Mocowanie roweru w GETZU !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie potrzebuję rady
- co najbezpieczniej zainstalować do mocowania rowerów w Getzu - czy klasycznie - bagażnik dachowy- ale tu spore kłopoty z ustawieniem roweru bo samochód dość wysoki , czy coś z tyłu ( nie mam haka hol) - i wtedy pojazd będzie stabilniejszy? - w sumie to dość krótki samochód - pozdrawiam malutka1
  
 
uwierz ze wiecej wyrzeczen bedzie cie kosztowalo...., zamontowanie bagaznika z tylu???
czemu ma to sluzyc????


jesli nie dajesz rady sa bagazniki dachowe z roznymi przemyslnymi mechanizmami pozwalajacymi na minimalny wklad. sily przy zaladunku ????

bierz to co z atestem........a bagaznik tylny moze w niektorych sytuacjach przeszkadzac w parkowaniu.... no i rowery wystaja za obrys??????
  
 
Jak to czemu ma służyć bagażnik z tyłu?
Ja właśnie takiemu rozwiązaniu jestem najbliższy, założenie haka - około 300-400 zł i mogę ciągać przyczepkę , dobry bagażnik rowerowy mocowany na hak:
- poniżej 200 zł Thule na 2 rowery,
- nieco powyżej 200 zł Thule na 3 rowery.
I mam spokój, zakładam rowery na hak i nawet mi nie dotykają samochodu
Bagażnik dachowy ma tą przewagę, że jest bardziej uniwersalny (nie tylko rowery przewiezie), ale po pierwsze jest bardziej kłopotliwy w montażu, szczególnie w wersji 3d, a po drugie może niszczyć krawędzie blach itp...
Poza tym Thule na 3-drzwiówkę kosztuje więcej niż hak + bagażnik na hak A w momencie gdy będę miał już hak montaż na nim samego bagażnika rowerowego zajmie nie więcej niż 5 minut
  
 
ok...... to juz wybor nalezy di kolezanki....
A bagaznik jak sie otwiera, wtedy????
no i jest jeszcze taka opcja....ze narty deske????.
sarkofag. i inne...
zaleta jest to
ze jakosc bagaznikow dachowych we wszystkich firmach jest podobna...cena thule zaporowa....

Mac zapewniam ze zaloznika bagaznika dachowego zajmie mi mniej czasu...
szczegolnie ze wystarczy imbusem leciutko poluzowac.. i sam schodzi we dwie osoby sciaga sie caly z poprzeczkami (czyli kwadrat)
wszystkie te bagazniki maja podkladki zeby sie nic nie dzialo....bo kto by to kupowal jakby robilo krzywde...autku

i jak wyglada zabezpieczenie samego bagaznika przed kradzieza?
oczywiscie nie kazdy chce miec hak....
i chyba tylko opcja ciagniecia przyczepy ja osobiscie bralbym pod uwage
jak to kiedys mowiono w polskim programie "wybor nalezy do Ciebie"
  
 
Cytat:
2007-04-23 09:41:47, gt115pssss pisze:
ok...... to juz wybor nalezy di kolezanki.... A bagaznik jak sie otwiera, wtedy????


Nie otwiera się w prostych modelach, w droższych jest opcja odchylania rowerów i otwarcia klapy, ale generalnie bagażnik zakłada się na samym końcu, po zapakowaniu kufra, a dostęp zawsze można uzyskać przez siedzenia
Ale zgadzam sie, że jest to utrudnienie
Cytat:
no i jest jeszcze taka opcja....ze narty deske????. sarkofag. i inne...


Nie ma takiej opcji przy bagażniku na hak, ale o tym od razu napisałem
Cytat:
zaleta jest to ze jakosc bagaznikow dachowych we wszystkich firmach jest podobna...cena thule zaporowa....


Tego nie wiem, powiedziałbym że jakość jest różna, ale nie miałem okazji widzieć innego niż Thule, więc nie wiem...
Cena rzeczywiście wysoka...
Cytat:
Mac zapewniam ze zaloznika bagaznika dachowego zajmie mi mniej czasu... szczegolnie ze wystarczy imbusem leciutko poluzowac.. i sam schodzi we dwie osoby sciaga sie caly z poprzeczkami (czyli kwadrat)


To też kwestia sporna
Taki kwadrat zajmuje full miejsca, nożyce zdjęte z haka śmiało wrzucam do bagażnika.
Cytat:
wszystkie te bagazniki maja podkladki zeby sie nic nie dzialo....bo kto by to kupowal jakby robilo krzywde...autku


Ja nie wierzę w takie zabezpieczenia, zawsze coś co przylega do auta, a nie jest fabryczne zostawia ślad, czy to będzie łapa z gumową podkładką czy bez, lakier pod gumą może zmatowieć z różnych przyczyn: dostanie się pyłu pod spód, przetarcie itp. Termos ma bagażnik Thule'a i niestety, ale łapy trzymające za krawędzie dachu nie miały żadnych podkładek, wykombinował coś sam, ale drzwi zamykają się o wiele gorzej niż w momencie gdy bagażnik jest zdjęty. Getz ma bardzo małe szpary między blachami i każda próba zamontowania w nich czegoś kończy się jakimiś utrudnieniami...
Cytat:
i jak wyglada zabezpieczenie samego bagaznika przed kradzieza?


Ale którego? Nie wiem jak wygląda, chyba w przypadku nożyc na hak jest to zwykła mechaniczna blokada typu kłódka lub jakiś zamek
Cytat:
oczywiscie nie kazdy chce miec hak.... i chyba tylko opcja ciagniecia przyczepy ja osobiscie bralbym pod uwage


Oczywiście, i nie każdy chce mieć coś na dachu
Ja osobiście nie lubię bagażników innych niż montowanych na oryginalnych relingach (np w kombi czy vanach), albo montowanych w oryginalnych, fabrycznie przygotowanych miejscach w dachu
Ale tak jak napisałeś, jest to kwestia indywidualna, zależna od gustu, potrzeb i wymagań
Dodam tylko, że hak może być łatwo demontowalny i po zdjęciu kuli prawie nie widać, że w ogóle coś tam jest
Cytat:
jak to kiedys mowiono w polskim programie "wybor nalezy do Ciebie"


Amen Bracie!
  
 
witam , chłopaki jesteście fantastyczni - wszystkim bardzo dziękuję za udział w dyskusji - w moim przypadku mam wszystko do zamocowania roweru na dachu - spadek po innym samochodzie - ale wszystko pasuje - zastanawiam sie tylko nad stabilnością tej formuły - bo Getz jest krótki , widzę tez utrudnienia techniczne wskazywane przez Was w rozwiązaniu "na haku"ale opcja mocowania roweru z mniejszym wysiłkiem fizycznym jest mocno kusząca - tylko te koszty - sprawdzałam 450 hak + 200 założenie+ homologacja+ najtańsze mocowanie u Tobika 450 - ufff robi się gorąco !!! muszę jeszcze przyjrzeć się Thule ale i tak wszystko dużo . Wiem że decyzja należy do mnie ale ogromne dzięki za dyskusję i podpowiedzi
pozdrawiam malutka1
  
 
Mogę wypowiedzieć się o stabilności wożenia sprzętu na dachu a krótkości Getza. Dość często wożę na dachu Getza dwie deski windsurfingowe, długość w okolicach 3 metrów. Czasem dorzucam na dach parę gratów więcej (maszty, bomy, żagle). Staram się tylko nie przekraczać 120km/h (deski są dość delikatne a siły przy tych prędkościach duże), ale przy wyprzedzaniu to i 140-150 chwilowo osiągam. Nie zauważyłem jakichkolwiek niestabilności. Auto ma tylko mniejszego kopa. Dwa rowery też czasem wożę, to je jeszcze mniej czuję niż deski.
  
 
Cytat:
2007-04-23 15:50:01, termos pisze:
Mogę wypowiedzieć się o stabilności wożenia sprzętu na dachu a krótkości Getza.





dziękuję za tę informacje - tego mi było trzeba !!
i tych ok 700zł w portfelu