Szwedzkie światła w samarce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiecie może co trzeba zrobić żeby dziaały postojówki jak jest wyłączony zapłon ale tylko jedna strona jak się włączy lewy lub prawy kierunkowskaz bo czytałem na http://195.150.240.2/~ladaklub/samara_site/secret.html tej stronce że trzeba podpiąć 3 kostki co są z dołu koło rączki do otwierania klapy przedniej i tak zrobiłem i mi to nie działa ale pisze tam jeszcze że jest taki drugi bajer tzn. jak się przekręci stacyjkę w pozycję ZAPŁON, Powinny się świecić światła mijania, a z tyłu pozycyjne bez włączania na tablicy rozdzielczej i to mi działa ale to co pisze na początku nie chce i nie wiem dlaczego, bo fajny bajerek ale może nie we wszystkich autach, mam jeszcze jedno pytanie - dlaczego jak otwieram zawsze korek od baku schodzi mi powietrze tak jak by tam było ciśnienie - co może byc tego powodem. POZDRAWIAM
  
 
to jest opcja i nie wszystkie samary ją mają.

a wracając do świateł mijania... w podanym opisie brakuje informacji że mozna je wyłączyć hamulcem ręcznym. Jego zaciągniecie powoduje wygaszenie ich, zostają tylko pozycje. Przy właczonym zapłonie oczywiście.
  
 
a w temacie baku - tak ma być nic sie nie martw, czasami tworzy się podciśnienie i syczy (zasysa powietrze do baku). Tak jest przynajmniej u mnie - bo benzyne tankuję raz w miesiącu zimą, a co trzy miesiące latem.....
- Nie, nie pali mi aż tak mało, mam poprostu LPG
Pozdrawiam
  
 
co do swiatel to nie sprawdzalem pozycyjek jednostronnych ale mijania sie palą a pozycyjki choćby z tylu to juz nie moze jest opcja zeby to jakos zrobic bo w dzien to by przeszlo ale wieczorem jak bym zapomnial to bylo by kiepsko wiec nie podlączyłem na stale bo jak zapale pozycyjki to i mijania włącze .
a co do baku to jak wyżej , tak ma byc



pozdr,
  
 
Jeżeli chodzi o jednostronne postojówki to przede wszystkim trzeba zmienić wyłącznik przy kierownicy-ten od kierunków - albo go przerobić
Musi tam być zestaw styczników, takich jak do kierunkowskazów, które są odpowiedzialne za postojówki
Potem już tylko trzeba pociągnąć kabelki zgodnie ze schematem - niestety nie ma ich w standardzie-tak jak przełącznika
A jeśli chodzi o skandynawskie światła to trzeba zwrócić uwagę żeby odpowiednią kostkę wpiąć do odpowiedniego przekaźnika
Wyłączanie mijania podczas zaciągania rękawa można ominąć odginając trochę styk środkowego(u mnie) przekaźnika tak żeby nie zadziałał w momencie zaciągnięcia
Ja to zastosowałem bo lubię wchodzić w zimie boczarkiem w winkle a to denerwujące gdy gasną lampki.
  
 
A wiec tak

Podpialem sobie dzis te swiatelka (podobno szwedzkie) w samarce i niby pieknie ladnie zapalaja sie swiatla po wlaczeniu zaplonu, ale nie mam dlugich gdy przelacze przy kierownicy
Nie wylacza tez ich przy zaciagnieciu recznego (ale to dobrze )

Przy jednej z kostek (trzeciej liczac od boku auta) widac odciety gruby jasnoniebieski przewod, czy ktos z was majacy wersje finska samarki i majacy podlaczona ta instalacje, moglby sprawdzic gdzie idzie ten przewod, mam straszny gaszcz przewodow w tym miejscu z racji zamontowanego centalnego zamka i alarmu i ciezko mi dojrzec gdzie znajduje sie drugi koniec odcietego przewodu

Pozdr


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-10-01 15:25:15 ]
  
 
Jakie tam trzeba przekazniki wpiac?? Moze inne niz ja mam bo jak wepne je trzy i podłacze mase odchodzaca od jednaj z kostek to mi sie zapalaja tylko postojówki bez ruznicy czy reczny jest zaciagniety czy nie, jak odłacze tą mase to mi sie świeca tylko mijania Co moze bys nie tak??
  
 
Moze ktorys przekaznik nie dziala po prostu

Lepiej juz zostaw samo to co swieca switla mijania, bedziesz potrzebowal postojowek to sobie recznie wlaczysz, no chyba ze chcesz zeby to prefekcyjnie dzialalo to musisz sprawdzic po kolei kazdy przekaznik, powinno byc na jego obudowie opisane do ktorej nozki co podpiac, zeby sprawdzic czy dziala.

Mozna np na krotko od akumulatora, i podpiac sobie jakas zarowke na wyjsciach, i sprawdzac czy przelacza z jednego wyjscia na drugie po podaniu zasilania na przekaznik.

Ja dopiero gdzies za miesiac lub dluzej bede sprawdzal te przekazniki, bo tez cos nie do konca dziala jak nalezy, ale swiatla mijania sie zapalaja wraz z przekreceniem kluczyka do pozycji zaplon, wiec nie szukam wiecej z braku czasu
  
 
witam wszystkich. mam takie pytanmko. posiada moze ktos schemat jak podłączyc te 3 przekazniki do tych kostek , chodzi mi dokładnie które kabelki gdzie wchodza do kostek, miałem juz takkiedys ale założyłem obrotomierz i podpiołem sie pod te kable a kostki rozebrałem a teraz stwierdziłem ze przydały by mi sie te światła. jesli ktos ma ten schemat to prosze o przesłanie go na mejla zimak@poczta.fm lub wrzucenie go do postu. z gory dzieki
  
 
sa w samarce 3 kostki przy dzwigni do otwierania maski.jak kupilem ten samochod to 2 byly odlaczone (i tak nadal jest) probowalem je podlaczyc to zauwarzylem jedynie ze po odpaleniu silnika zapalaja sie swiatla (tylko przod) i po co one sa?

[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2006-04-10 14:19:37 ]
[ powód edycji: Korekta tytułu :) ]
  
 
są to kostki od tzw. "szweckich" świateł. dobry patent na zimę gdy obowiązkowo trzeba jeździć na światłach mijania.
o ile mnie pamięć nie myli, jak zaciągniesz ręczny to światła zgasną. co ma znaczenie przy porannym rozruchu.
  
 
Był kiedyś na stronie klubu schemat tych świateł, ale teraz go nie mogę znaleźć... Ktoś go może ma...?
  
 
Witam
mam je u siebie na kompie, ale nie mam jak w tej chwili ich powiesić na stronce, mogę podesłać na priv, lub może webmajster powiesi na stronie klubowej?
  
 
witam ostatnio sam szukałem ten schemat i znalazłem , oto on, sprawdzone u mnie dzial wszystko tak jak w opisie, a od 17 trzeba jezdzic wiec w sam raz sier przydaja te swiatla.
  
 
O... super. Wielkie dzięki!
  
 
Cytat:
2006-04-10 13:54:10, Góral pisze:
są to kostki od tzw. "szweckich" świateł. dobry patent na zimę gdy obowiązkowo trzeba jeździć na światłach mijania. o ile mnie pamięć nie myli, jak zaciągniesz ręczny to światła zgasną. co ma znaczenie przy porannym rozruchu.



Czy w 110-tce też to występuje??
  
 
Ja tez mam te przekażniki w samarce i były odłączone jak podłączyłem kostki to świecą tylko światła postojowe a mijania nie
  
 
może któryś przekaźnik jest walnięty
  
 
Jutro jak znajde chwile to sprawdze co i jak.
  
 
"W Polsce dozwolone...

W Polsce przepisy pozwalają na montaż świateł dziennych oraz jazdę z nimi, ale pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim takie światła muszą mieć białą barwę. Należy je także zamontować tak, by włączały się automatycznie wraz z tylnymi światłami pozycyjnymi, chociaż w większości krajów europejskich nie ma takiego obowiązku. Z kolei włączenie świateł mijania czy też drogowych musi automatycznie wyłączać światła dzienne. W rozporządzeniu ministra infrastruktury (Dz. U. nr 32 /2003) znajdziemy też informację o miejscu montażu takich reflektorów. Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od siebie.


...ale mało popularne

Choć wśród kierowców w Polsce nie brakuje zwolenników całorocznej jazdy „na światłach”, to oferta świateł dziennych jest raczej uboga. Spośród renomowanych producentów jedynie Hella sprzedaje od kilku miesięcy takie reflektory. Oprócz kilku modeli uniwersalnych oferowane są również specjalne reflektory przeznaczone do aut VW (szczególnie Golfów). Wyglądem przypominają one niewielkie reflektory przeciwmgłowe. Takie światła dzienne, znacząco poprawiające widoczność, zużywają 8-16 watów, co tylko symbolicznie wpływa na spalanie paliwa.

Uniwersalny zestaw świateł dziennych Helli można kupić na internetowej aukcji już za około 200 zł. Kupując i montując takie reflektory w ASO, zapłacimy dwa, a nawet trzy razy więcej.

Wyjątkiem od tej drożyzny jest Opel, który światła do jazdy dziennej montuje np. w swoich samochodach dostawczych już za około 250 zł.

Regulator

Przeglądając Internet, można też znaleźć ofertę dla oszczędnych i tych, którzy nie chcą szpecić auta dodatkowymi reflektorami bądź nie mają miejsca na ich montaż. Za niespełna 40 zł mogą oni kupić tzw. regulator świateł dziennych. Instalacja nie jest skomplikowana, bo urządzenie podłącza się do istniejących reflektorów. Regulator automatycznie włącza światła po przekręceniu kluczyka. Działają one jednak na 40 proc. mocy. Poprawiają widoczność, nie powodując przy tym takiego zużycia paliwa, jak normalnie działające światła mijania.

Popularność świateł do jazdy dziennej powinna rosnąć. Większe bezpieczeństwo jazdy „na światłach” jest bezdyskusyjne, a przy obecnych cenach paliw światła dzienne, oszczędniejsze od tradycyjnych, mogą okazać się rozwiązaniem wręcz idealnym. "

/Sp4rkY


[ wiadomość edytowana przez: arii82 dnia 2007-04-21 13:52:58 ]