Luz na kierownicy + klima

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niedawno zakupiłem mój pierwszy samochodzik, jest to oczywiscie Espero

Od poczatku kupna mam nieprzyjemne luzy na kierownicy. Nie sa to luzy na ukladzie kierowniczym. Wlasnie auto wrocilo z warsztatu (wymiana oleju i filtrow, tarcze i klocki). Mechanik rozebral kierownice i znalazl problem. Mianowicie mam kierownice z regulacja wysokosci i rozjechaly sie jakies otwory mocowania. (jak cos zle pisze to mnie poprawcie) Prety mocowania sa stalowe a obudowa aluminiowa i sie poprostu przetarla.

Teraz pytanie. Jak to naprawic... a raczej co kupic aby to zrobic?
Ktoś to kiedys robil? Moze sa jacys ludzie z Wrocławia obyci w temacie?

dodam ze Espero to 2.0 ze wspomaganiem (chyba moze to miec znaczenie)

Druga sprawa, czy znacie jakiej tanie i dobre warsztaty we Wrocławiu lub okolicach gdzie zrobia mi klime? dlugo nie dziala.
  
 
Współczujemy!
A skoro mechanik znalazł problem, to czemu nie podjął się jego naprawy?
  
 
Naprawi jak kupie co trzeba i dostarcze mu czesci

Wole sam kupowac wszystko - po prostu taniej wychodzi i wiesz co wsadzasz do auta.
  
 
z Twojego opisu niewiele wynika co do kierownicy jak i klimy.

Chyba nikt w klubie nie miał problemu z kierownicą podobnego do Twojego poisu.
Co do klimy to w espero jej awaria to w 95% przypadków korozja skraplacza. jeśli w układzie nie ma ciśnienia to ja bym wymieniał skraplacz w ciemno i jechał potem dopiero do napełniacza.
  
 
Miałem taki właśnie przypadek. Kto był w zeszłym roku w iłkach to pamięta, że przyjechałem kierownicę trzymając na kolanach .

Ruchoma cześć kolumny trzyma się części nieruchomej na "zawiasie" który stanowią 2 stalowe sworznie. Sworznie te w gniazdach trzymają sie na słowo honoru - sa po prostu wbite i zapunktowane w 3 miejscach. U mnie po prostu owo "zapunktowanie" puściło i sworzeń sobie wyleciał. Na zlocie po prostu wbilem wypadnięty sworzeń i było git. Niestety, po pewnym czasie usterka powróciła. Wyleciał znowu ten sam a po tygodniu ten drugi
Wydaje się, że aby całkowicie pozbyć się problemu należałoby wymienić konstrukcję kolumny - ale jak znam życie sprzedawana jest jako komplet z kolumną i kosztuje krocie...

Ja siobie poradziłem w ten sposób, że wbiłem jeszcze raz bardzo dokładnie obydwa sworznie, zapunktowałem dookoła (jest to karkołomne zadanie, bo dostęp jest paskudny ).
Sworznie od strony "zewnętrznej" mają nawiercony otwórt z gwintem (pewnie do ich wyciągania jak same nie chcą wypaść ). Sporządziłem z cienkiego sprężystego drutu (konkretnie mocowanie klapki zamykającej reflektor przód calibra) takie "U" którze siedzu w ww. otworze jednego sworznia, przechodzi pod kolumną kierownicze i drugim końcem opiera sie o zewnętrzną stronę drugiego sworznia. W ten sposób, sworznie są cały czs dociskane do wewnątrz co byc może zmniejsza ich chęć do wypadniecia.

Może troche skomplikowanie to opisałem, ale lepiej nie umim



[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2007-04-05 15:40:54 ]
  
 
Co do kolumny kierowniczej jak pisał NAVI można samemu coż zrobić jak się wie o co z tym zrobić. Generalnie układ kierowniczy to nie żarty i może by warto pomysleć o wymianie kolumny. Być może auto jest po dzwonie, dlatego wyszedł taki numer. Natomiast nie zgodzę się z tym, że u mechaników może być drożej. Wręcz przeciwnie z racji ich upustów w sklepach motoryzacyjnych częsi mogą wyjść tak samo jak dla normalnego klienta sklepu. Przy dobrych układach nawet taniej.
  
 
to raczej nie wina dzwona

chyba po prostu zuzycie sie materialow, ogolnie mechanik powiedzial ze nie ma czym sie martwic i oprocz niemilych doznan w czasie jazdy, nie wplywa to na bezpieczenstwo.

Mimo wszystko bedzie to trzeba zobic.
Jak widze w cennikach - kolumna z regulacja nówka 850 zł... troche za duzo

[ wiadomość edytowana przez: sebcio80 dnia 2007-04-06 02:29:24 ]
  
 
Poszukaj na allegro. Ja miałem robić maglownice. Koszt nowej ze wspomaganiem w sklepie to kolo 3 tys. Regeneracja 800zl a koledzy z klubu pokazali mi jednego gościa który ma oryginalne części do daewoo w zajebistych cenach. I dałem za magiel 520 zl. (Teraz ma po 580zl ) Gość w 100% sprawdzony a tu masz link do jego przedmiotów. Jak nie ,a wystawionego czegoś to dzwoń on bardzo często załatwia części na zamówienie Części

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2007-04-06 06:50:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2007-04-06 06:52:01 ]
  
 
Coby dac wyobrażenie o co mi chodziło macie rysunek:


Sworznie (13) spinaja obudowy 12 i 25, które, niestety wykonane są z tzw szajs-metalu (ZnAl).

Niestety, obudowa 26 nie występuje jako cześc zamienna tylko jako cały podzespół kpl o numerze: 530601 lub 530412 . Jak ktoś chce, może spróbowac poszukac obudowy 12. jej nr wg katalogu to 532083 lub 53030.

Jedna wymiana to rujnacja całej kol kierowniczej.