Cieknący simmering 1.8D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

mam dylemat - jedno z kół pasowych puszcza olej przez simmering, tragedii nie ma - na postoju nie kapie, jakoś znacząco oleju nie ubywa, ale prawy wahacz i blok jest już cały w oleju. Wypadałoby zrzucić rozrząd i wymienić simmeringi + rozrząd. Ale rozrząd był wymieniany 20 000 km temu i nie uśmiecha mi się znowu bulić kasy na wymiane pasków i napinacza. Co radzicie?

Wymieniać rozrząd czy zakładać spowrotem stary z przebiegiem 20 000? Czy to ma w ogóle sens?

silnik 1.8D

z góry dzięki
  
 
na to pytanie niestety nikt Ci nie odpowie ze 100% pewnością.
20tys nie jest to już nowy rozrząd, z drugiej strony jeszcze sporo zostało do czasu jego wymiany

prawdopodobnie żaden mech nie da ci gwarancji na usługę

dlatego niestety należy wymieniać z rozrządem simering i pompę wody - aby ustrzec się takich właśnie przypadków
  
 
Uszkodzeniu może ulec pasek a nie cały rozrząd, bo na niego idzie olej, więc można oszczędzić wymieniając ten jeden pasek. Co jak kto lubi. Mam podobnie i ustaliłem to tak z mechanikiem, zaolejowane paski trzeba wymienić.