Dual Ram w 3.0 12v ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie.

Zaświtał mi pewien pomysł w głowie, ponieważ muszę wymienić silnik, żeby wstawić 3.0 12v w miejsce 2.6 z dualem. Z tego co się orientuję to silniki 3.0 12v nie miały tego systemu i dysponowały 170 hp i 240 Nm. Ciekawe czy to by smigało i jakie byłyby rezultaty bo jak mniemam mocowanie kolektorów ssących jest takie samom, jak podszełby do tego komputer?.Odrazu powiem czemu nie chce wstawić 3.0 24v z dualem - za duże spalanie a pozatym nie chce 24v. Czy ktoś już zrobił cus takiego albo słyszał że to się udało no i co ważne czy to ma sens ??

Pozdrawiam.
  
 
Ma sens ..........dobrze kombinujesz kolego.
Ktoś zrobił?

Tyle że do tego auta pasuje jak nic dmuchawa i tam dopiero oszczędzisz na beznzynie, wystraczy nie kręcić wysoko.
  
 
Oczywiście sens jest, ale czy warto? 24 V zamontować i z bani, jara mniej od 12V.
Cytat:
Tyle że do tego auta pasuje jak nic dmuchawa i tam dopiero oszczędzisz na beznzynie, wystraczy nie kręcić wysoko.


Całyczas myślałem, że turbina w benzynie podnosi spalanie, w dieslu wręcz przeciwnie, ciekawe, ciekawe....

vw 1.8t jara jak smok (jak omega A 3.0)ha ha ha
  
 
co masz na myśli z tą dmuchawą w ramach ścisłości ??
  
 
Turbo =dmuchawa,suszarka.
  
 
Cytat:
2007-04-08 19:41:54, omegolotC30NE pisze:
Całyczas myślałem, że turbina w benzynie podnosi spalanie,


obniża - przy braku wysokich obrotów zwłaszcza.
poprawia się napełnianie cylindrów i takie tam
efekty są odczuwalne, zarówno w dieslu jak i w benzynie.
  
 
a sredni koszt montazu turbinki? czy nie przypadkiem 10.000?
Tak swoja droga, czemu diesle robia w turbo, a benzyniakow nie? Zwlaszcza ze obniza to spalanie i podnosi moc
  
 
no tak ale włożenie 3.0 24 v może się wiązać z innymi zmianami na które może mnie niestać. Ten sam komputer obsługuje wszystkie silniki ??. Ile wogóle pali taki slinik w miejskiej jeździe z automatem ??
  
 
Cytat:
2007-04-08 22:55:18, JOEBAR pisze:
3.0 24 v
Ile wogóle pali taki slinik w miejskiej jeździe z automatem ??


to tutaj wyjątkowo drażliwy temat

ale niemało
miasto (głównie centrum) mniej jak 15 nigdy, norma 16-20
trasa w zal od fantazji 9-11
tylko dobra pb98, na 95 nie jeździ
  
 
no i właśnie dlatego nie chce 24v szczególnie że mam gaz. Ale napewno dual ram do zwykłej 3.0 12v to dobry pomysł tylko czy 2.6 i 3.0 chodzą na tym samym kompie i czy założenie duala nie wymusi jakiś elektroniczych przeróbek ??
  
 
Pewnie bedzie trzeba wgrac oprogramowanie od 3.0 do kompa, ale to kazde ASO Ci zrobi. Za ile to juz nie wiem.
  
 
Należałoby jeszcze rozróżnić BC od ECU

fatboy82, o co Ci chodziło z tym że "czemu diesle robia w turbo, a benzyniakow nie?"
nawet Opel ma w ofercie turbobenzyniaki
  
 
chodzilo mi o ilosc, stosunek jednych do drugich i roznica w cenie takiego samochodu.
  
 
Cytat:
2007-04-08 23:59:56, zork pisze:
..."czemu diesle robia w turbo, a benzyniakow nie?" nawet Opel ma w ofercie turbobenzyniaki



ponieważ diesel z turbo ledwo jeździ a bez turbospręzarki to się toczy...

benzynowy silnik bez turbo jakoś jeździ a z turbiną ładnie wymiata...

Wniosek: by diesel jakoś jechał to musi mieć turbo inaczej nikt by
takiego autka w dziesiejszych czasach nie kupił

Edit:

Wracając do tematu modyfikacji dolotu
czym więcej powietrza da się dostarczyć do silnika tym lepiej.
Oczywiście jeżeli przesadzimy z nadmiarem powietrza (turbo)
to trzeba modyfikować resztę układu zasilania silnika (trzeba będzie więcej paliwa) itd. itd. itd.

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2007-04-09 07:27:47 ]
  
 
Witam

Dzisiaj byłem u znajomego elektronika z pytanie czy 3.o 12v pujdzie na kompie od 2.6 Odpalił maszyne, weszliśmy w szczegóły i okazało że najprawdopodobniej (nie miał czasu) nóżki w kompie są inaczej porozstawiane, ponieważ program wyzucił rożne numery elementu sterującego pomimo tego samego motronica 1.5
No i powiedział że ogólnie może być problem bo musiałbym mieć kompa od tego silnika, niewiadomo czy taśma jest tak samo zakończona (chodzi o ilość pinów) i główna sprawa dual mógłby nie działać bo przeciez oryginalnie 3.0 12cv duala nie posiada.

Wiec chyba sobie odpuszcze...
  
 
A zorientowales sie chociaz czy FIZYCZNIE kolektor z 2.6/3.0 24V podejdzie do glowicy c30ne?
Zreszta nie wydaje mi sie zeby dual ram byl sterowany przez ECU, raczej zwykle podcisnienia...
Troche nie od tej strony sie do tego kombinatorstwa zabierasz...

edit - mea culpa, zawór jakiś od DR jest sterowany przez kompa. źródło


[ wiadomość edytowana przez: zork dnia 2007-04-10 22:02:04 ]
  
 
no niestety z tego co pokazuje fota to zakończenia kolektorów z 3.0 są prostokątne a w 2,6 okrągłe to jedno a drugie faktycznie komp jest inny. Jeszcze jutro dowiem sie u kumpla który pracuje w dobrym sklepie ale ogólnie to czuje że małym kosztem to się nie uda