Cos mi stuka w silniku. co to moze byc? help.. foto

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1,3 96'
cos stuka jak odpale, na poczatku stukalo po zapaleniu silnika, teraz stuka caly czas .
nasluchiwalem i tak jakby dzwiek dochodzil z silnika lub gdzies bliskiej okolicy silnika. jest metaliczny taki jakby dwie metalowe rzeczy uderzaly o siebie z duza czestotliwoscia drgan

a i jak dodam gazu to czestotliwosc sie zwieksza
czy to moze byc cos powaznego bo juz sie boje .

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-13 21:11:54 ]
  
 
lancuch rozrzadu sprawdz.. moze luzny juz jest .. nie zwlekaj z tym lepiej
  
 
a gdzie on jest i jak sprawdzic czy jest luzny?
i jak go naciagnac?
  
 
oj..jest on po lewej stronie silnika patrzac od przodu. nie wiem jak sprawdzic czy jest luzny.. zapewne wyrobily sie sworznie w tulejkach i ma on luzy..naciagnac sie go nie da, nowy nie jest drogi. najlepiej zdejmij pokrywe rozrzadu, tak by byl on na wierzchu odpal silnik i posluchaj czy stamtad wlasnie dochodza niepokojace dzwieki.
  
 
Nie orientuje się na 100% czy w tym silniku masz hydropoychacze ale jesli są to taki objaw wskazywał by właśnie na nie tylko chyba przy hydropopychaczach nie było łańcucha a pasek rozrządu cos mi sie wydaje-chyba że to silnik OHV ?!
Pozdrawiam
  
 
mam popychacze
mam rozterke bo to jest cos w rodzaju rzegotania tak jakby cos wpadlo do silnika pytalem sie paru gosci i powiedzieli mi ze to moga byc zawory bo to rzegotanie slychac z prawej strony. tak jakby ze skrzyni biegow ale skrzynia jest ok (wciskalem sprzeglo i dalej slychac)
popychacze mi powiedzieli ze to malo prawdopodobne (bo mowili ze to inny dzwiek) hoc tego nie wykluczyli

jutro jade ustawic sobie zawory na kanal w zwiazku z czym mam prosbe

CZY MOGLBY MI KTOS PODAC JAKIE MAJA BYC TE SZCZELINKI BO SAM Z KOLEGA BEDE USTAWIAL.

i ile moze kosztowac ten lancuszek?
i czy ktos ma jaszcze jakis pomysl odnosnie tego rzegotania??
pozdrawiam i dzieki za pomoc
  
 
Heh, jak kupilem sobie Esa to pojechalem do mechanika i powiedział mi że ten typ tak ma. Mowił, ze moze mi przeszlifowac klawiature, wyregulowac zawory ale to i tak nic nie da. I stwierdzil ze mój i tak chodzi cicho. Kika miechow pozniej stwierdzilem ze sproboje sam wyregulowac luzy zaworowe, i po tym zabiegu klekocze mi tylko jak zimny a to za ponoć za sprawa oleju mineralnego, starego zreszt. A mechanik sie mylił.

Pozdro
  
 
jest to caly czas czy tylko jak dodasz gaz?ja jak tak mialem w bmw wczesniej to poszla panewka najpierw malo szlyszalny dzwiek potem coraz glosniej az w koncu padla mi przed domem ale nieokrecila sie.objawia sie to wlasnie najbardziej na zimnym silniku tuz po zapaleniu(jakby mloteczkiem cos uderzalo)
  
 
to cos slychac caly czas od momentu zapalenia silnika do zgaszenia, jak dodaje gazu to sie zwieksza tylko czastotliwosc rzężenia tak jakby cos tam wpadlo
z tym ze to rzężenie jest bardzo rowne

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-12 23:55:07 ]
  
 
moze popychacze hydrauliczne juz sa zuzyte,i maja za duzy luz i stad ten dzwiek... albo moze olej juz przejezdzony i za rzadki jest?
  
 
chcialem dzisiaj ustawic zawory i doszedlem do wniosku ze ustawiaja sie same hydraulicznie, sprobuje zmienic olej bo jest taki czarnawy i osad byl na pokrywce

przy okazji wyciagnalem ten wezyk z puszki filtra pow, co idzie od wlewu oleju do filtra i przedluzylem go pod spod mam nadzieje ze to jest ten egr bo juz "wysiadam"
po prosu chyba za ciemny jestem
  
 
Cytat:
2007-04-13 15:50:50, Arden pisze:
przy okazji wyciagnalem ten wezyk z puszki filtra pow, co idzie od wlewu oleju do filtra i przedluzylem go pod spod mam nadzieje ze to jest ten egr bo juz "wysiadam" po prosu chyba za ciemny jestem



to nie jest egr to odma. zrob jakas fote tego silnika moze ..
  
 

cos nie chce mi wyswietlic

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-13 20:32:20 ]

wlasnie ten wezyk o ktory sie pytam czy zaslepic puscilem pod samochod
dobrze zrobilem?
jal zle to powiedzcie to zaraz zmienie bo jutro mam wyjazd...

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-13 21:10:18 ]
  
 
kurde chyba odme odpialem.....
niech mi ktos pokaze gdzie jest to egr na tym zdjeciu please bo sie koncze przejrzalem wyszukiwarke i dalej jestem ch..nie ciemny
i jeszcze cos spapram
  
 
Ten węzyk ma być tak jak jest na foto od obudowy filtra powietrza do korka oleju.
W tym silniku nie ma EGR
  
 
o matko a ja sie go tyle oszukalem
dzieki bo juz roztroju nerwowego zaczalem doswiadczac.
zaraz ide to zalozyc z powrotem
ufff
ps zapomnialem wchlapuje mi troche oleju do filtra ktora rurke mam sprzawdzic czy nie jest zatkana czy mozna temu jakos zaradzic
bo z tego co sie orientuje moj silnik to jest jakis inny....

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-13 21:35:23 ]
  
 
Cytat:
2007-04-13 21:21:25, zeberko pisze:
Ten węzyk ma być tak jak jest na foto od obudowy filtra powietrza do korka oleju. W tym silniku nie ma EGR


Moze sie nie znam ale co to sa terurki zlote cztery kolo swiec?? niby nie jest to na kolektorze ale wyglada mi bardzo podobnie do EGR"u
  
 
Cytat:
2007-04-14 01:10:31, axe_xa pisze:
Moze sie nie znam ale co to sa terurki zlote cztery kolo swiec?? niby nie jest to na kolektorze ale wyglada mi bardzo podobnie do EGR"u



no to wlasnie jest EGR. a jak Ci chlapie olejem z odmy to niezadobrze.. moze to swiadczyc o zuzyciu silnika juz niestetey
  
 
u mnie w tym przypadku była wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym i jak wymieniłem wszystko ucichlo
  
 
Ja przykładowo mialem wywalona tuleję między kolektorem a katalizatorem. łączone jest to tam na dwóch sprężynach. taki sam efekt jest jak któraś z nich pęknie.