Homologacja MkIII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeglądałem listę FIA z historycznymi homologacjami aut. Oczywiście robiłem to pod kątem dostosowania się z moim MkIII '83. I są m . in. takie: w gr. A dla "Fiat 127 Sport 70 HP (127 A2)", poj. 1049 cm3, z datą 01.07.1983 i druga: w gr. N dla indentyko opisanego Fiata ale z datą 01.01.1984.
Czyli dedukuję że chodzi o MkIII właśnie - choć przyznam że nigdy nie widziałem rajdowego MkIII... I co dziwne wszystkie homologacje jakie ma Fiat 127 wg. listy FIA są tylko dla silników 903 i 1049! Nie ma wcale dla 1.3!
Może ktoś rozwieje moje wątpliwości czy warto przerabiać MkIII na rajdówke. Dodatkowe pytanie: po czym można poznać w jakiej wersji jest posiadany przeze mnie silnik 1050? i czy ciężko jest przerobić go ew. na wersje 70 HP?
Dzięki z góry za pomoc
  
 
1050 cc-127A0.000-50KM
1050 cc-127a1.000-70KM
1300 cc-127A3.000-75KM
po numerach silnka
różnice w wałku rozrządu inne czasy,głowica (większy zawór ssący) i chyba pojemność miski olejowej, kolektorze dolotowym gaźnik dwugardzielowym
jak masz głowice od 70hp wraz z kolektorem ssącym to tylko przekładasz i proponuje uszczelke 1,2 grubości są takie bo założyłem nawet bez planowania co najwyżej delikatnie wyrównać.
Ewentualnie zmiana wydechu jest inny aniżeli 50hp zobacz na stronie bosala tłumiki są tam
życze szczęścia w poszukiwaniach takiej głowicy albo silnika.
  
 
Dzięks za info. Mam jednak nadal pewne whania co do mojej bryki. Otóż tabliczka wskazuje ewidentnie na model 1050 50KM, jednak skrzynia jest 5. I teraz nie wiem czy tak mogło być, że silnik w wersji 50KM był montowany z piecibiegowką, czy też ktoś z poprzednich właścicieli (do których już nie mam jak dotrzec...) zrobił taką rzeźbę, czy tez jest to zupełnie normalne i takie wersje po prostu występowały. Dodam że ostatni właściciel twierdzi że to wersja 70KM, ale mnie wydaje się to mocno podejrzane ze względu na przeciętną dynamikę. To ważne ponieważ wnioskuję że znalezieni głowicy od 70KM będzie mocno nie łatwe...
Czyli 1.3 też do sportu można, Dziwne że nie ma takiego liście hom. FIA. Dla ciekawych podaję link do tejże listy:
http://www.fia.com/resources/documents/1906603385__Historic_Pre_Homologations_a.pdf
  
 
wersje mk3 wychodziły ze skrzynią 5
jeśli szukać silnika to fiat fiorino posiadał silnik 1,3 i chyba 1050 70kM oczywiście te starsze ewentualnie silnik 127A6.000 taki był montowany w fiacie ritmo 60 z początku produkcji taki silnik miał 60kM miał ponoć dwugardzielowy gażnik ,albo z zastawy jednogardzielowy fi 24
i wiekszy stopień sprężania 9,5:1 albo 9,6:1
  
 
7 czyli 1050ccm mk3 z 50KM wsytępowały ze skrzynią 5?
Gdzie szukać tabliczki znamionowej, zobacze ile tam rumaków stoi...
  
 
tabliczka znamionowa jest przy prawym kielichu koło bezpieczników,a numer silnika od strony skrzyni biegów na bloku na styku głowicy z blokiem cczasami trzeba szmatki aby przetrzeć oznaczenie silnika 127A0.000 to 50KM no chyba że ma 127A1.000 to już lepiej . ale mk3 nie były produkowane z takimi silnikami jeśli masz mk3 i bez skrzyni 5 to coś było kombinowane przedewszystkim silniki 1050 70KM maja mieć dwugardzielowy gaźnik sprawdż na głowicy od strony chłodnicy co jest napisane jeśli masz 70HP to masz szczęście w innym przypadku no cóż .