Klonowanie komputera silnika, czy to mozliwe (2,5TD)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

No wiec sprawa wyglada tak. Mam dwa komputery sterujace silnika (dokladnie takie same numery itd. itp.) - sa poprostu identyczne. Jednak pierwszy jest w aucie no i autko odpala i jest w porzadku. Drugi komputer wyjalem z poprzedniej bestyjki ktora miala zrobiony profesjonalny chiptuning z hamownia dostrajaniem itd. Jak podmienie z oryginalem w nowym aucie to miga mi tylko kontrolka silnika i nie mozna go odpalic. To pewnie wina immobilajzera.
Wiec moje pytanie jest takie: czy da sie sklonowac ten zchipowany komputer, zeby udawal ten oryginalny (mozliwosc zmiany kompa w kazdej chwili)?
Jezeli nie, to co mam tym z tym drugim zrobic, zeby autko na nim pracowalo?

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2006-12-22 08:44:33 ]
  
 
Poszukaj na forum, kiedyś o tym czytałem ale nie pamiętam.Chyba immobiliser.
Dostrojenie komputera polega na zestrojeniu parametrów m.in. z pozostałymi urządzeniami (np.pompą) i ich parametrami, które zależą też od ich stanu technicznego. Ten tuningowany komp jest zestrojony z urządzeniami (parametrami) z tamtego samochodu i niekoniecznie może dobrze współpracować z obecnymi.
  
 
proponuje wyzerowac ten zchichowany komputer co do imobilajzera i wgrac ustawienia imobilajzera ze swojego kompa.
uwaga tylko moze to zrobić ktoś kto juz kiedyś to robił laik spir... sprawe i bedziesz miał tylko dodatkowe koszty.
a Ze nie chodzi w Twoim aucie to proponuje załatwić kluczyk od tamtej omegi i przy odpaleniu włożyć klucz do pentli imobilajzera jeżeli zapali przełożyć kośc do swojego klucza i powinno działac.
pozdr

p.s. sory ze tak lakonicznie ale wrociłem z wigilii zakładowej....
  
 
WojtGda, czy dobrze rozumiem, ze jak mam kluczyk ze starego autka, to moge po wlozeniu kompa do nowego autka jakos odpalic uzywajac nowego kluczyka? Czy mimo wszystko zanim to sie uda to musze cos w komputerze zmienic?
  
 
nie wiem dokładnie jak to jest w omie, ale np w wiekszości auto imobilaizer jest w kompie. najłatwiejszym rozwiązaniem jest zdobyć cały zestaw czyli immobilizer, komp, petle ze stacyjki no i klucz ze starego auta przełozyc cały zestaw i sprawdzić czy działa. W przypadku T4 (dla fomina, działa we wszystkich oprócz niebieskich zegarów) napewno działa, w przypadku hondy po 98 napewno nie zadziała ponieważ są jeszcze 3 inne układy które trzeba przełożyć aby zgrać komp immo i kluczyk.
pozdr
  
 
na bank immobilizer,
migający "silniczek" to właśnie to,
popieram kolegę i jestem pewien że przełożenie kosteczki 100% pomoże

zdjątka dla ułatwienia:

Kluczyk_1_immob
kluczyk_2_immob

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Dzieki za odpowiedzi. Kluczyk od starej omki znalazlem, wiec nie powinno byc problemu. Napisze jak poszlo.

Natomiast co do samego programu to zgadzam sie, ze lepiej miec to zrobione indywidualnie, jednak ten co mam jest lajtowy a poza tym i tak nie bylo nic specjalnie strojone, to co gosc wgral bylo od razu ok. Biorac pod uwage, ze w nowej omie mam ponad 2 razy mniejszy przebieg to powinno byc ok.

Mpaolos, ja mam jeszcze starszy kluczyk (lezka) wiec zdjecia mi sie nie przydadza, mimo wszystko dziekuje

[ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2006-12-23 10:07:44 ]
  
 
Zblizenie kluczyka do stacyjki nic nie daje. Kontrolka silnika dalej mruga. Moze w 2,5TD jest to jakos inaczej rozwiazane. Nie probowalem jeszcze rozbebeszac kluczyka, moze dwa nadajniki immobilajzera obok siebie nie dogaduja sie ze soba? Sam nie wiem.
  
 
Jedz do Bosch Serwis. Zrobią ci to pod bramą w dwie minuty
Wystarczy tylko podłączyć pod techa. Miałem ten sam problem, kupiłem używany komputer i po włożeniu migała kontrolka. W bosch serwis przełożyli komputery podłączyli do techa i po 5 minutach wyjechałem już na drugim komputerze
  
 
Bosch serwis w Jeleniej Gorze nie dal rady. Gosc nie mogl sie podlaczyc do ukladu immobilizera , szkoda. Dzisiaj jade do Opla, maja mi to zrobic (tylko, ze nie wiem, czy to bedzie klon, czy tylko podmiana). Co ciekawe, to pytaja o kody do immo i chca 200zl dodatkowo za operacje jak ich nie mam (a niestety nie, nie tutaj). Czy jest mozliwe ich odczytanie w jakikolwiek sposob?
  
 
Też jestem zdania, że przekładka samego ROM-u pomoże.
  
 
Juz zalatwione. Mam dwa kompy i jak chce to moge miec 170, a jak nie to 130 kucykow

Pozdrawiam
  
 
Jednego w tym wszystkim nie rozumiem, zaprogramowałeś sobie drugiego kompa, żeby odpaliła na nim nowa bestia, a był zchipowany do starej, więc został dostosowany parametrami do stanu technicznego i osiągów poprzedniej bestii i tylko z tamtym egzemplarzem ten komp miał sens działać, a teraz te parametry zupełnie się mijają ze stanem technicznym i osiągami nowej bestii...
  
 
I tu sie zgadzam. Tylko, ze stara bestia miala 260kkm najechane, byla w duzo gorszym stanie jak ja chipowalem. Program nie byl jakos specjalnie strojony, ani nic takiego, zwykly standard lajt. Wiec nie widze powodu dlaczego nie mialbym uzywac tego kompa w mojej nowej bestii. Ma najechane tylko 120kkm, kupilem ja od dziadka (70 kilka lat, podobny do tego z "Back To The Furure" ), jest naprawde zadbana, serwisowana w Vauxhall'u itd. Wiec jakos mnie to tak nie meczy.
Tak poza tym, to zawsze moge z bagaznika wyjac starego kompa i wrocic do standardowych parametrow.
  
 
Jak zmieniasz kompa, to odpalasz bestie drugim kluczykiem, czy tym samym?
  
 
Tym samym.