MotoNews.pl
8 Pompka chłodzenia w dieslu (36865/0) - NT
  

Pompka chłodzenia w dieslu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
W dieslu jest taka elektryczna pompka chłodzenia cieczy. Zawsze mi się zalanczala przy grzaniu świec potem sie wylanczala. Ostatnio po zagrzaniu swiec i uruchomieniu silnika miga mi kontrolka swiec zarowych dosyc intensywnie. wtedy gasze silnik i slysze ze owa pompka mi pompuje. dzieje sie tak losowo. gdy uruchomie silnik i kontrolka swiec nie miga to wowczas po zatrzymaniu silnika pompka tez nie pracuje.
Po analizie schematu elektrycznego doszedlem do wniosku, ze na prace pompki mają wplyw: przekaźnik świec, przekaźnik pompki oraz czujnik temp. cieczy.
Czy ktos z kolegow mial taki problem? i czy ktos wie kiedy ta pompka ma sie wlączać.
Pozdro.
RZ.
  
 
Gdzie ta pompka w tym dislu jest ? ja tego u siebie niewidzialem
  
 
Napewno ją masz. Każde TD ją miały. Znajduje się ona na wysokości zbiornika wyrównawczego koło mocowania amora. Idą do niej trzy przewody min. z czujnika temp cieczy chłodzącej. tylko nie z tego co podaje temp na deske tylko tego drugiego. jest on nieco wyzej.

RZ.
  
 
no to niestety ja niemam takiej pompki, i jest wszystko OK. rocznik mojego samochodu 91. P.S. możliwe że była ale niejestem pierwszysm posiadaczem tego samochodu
  
 
Troche odswieze watek...
Chyba nie chodzi mi pompka wtornego obiegu podpialem ja na krotko i cisza pytanie jak glosno chodzi ta pompka slychac ja?
  
 
Słychać ją i przede wszystkim czuć jak wibruje.
Nie wiem jak w waszych dieslach ale u mnie w benzynie pompka pracuje cały czas do momentu załączenia zapłonu.
Już ją rozbierałem.Wystarczyło przeczyścić szczotki i chodzi do dzisiaj.Objawy miałem takie że w zimie nie grzało za dobrze w kabinie.
  
 
Cytat:
2007-07-31 20:29:05, machony79 pisze:
Słychać ją i przede wszystkim czuć jak wibruje. Nie wiem jak w waszych dieslach ale u mnie w benzynie pompka pracuje cały czas do momentu załączenia zapłonu.


Jak mam to rozumiec ze po zgaszeniu chodzi caly czas?? to chyba cos nie tak.I jeszcze jedno czy ta pompka poloczona jest z wentylatorem bo po zgaszeniu nigdy nie wlaczaja mi sie wentylatory i jaki czas ta pompka pracuje?
  
 
sorry,literówka
chodzi od załączenia zapłonu
  
 
Jest to pompka wspomagająca, służąca do "krótkiego obiegu cieczy chłodzącej". Np w 2,5 TD jest również. Dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, będzie pracowała. Ze względu na większą sprawność silnika diesla "krótki obieg" (z zamkniętym termostatem - ominięciem chłodnicy) cieczy chłodzacej ma za zadanie dostarczenie ciepła do nagrzewnicy. W przeciwnym wypadku na ciepło w kabinie czekałoby się bardzo długo. W nowszych dieslach, zimą potrzebne jest podgrzewanie elektrycznie dla zapewnienia ciepła w środku.
Praca tej pompki w ewidentnie dodatnich temperaturach wskazuje na uszkodzenie czujnika temperatury (o ile w danym modelu jest z nim powiązana). Miganie może wskazywać na uwalony przekaźnik świec, uszkodzoną świecę(e) lub inne ustrojstwo, które najczęściej naprawia się po przeczyszczeniu 20-letnich kostek/styków.
  
 
Cytat:
2007-08-01 15:26:30, Beny_2_5_TDS pisze:
Jest to pompka wspomagająca, służąca do "krótkiego obiegu cieczy chłodzącej". Np w 2,5 TD jest również. Dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, będzie pracowała. Ze względu na większą sprawność silnika diesla "krótki obieg" (z zamkniętym termostatem - ominięciem chłodnicy) cieczy chłodzacej ma za zadanie dostarczenie ciepła do nagrzewnicy. W przeciwnym wypadku na ciepło w kabinie czekałoby się bardzo długo.


No chyba nie bardzo.. bo ta pompka przynajmniej w 2.5TD jest polaczona tylko z chlodnica.Wychodzi z chlodnicy na dole od strony kierowcy idzie do pompki i wraca spowrotem do chlodnicy u gory od strony pasazera wiec chyba nie ma to nic wspolnego z ogrzewaniem chociaz moge sie mylic. U mnie ta pomka nie dziala a ogrzewanie grzeje od szczalu. Wydaje mi sie ze ta pompka ma raczej za zadanie schlodzic silnik wraz z wentylatorem po zgaszeniu goracego silnika
Pytanie do zorientowanych w temacie kiedy ta pomka powinna pracowac? sprawdzalem i wogole nie mam na niej napiecia
Z gory dzieki za info
  
 
Mowa jest o pompce nie na chłodnicy tylko przy zbiorniczku wyrównawczym.
  
 
No dokladnie ponizej zbiorniczka wyrownawczego mam ta pompke polaczona z chlodnica i mam tylko jedna na chlodnicy nie ma w TD
  
 
Cytat:
2007-08-01 16:11:03, trakerr pisze:
Wydaje mi sie ze ta pompka ma raczej za zadanie schlodzic silnik wraz z wentylatorem po zgaszeniu goracego silnika


Wg mojej wiedzy ta pompka sluzy wlasnie do chlodzenia silnika po wylaczeniu zaplonu.
Z raz czy dwa zauwazylem jak dzialala tuz po zgaszeniu silnika.
  
 
Cytat:
2007-08-02 08:16:20, Raspi pisze:
Z raz czy dwa zauwazylem jak dzialala tuz po zgaszeniu silnika.


A pamietasz moze przy jakiej temp sie wlaczyla??
  
 
Cytat:
2007-08-02 10:11:08, trakerr pisze:
A pamietasz moze przy jakiej temp sie wlaczyla??


Hm...ciezko mi powiedziec bo nie widzialem jeszcze u mnie temp (wskaznikowo) wyzszej niz 95 stopni..sprawdze jak sie zachowuje teraz i poszukam info co i kiedy ja zalacza.
  
 
ona pracuje wraz z drugim biegiem wentylatorów i powoduje krążenie wody w chłodnicy
  
 
Witam.

No właśnie się natknąłem na wolny kabelek i ku mojemu zdziwieniu po zwarciu go do masy, zaczyna chodzić właśnie ta pompka.
To jest 2,3 TD Omega A z 1992r. i mam pytanie: Gdzie to choerka podłączyć, bo wtyczka wygląda na rozwaloną a nigdzie indziej nie ma miejsca na podpięcie :/

Dla ścisłości mam:
- jeden czujnik od wskaźnika w kabinie
- obok po lewej jest termozawór od egr-a
- dalej w lewo jest jeden czujnik i nie wiem do czego
- a nad termostatem jest jeszcze jeden czujnik

Te ostatni dwa mają po dwa przewody i teraz się zastanawiam, bo ze schematu wychodzi że to któryś z nich, ponieważ mają kabel biało brązowy i brązowy, tylko cholera nie wiem który rządzi tą pompką.

I teraz pytanie kolejne:
Jak ona działa, tzn czy na zimnym silniku a jak tak to do jakiej temperatury, czy na ciepłym silniku po zgaszeniu i do jakiej temperatury?

W ogóle dajcie znać co i jak bo licha ta jedna książka napraw polskiej produkcji :/ a nie mam książi obsługi i nigdzie znaleźć nie mogę.

Pomóżcie
  
 
Panowie już wam odpowiadam do czego słuzy ta pompka na 100% maja racje Ci którzy podejrzewali , że ta pompka ma za zadanie schłodzić silnik podczas upałów jak się on zagrzeje i zapłon zostaje wyłaczony , samochód natychmiast się zatrzymuje i zatrzymuje sie obieg naturalny. Omcia 2,5 TD to potężny silnik z ogromnym blokiem , który działa jak akumulator ciepła . Nalezy go schładzać jeszcz kilka minut po zatrzymaniu auta . Temperatury progowe pracy tej pompki są różne ale napewno większe od 95 st.C.

Cytat:
2008-02-25 14:20:59, Impaler88666 pisze:
Witam. No właśnie się natknąłem na wolny kabelek i ku mojemu zdziwieniu po zwarciu go do masy, zaczyna chodzić właśnie ta pompka. To jest 2,3 TD Omega A z 1992r. i mam pytanie: Gdzie to choerka podłączyć, bo wtyczka wygląda na rozwaloną a nigdzie indziej nie ma miejsca na podpięcie :/ Dla ścisłości mam: - jeden czujnik od wskaźnika w kabinie - obok po lewej jest termozawór od egr-a - dalej w lewo jest jeden czujnik i nie wiem do czego - a nad termostatem jest jeszcze jeden czujnik Te ostatni dwa mają po dwa przewody i teraz się zastanawiam, bo ze schematu wychodzi że to któryś z nich, ponieważ mają kabel biało brązowy i brązowy, tylko cholera nie wiem który rządzi tą pompką. I teraz pytanie kolejne: Jak ona działa, tzn czy na zimnym silniku a jak tak to do jakiej temperatury, czy na ciepłym silniku po zgaszeniu i do jakiej temperatury? W ogóle dajcie znać co i jak bo licha ta jedna książka napraw polskiej produkcji :/ a nie mam książi obsługi i nigdzie znaleźć nie mogę. Pomóżcie

  
 
Dzięki za info do czego służy ale interesuje mnie pompka w 2,3TD Omega A i jeszcze gdzie ją podłączyć?
  
 
Odświeżę wątek- czy ta pompka jest jednakowa dla 2,5; 2,5 td czy innych modeli??? Pytam bo muszę kupić- cieknie strasznie. Są oferty ale podają silniki benzynowe. Na oko to niby to samo ale diabeł tkwi w szczegółach.