Jaki ja mam silnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tydzień temu kupiłem esperaka ściągniętego z niemiec.
Super stan blacharski i mechaniczny.
Dałem wczoraj go do całkowitego przeglądu - paski, filtry płyny itp.
Dziś mechanik przytargał części z hurtowni i co sie okazuje --nie pasują. Telefon do hurtowni - okazało sie po numerach że to silnik od vectry lub omegi
Nawet się cieszę bo chodzi super ale moja ciekawośc mnie zrzera - po czym poznać od czego ten silnik. Napewno 2 litry a głowica od daewoo.

Ma ktoś pomysł??
  
 
Cytat:
2007-04-24 19:20:21, adamus0 pisze:
Napewno 2 litry a głowica od daewoo.



Chyba z napisem dajewo.
  
 
Cytat:
2007-04-24 19:20:21, adamus0 pisze:
Tydzień temu kupiłem esperaka ściągniętego z niemiec. Super stan blacharski i mechaniczny. Dałem wczoraj go do całkowitego przeglądu - paski, filtry płyny itp. Dziś mechanik przytargał części z hurtowni i co sie okazuje --nie pasują. Telefon do hurtowni - okazało sie po numerach że to silnik od vectry lub omegi Nawet się cieszę bo chodzi super ale moja ciekawośc mnie zrzera - po czym poznać od czego ten silnik. Napewno 2 litry a głowica od daewoo. Ma ktoś pomysł??



no bo przeca w espero są silniki od opla (konkretnie z australijskiej filii gm - holden)
  
 
Cytat:
2007-04-24 21:32:38, Robert_S pisze:
no bo przeca w espero są silniki od opla (konkretnie z australijskiej filii gm - holden)


A konkretnie C20LE i C18LE.
  
 
Wiem że od opla ale nie opla napewno była jakaś modyfikacja a ten klient stwiedził że to oryginał opla ale nie wiem teraz czy vectra czy omega

co jest bardziej prawdopodobne
  
 
Cytat:
2007-04-24 22:42:07, adamus0 pisze:
co jest bardziej prawdopodobne


no skoro 2 litery ...to jak pisał Adam.....C20LE ...

albo mam drugi dobry pomysł... jedź do MECHANIKA !...bo ten piekarz u którego byłeś nic więcej nie wymyśli a my na forum z fusów rzadko wróżymy
  
 
Z ciekawości wrzuć foto komory silnikowej
A tak naprawde to podaj też numer silnika (z dowodu, umowy, bloku silnika)
  
 
Niektórzy z naszych wszechwiedzących mechaników o istnieniu 1.8 i 2.0 w Espero dowiadują się od klienta który przyjeżdża na przegląd. W polsce najpopularnijszy był 1.5 więc pewno w ciemno nakupował części i tyle
  
 
Cytat:
2007-04-24 22:42:07, adamus0 pisze:
Wiem że od opla ale nie opla napewno była jakaś modyfikacja a ten klient stwiedził że to oryginał opla ale nie wiem teraz czy vectra czy omega co jest bardziej prawdopodobne


wydaje mi sie ze jednak 1,8 czy 2,0 made by dajewo czy made by opel omega czy wektra to paski i graty do rozrzadu sa te same gdyz róznia sie one chyba tłokami i elektronika - jak jestem w błedzie to naprostujcie mnie
  
 
Nie wiem jak to było z osprzetem ale silniki w większości NIE BYŁY robione przez Holdena tylko w Korei. I co ciekawe, z odlewów bloków z Lublna
  
 
witajcie
sprawa się wyjaśniła - silnik od vecty 2,0 115 km oryginalny
nie pasowały paski i filtr oleju ale zamienił w hurtowni na oplowskie i jest git - dziś pewnie wyjedzie uzdrowiony
dokładne oznaczenie silnika C20NE 115km/170NM

pozdrówka dla wszyskich

ps jak będzie na podwórku to zrobię fotki i wrzucę

miłego dnia
  
 
Cytat:
silnik od vecty 2,0 115 km
dokładne oznaczenie silnika C20NE 115km/170NM




Dokladnie to ten silnik byl w Vectrze i Kadecie. Astra 2.0 wychodzila juz z silnikiem C20XE (16V).

Od silnika C20LE (tego z Espero) rozni sie czterema rzeczami:

- jest inna pompa wody przez co pasek nie pasuje ;p
- ma inny system zasilania - w Espero jest Delco a do Opla byly komputery firmy Bosch
- C20NE nie posiada EGR ze wzgledu na to ze byl produkowany w latach w ktorych norma EURO 3 jeszcze nie obowiazywala
- ma wiekszy stopien sprezania

Wieksza moc i moment wynikaja z braku EGR i wiekszego stopnia sprezania.

To sa wszystkie roznice. Reszta jest taka sama.

  
 
Cytat:
2007-04-26 14:15:40, KeyJey pisze:
norma EURO 3


No właśnie- to silniki w Esperakach spełniają już tą normę czy EURO 2?
  
 
Witam,

masz aparat zapłonowy w tym silniku? Coś mi się wydaje, że on ma juz układ zapłonowy DIS z dwiema cewkami (jedną podwójną) bez rozdzielacza tzw. zapłon z iskrą traconą. Silnik ten ma czujnik indukcyjny położenia wału korbowego i wtrysk półsekwencyjny tzw. grupwy. W Espero jest wtrysk tzw. full-grupowy (wszystkie wtryskiwacze leją równocześnie) i nie ma czujnika położenia wału.
  
 
Cytat:
2007-04-26 14:54:25, Esperynek pisze:
No właśnie- to silniki w Esperakach spełniają już tą normę czy EURO 2?



Spelniaja ale nie maja wbitej do dowodu i tu jest pies pogrzebany
  
 
Cytat:
2007-04-28 17:52:51, KeyJey pisze:
i tu jest pies pogrzebany



A niby czemu?
  
 
Cytat:
2007-04-28 17:56:26, piotr_ek pisze:
A niby czemu?



Nie pamietam dokladnie kiedy ale ta sprawa byla juz na forum poruszana.

Samochody wyprodukowane po ktoryms tam roku ( z tego co kojarze 199 obowiazuje przy rejestracji norma E3.. Espero nie ma jej wbitej w dowodzie wiec nie mozna tych samochodow zarejestrowac w Polsce (auta z importu).
  
 
Cytat:
2007-04-28 19:59:44, KeyJey pisze:
Nie pamietam dokladnie kiedy ale ta sprawa byla juz na forum poruszana. Samochody wyprodukowane po ktoryms tam roku ( z tego co kojarze 199 obowiazuje przy rejestracji norma E3.. Espero nie ma jej wbitej w dowodzie wiec nie mozna tych samochodow zarejestrowac w Polsce (auta z importu).



Co??????

Ja mam z importu i jakoś nie miałem problemów z rejestracją.
  
 
Cytat:
2007-04-28 19:59:44, KeyJey pisze:
Espero nie ma jej wbitej w dowodzie wiec nie mozna tych samochodow zarejestrowac w Polsce (auta z importu).



To chyba miało być, jakby PL nie była w UE.