Corolla "98 - strzały

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

wymieniłem niedawno świece NGK z 2 na 1-elektrodowe i zaczęło się strzelanie na gazie. Tyklo w przypadku ruszania jak dam za mało gazu i droche go zdusze puszczając sprzęgło. Na starych świecach często go muliło na niskich obrotach teraz jest OK ale strzela. Co radzicie?
corolla 1,4 wtrysk gaz II gen.

Jacek
  
 
Corolla 98 1,4 ????

od 2000 1,4 VVT-i to rozumiem.....
  
 
Cytat:
2007-04-24 20:12:02, omegolotC30NE pisze:
Corolla 98 1,4 ???? od 2000 1,4 VVT-i to rozumiem.....



silnik 4e-fe. w dowodzie mam wklapane 1,4, w dokumentacji 1332cm wiec w zasadzie 1,3 ale czy to cos zmienia w pytaniu?
  
 
Odstęp elektrod na świecy na 1,1 mm , ew reg luzu zaworowego
  
 
Cytat:
2007-04-24 20:16:03, omegolotC30NE pisze:
Odstęp elektrod na świecy na 1,1 mm , ew reg luzu zaworowego



sprobuje, zobaczymy
thx

Jacek
  
 
Witam
jeżeli świece NGK i jednoelektrodowe to można jeszcze bardziej zmniejszyć przerwę - 0.8-0.9. Tylko zastanawia mnie to ze w zasadzie producenci świec są mniej więcej zgodni pod względem ilości elektrod świecy do danego modelu silnika a tutaj wyszło inaczej(stare świece 2 elektrody -nowe 1). Może ktoś sprzedał Ci świeczki o innej ciepłocie? I jeszcze jedno . A filtr powietrza nie był przypadkiem wymieniony? Jeżeli był to na pewno pomoże regulacja...
  
 
Cytat:
2007-04-24 21:01:32, holland2 pisze:
Witam jeżeli świece NGK i jednoelektrodowe to można jeszcze bardziej zmniejszyć przerwę - 0.8-0.9. Tylko zastanawia mnie to ze w zasadzie producenci świec są mniej więcej zgodni pod względem ilości elektrod świecy do danego modelu silnika a tutaj wyszło inaczej(stare świece 2 elektrody -nowe 1). Może ktoś sprzedał Ci świeczki o innej ciepłocie? I jeszcze jedno . A filtr powietrza nie był przypadkiem wymieniony? Jeżeli był to na pewno pomoże regulacja...



no był wymieniany w tym samym czasie
więc najpierw regulacja?
  
 
Cytat:
2007-04-24 21:01:32, holland2 pisze:
Witam jeżeli świece NGK i jednoelektrodowe to można jeszcze bardziej zmniejszyć przerwę - 0.8-0.9.



Fabryka mówi 0,8.


Cytat:
Tylko zastanawia mnie to ze w zasadzie producenci świec są mniej więcej zgodni pod względem ilości elektrod świecy do danego modelu silnika a tutaj wyszło inaczej(stare świece 2 elektrody -nowe 1). [..]



Na 2-elektrodowych na pewno nie wyjechała z fabryki Ktoś kombinował


Cytat:
2007-04-24 20:16:03, omegolotC30NE pisze:
Odstęp elektrod na świecy na 1,1 mm [...]



To nie jest 2E tylko 4E-FE. Odstęp ma być 0,8.


Jac25, do tego silnika idą świeczki BKR5EYA (NGK) lub K16R-U (DENSO).
Pozdro.
  
 
świece mam NGK do tego właśnie silnika.

ja nie twierdziłem ze 2-elektrodowe były oryginalnie autko ma już 280tys przejechane wiec swieczki tez byly na pewno kilka razy zmieniane

moze sprobuje podjechac na regulacje, chociaz się boje bo pali w trasie 7,5 gazu - troszke szkoda by było jakby wzrosło

a tak apropos w poprzednim escorcie po założeniu gazu (1wsza regulacja) palił mi 7l/100 gazu i nie regulowałem go NIGDY więcej!!!!. Przejechałem blisko 100tys km i wszystko było OK
  
 
Regulować gaz powinno się co jakiś czas a moim zdaniem w tej sytuacji na pewno. Małe spalanie to zły argument. Jak silnik będzie spalał ubogą mieszankę (patrz małe spalanie) możesz nabawić się awarii głowicy albo zacznie żreć olej bo stwardnieją uszczelniacze zaworowe (głowica się wtedy przegrzewa). Możliwych awarii jest znacznie więcej a wtedy to co zaoszczędzisz z nawiązką wwalisz w naprawę. pozdrawiam
  
 
Kurcze, mam rozbieżne dane . Oczywiście pisałem 4E-FE.

Więc tak, moja kryształowa kula mówi:
1.3i 4E-FE świeczki: NGK BKR5EKB11, NIPPONDENSO K16TR11, przerwa iskrowa 1,1 mm


2E- 1,1 mm
2E-E 0,8mm
  
 
Cholera, co źródło to inna śpiewka
Pewnie chodzi jeszcze o różnicę w mocy. Były co najmniej 2 wersje 4E-FE.
Pozdro.
  
 
Starlet 4E-FE 55kW 0,8mm,
Corolla 92-97r 4E-FE 65kW BKR5EYA 0,8mm


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-04-25 20:16:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-04-25 20:17:24 ]
  
 
Masz fajną kulę
Pozdro.
  
 
jak by nie bylo to zdazylo mi pourywac zawiaski przy pokrywie filtra powietrza grrrrrrrrrrrrrrrrrr