Czy to normalne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy slychac niezbyt glosne (lecz wyczuwalne) rytmiczne uderzenia zalezne od predkosci. Nie dosc ze slychac to i czuc w nogach (podloga lekko drzy w rytm uderzen). Odglosy i wibracje sa lepiej odczuwalne podczas jazdy na luzie lub wysprzeglonym silniku niz na gazie/biegu.

Zaznaczam ze kola sa przykrecone, lozyska w stanie celujacym, nic nie haczy o kola.

Wszedlem wiec pod auto i znalazlem takie cos:


Pytanie: czy to moze byc przyczyna rytmicznych stukow?
Dodatkowo zauwazylem ze polos wylazi troche ze skrzyni - czy to normalne? Zwrocicie uwage na foty. Byc moze puscila zawleczka i polos wyjezdza przegubu?


Co wiecej wewnatrz widac ze chyba bylo tam dosc duze tarcie - metal jest przypalony - slady widac na ponizszych zdjeciach:



Dodam ze gdy chwyce polos reka to jest ona nieco luzna w skrzyni, mechanik stwierdzil ze to w mechanizmie roznicowym cos jest nie tak i trzeba zdjac skrzynie i zagladnac do niej. Poki co chcialbym tego uniknac (ze wzgledu na koszty) ale stukanie mnie martwi no i boje sie ze ta gumowa oslona sie zetrze na amen, dostanie sie syf i bedzie jeszcze wieksza naprawa
Pls o rade.
Dzieki!
  
 
nie przywaliłeś przypadkiem gdzieś tłumikiem ,bo to wygląda na dogiętą rurę do półośki to przypalenie jest fabryczne na przegubie
  
 
nie, nigdzie nie przywalilem. Po prostu, tak jak pisalem ,oska troche lata w przegubie (ma luzy) i w pozycji spoczynkowej (gdy nie ma zadnych sil) opiera sie na tej srubie od tlumika. Gdy chwyce za oske i pchne ja do gory to sie robie jakies 0.5 cm luzu miedzy oslona przegubu a ta sruba od tlumika.
  
 
luz luzem ale tłumik jest za blisko pólośki powinno być przynajmniej kilka centymetrów luzu milimetry tu nie grają roli sprawdż tłumik tam szukaj przyczyny
  
 
Ale jeżeli półośka ma luz osiowy 0,5 cm to coś nie jest tak. Rzeczywiście może być to wina zawleczki na wieloklinie, tak czy inaczej trzeba to obejrzeć.