stalówek i odwrotnie!

Każdy kto zada sobie trochę trudu zobaczy o co chodzi.
znam przypadek, gdzie zbyt mała powierzchnia robocza stożka była przyczyną urwania się koła w czasie jazdy po zakręcie!!!
(koło spadło szpilki zostały na miejscu!)
pozdro
  
 
Cytat:
2005-11-04 12:18:09, Cleber pisze:
a ja obstaje za swoim NAJLEPSZA JEST KOTWICA SZCZEGÓLNIE DO JAZDY PO LESIE


Chyba Cleber ją zgubiłes bo ostatnio ze stawu wyciagnołem
7gsi masz nie orginalne alusy albo sruby od kosiarki
  
 
Cytat:
2005-11-05 14:24:25, 7gsi pisze:
Odradzam śmiganie na alusach ze szpilkami do stalówek


eee tam. smigam tak od dawna a emerytem nie jestem...



ps. jestem druciarzem

[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2005-11-05 15:30:08 ]
  
 
Cytat:
2005-11-05 14:24:25, 7gsi pisze:
witam wszystkich, "ku przestrodze" dorzucam swoje 3 grosze: zmieniając stalówki na alu i odwrotnie sugeruję dokładnie sprawdzić ET nowych kół, jak również zmienić szpilki. Kwestie bezpieczeństwa to nie tylko długość samej szpilki, ale również zwykle inny kształt stożka szpilki dociskającego tarczę koła. Odradzam śmiganie na alusach ze szpilkami do stalówek i odwrotnie! ....



Witam

No, co Ty powiesz
Jeśli już tak dokładnie roztrząsasz temat to wypada włożyć więcej trudu w zgłębienie tematu, by mniej zorientowani w temacie wiedzieli co i jak. W części ratuje Cię tu słowo "zwykle", bo w moim przypadku zastosowanie oryginalnych oplowskich stalówek czy alu w żadnym razie nie wymaga zmiany ŚRUB, a nie szpilek jak napisałeś. Różnica mała aczkolwiek bardzo istotna.

Pozdro
mayster

P.S. Nie pisz przypadkiem, że się czepiam