MotoNews.pl
  

Montaż centralki na pilot

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam koledzy klubowicze.
Kupiłem centralke na pilot i chciallbym zaoszczedzic pieniedzy i zamontowac ja sam, i tutaj jest moja prosba do tych którzy juz przerabiali cetralke z kluczyka na pilot. Od zakupionej centralki wychodzi 8 przewodów tj.:
2-brązowe
2-biale
1-zielony
1-niebieski
1-czerwony
1-czarny
a do centralki na kluczyk dochdzi 6 przewodów dwukolorowych.
Jak należy połaczyc te przewody zeby bylo dobrze???
Bardzo prosze o pomoc.
  
 
witam
do zakupionej centralki napewno jest schemat, wiec wystarczy zerknac, ale bez wiedzy niewarto tego robic bo mozna sie wpakowac w wieksze koszta jak sie cos popsuje. pod sterownik centralnego w espero podpina sie dwa przewody, sterowanie odbywa sie masami.

pozdro
  
 
Cytat:
2007-04-14 15:37:35, Maksimus_skc pisze:
Jak należy połaczyc te przewody zeby bylo dobrze???



Wg załączonej przez producenta instrukcji! I nie tam, gdzie Ty się próbujesz podłączyć, bo tam właśnie brakuje Ci podłączenia dla 2 kabli. Jeden to zapewne miganie kierunkami przy zamknięciu/otwarciu, a drugi to wyjście dodatkowego kanału lub masa. I kolorami się nie kieruj, bo one nic nie znaczą.
Prawidłowe podłączenie powinno mieć miejsce przy lewej nodze kierowcy - tam są wszystkie niezbędne kable.
  
 
[quote]
2007-04-14 22:08:24, piotr_ek pisze:
Wg załączonej przez producenta instrukcji! I nie tam, gdzie Ty się próbujesz podłączyć, bo tam właśnie brakuje Ci podłączenia dla 2 kabli. Jeden to zapewne miganie kierunkami przy zamknięciu/otwarciu, a drugi to wyjście dodatkowego kanału lub masa. I kolorami się nie kieruj, bo one nic nie znaczą. Prawidłowe podłączenie powinno mieć miejsce przy lewej nodze kierowcy - tam są wszystkie niezbędne kable. Jak się postarasz, to może Ci się po 3-4 godz. uda. Oczywiście bez schematu instalacji elektrycznej w aucie nawet nie próbuj.
  
 
probnik w dłon i bez schematu tez sobie poradzisz tylko zajmuje to troche czasu podaj moze producenta i model tego sterownika to postaramy sie cos wiecej powiedziec co z tym zrobic bo po kolorach ktore podałeś wyglada mi to na sterownik takzwanych uniwersalnych siłownikow

pozdro
  
 
Cytat:
2007-04-15 07:52:07, gierek pisze:
probnik w dłon i bez schematu tez sobie poradzisz tylko zajmuje to troche czasu



Zakładałeś kiedyś do złomero samodzielnie? Ja tak! No to życzę wesołej zabawy z MIERNIKIEM i 40 czy 50 kablami w jednej wiązce, bo próbnik do w du*ę sobie można co najwyżej wsadzić.
  
 
Cytat:
2007-04-15 08:42:26, piotr_ek pisze:
Zakładałeś kiedyś do złomero samodzielnie? Ja tak! No to życzę wesołej zabawy z MIERNIKIEM i 40 czy 50 kablami w jednej wiązce, bo próbnik do w du*ę sobie można co najwyżej wsadzić.



I też nie wiadomo czy zaświeci

Jeżeli jest schemat załączony do sterownika - a powinien być - to potrzeba dodatkowo jeszcze schemat espero.
Jak ktoś ma jakieś pojęcie o elektryce i czytaniu schematów to po godzinie powinno być już po wszystkim.
Wnioskuję że autor nie ma o tym pojęcia, więc się naraża na dodatkowe koszty wymiany instalacji elektrycznej spalonej poprzez złe podłączenie.
Sam sterownik tez powie pa pa

Takie są efekty pozornej oszczędności.
Zaoszczędzimy stówe za podłączenie a stracimy 500 za naprawe elektryki po pożarze
  
 
Cytat:
2007-04-15 08:42:26, piotr_ek pisze:
Zakładałeś kiedyś do złomero samodzielnie? Ja tak! No to życzę wesołej zabawy z MIERNIKIEM i 40 czy 50 kablami w jednej wiązce, bo próbnik do w du*ę sobie można co najwyżej wsadzić.



tak sie składa ze zakładałem nie jeden alarm, odrobina checi i mozna samemu zrobic. espero nie jest jakies wyjadkowe pod wzgledem ilosci kabli bo niby dlaczego ma byc co tam jest takiego czego inne auta nie mają?. tak wogole nie mowie o MIERNIKU tylko PROBNIKU a to wielka roznica i to własnie ten twoj miernik mozesz sobie do dupy wsadzic. Kierunki znajdziesz w wiazce wychodzacej z przełącznikow kierunkow, stały plus przy stacyjce, sterowanie centralnym w wiazce wchodzacej w drzwi kierowcy i tyle. pozdro
  
 
Cytat:
2007-04-16 22:46:37, gierek pisze:
niby dlaczego ma byc co tam jest takiego czego inne auta nie mają?.



A np. to, że kolorki kabelków z wiekiem tracą jaskrawość i w moim przypadku z czerwonego zrobił się różowy.

Cytat:
Kierunki znajdziesz w wiazce wychodzacej z przełącznikow kierunkow, stały plus przy stacyjce, sterowanie centralnym w wiazce wchodzacej w drzwi kierowcy i tyle. pozdro



Aleś wymyślił specu! WSZYSTKIE w/w kable znajdzie w tej puszce przy lewej nodze kierowcy, a Ty sugerujesz, żeby rozmontować 1/4 wnętrza złomero i dobrać się bezpośrednio do każdego kabla.
  
 
ja jak podlaczelam alarm do swojego Esperka, centralny zamek podlaczylem pod silownik sterujacy, czyli tez ktory jest w drzwiach kierowcy. Przy Silowniku masz o wiele mnie kabli niz w wiazce pod nogami( chyba 3 ) Tam sa dwie masy i jeden zasilajacy. Zamek sterowany jest masa wiec tylko namierzyc ktory jest od zamuykania gdzwi...ktory od otwierania i po problemie. Ja jeszcze musialem przeciagnac 2 kabelki z drzwi do autka, ale to kwestia 10min. Schemat modulu zamykania drzwi na opilota tez musis zmiec i tam jest napisane "zamykanie" "otwieranie" zamka centralnego.
Tylko podlaczyc i powinno hulac. Zasilanie pociagnolem z pierwszego bezpiecznika, tam jest zasilanie odrazu z akumulatora.

[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-04-17 11:22:07 ]
  
 
Ale ja mam pilotowe sterowanie bagażnikiem, a Ty nie
  
 
dziekuje koledzy za pomoc juz zamontowałem centralke podłaczylem po sterownik głowny...
zastanawiam sie czy mozna by bylo podpiac sie pod panel sterowania szybami tam na dole jest przycisk otwarte/zamkniete i z centralki połączyc kabelkami tez z wyjscia zamkniety/otwarty. Niechce sie mądrzyć bo sie nieznam na tym ale z tego panela idą dwa przewody po sterownik główny wiec mysle ze to by bylo prostrze rozwiązanie, ale moge sie oczywiscie mylic i bardzo prosze o poprawienie mnie.
Jeszcze raz dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-04-17 11:42:22, piotr_ek pisze:
Ale ja mam pilotowe sterowanie bagażnikiem, a Ty nie



Ja też mam
  
 
Cytat:
2007-04-17 11:42:38, Maksimus_skc pisze:
Niechce sie mądrzyć bo sie nieznam na tym ale z tego panela idą dwa przewody po sterownik główny wiec mysle ze to by bylo prostrze rozwiązanie, ale moge sie oczywiscie mylic i bardzo prosze o poprawienie mnie. Jeszcze raz dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.



Po chu*a się pytałeś skoro wybrałeś własne, lepsze wg Ciebie rozwiązanie". Następnym razem nie pytaj, tylko rób jak chcesz, tylko nie płacz, że coś Ci nie wyszło tak jak powinno!
  
 
Cytat:
2007-04-17 12:15:55, piotr_ek pisze:
Po chu*a się pytałeś skoro wybrałeś własne, lepsze wg Ciebie rozwiązanie". Następnym razem nie pytaj, tylko rób jak chcesz, tylko nie płacz, że coś Ci nie wyszło tak jak powinno!



Zgadzam się w 100% z Piotrkiem
Lepiej było poszukać odpowiednich kabli w kostce koło lewej nogi kierowcy niż ciągnąć kilometry kabla z różnych zakątków samochodu


Swoją drogą ciekawe jak podłączyłeś alarm
- odcięcie pompy - z pompy
- odcięcie zapłonu - z rozrusznika
- syrena - spod zderzaka
- awaryjne - z bagażnika (dużo miejsca)
- zasilanie - z akumulatora
- czujniki krańcowe - z każdych drzwi osobno + klapa + maska
- antena od pilota - na dach, żeby lepij ściągało na parkingu pod markietem

  
 
Kolego Piotrek czy Ty ostatnio masz jakies trudne dni???
Zaptalem sie o rade i dzieki forum (wam) podłaczylem ta centralke...
ale pozniej siedzac pomyslalem ze podłaczenie pod ten panel byloby prostrze, wiec zapytalem czy sie nie myle.. moze dzieki temu ktos inny niebedzie mial problemu z podłaczeniem tej zabawki... a ty ni z gruszki ni z pietruszki wyjezdzasz z takim tekstem chya niejestes tutaj poto aby wszystkich krytykowac???
Mimo wszystko dziekuje bardzo jeszcze raz wam wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-04-17 12:40:03, Maksimus_skc pisze:
chyba niejestes tutaj poto aby wszystkich krytykowac???



Właśnie że po to jest
  
 
Koledzy ja podłaczalem najprostrza centralke bez zadnych bajerow typu alarm, odciecie itp. poprostu chcialem miec sterowanie pilotem i to wszystko.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-04-17 12:40:03, Maksimus_skc pisze:
Kolego Piotrek czy Ty ostatnio masz jakies trudne dni???



Normalne...

Cytat:
Zaptalem sie o rade i dzieki forum (wam) podłaczylem ta centralke...



Dzięki nam, to byś podłączył w najprostszy i najwygodniejszy sposób tak, jak Pan Bóg przykazał. A teraz zapewne nawet mrygania kierunkami nie masz. Z ciekawości - co nazywasz bajerami do centralki?
  
 
bajer to na mysli mialem wlasnie alarm, odciecie, czujki ruchowe, czujki w zdezak... ja za centralke dalem 85 zł a za centralke z alarmem chcieli 185zl i tej juz pewnie bym sam nie podłaczyl
Wiec postanowilem kupic zwykla. Prawda niemam mrugania kierunkami i otwierania bagaznika z pilota.
Pozdr.