Przygotowanie rowerów do sezonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oglądałem w weekend rowery i smar na zębatkach i osprzęcie był nieco zbrylony.
Stary smar można zmyć benzyną , ale jakiego nowego smaru najlepiej użyć?
W sklepie rowerowym powiedzą mi ,że najlepszy jest ten który akurat mają ,więc wolę powiedzieć co dokładnie chcę
  
 
Ja tam używam WD 40, choć rzadko,bo opryskuje cały rower,a nie łańcuch.A tak to jakiegoś tam oleju z oliwiarki.
  
 
Jeżeli rower nie jest za kilka tysięcy dingów tylko zwykłu Góral czy kolarka, to ja polecam najzwyklejszy smar ŁT (tawot)
Jako że smary ŁT (łożysk tocznych) są odporne na wysokie temperatury pracy - idealnie nadają się do smarowania łożysk rowerów.
Natomiast do konserwcji łańcucha stosuję tzw. kąpiel olejową.
Do starego garnka (puszki) wkładamy łańcuch i zalewamy olejem, może być stary, przepracowany silnikowy.
Ten garnek (puszke) wkładamy do większego zalanego wodą.
Stawiamy to wszystko na kuchence (np. turystycznej w garażu) i grzejemy.
Jak woda zacznie się gotować wyłączamy i wyciągamy drutem łańcuch i wieszamy na czymś do obcieknięcia oleju.

Działa i sprawdzone