MotoNews.pl
  

Obieg wody...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc.

Jak wygląda obieg wody w układzie chłodzenia ? Chodzi mi dokładnie o to, gdzie wpływa woda do nagrzewnicy a którym wężem wypływa. Mam zamiar spróbować zmienić zasilanie nagrzewnicy (w celu poprawy jej efektywności) i kombinuje gdzie wstawić trójnik "nadawczy" i "odbiorczy"
  
 
No cześć!

A więc woda wychodzi sobie z głowicy wężem zaraz za czwartym cylindrem od przodu autka patrząc, oczywiście od strony kolektora wydechowego i idzie sobie do nagrzewnicy, może być rozwiązanie takie że zawór zamykający dopływ jest przy nagrzenicy w cokpicie autka bądź włąśnie zaraz przy głowicy bezpośrednio w komorze silnika, a wraca sobie też wężem od nagrzenicy ale łączy się z rurką zaraz za czwartym cylindrem od strony kolektora ssącego i tą rurką trafia przed termostat gdzie po jego otwarciu dopiero wszystko bryka do chłodnicy oczywiście górnym wężem a po ochłodzeniu zasysana przez pompę dolnym trafia powrotnie do obiegu.

No myślę że nic nie pogmatwałem!!!

Pozdrówka
  
 
Ja się właśnie przymierzam do ewentualnej wymiany nagrz. na taką od Łady 2104 - ma dużo większą wydajność.
  
 
Dzięki WALA.

A jakie są gabaryty nagrzewnicy od Łady ? Czy montuje się ją w miejsce starej, Polonezowskiej ?
A może dwie naraz. To byłoby dobre Na dworzu -20 a w środku +25 i krótki rękaw

Jeszcze jedno... sprawdzałem dzisiaj przepustowość nagrzewnicy. Była płukana i z drożnością jest Ok. Ale ciśnienie z jaką borygo do niej wlatuje jest bardzo małe. (sikam z większym! ) Parownik bardzo dużo zabiera. Tak się zastanawiam czy podłączenie (trójnikiem) nagrzewnicy do węża
który idzie do kolektora ssącego coś by dało. Bo przecież jest to tuż nad pompą wody i ciśnienie tam jest spore. A że przed termostatem to zawsze będzie gorące. Tylko tak... czy wstawiając trójnik na tym przewodzie nie pozbawie kolektora ssącego zasilania ? Albo czy podlączenie jeszcze jednego trójnika w miejsce między wyjściem wody z głowicy a zaworem nagrzewnicy nie spowoduje zaburzeń w pracy układu chłodzenia.
Proszę o pomoc gdyż strasznie marzne. Nagrzewnica jest bardzo dobrze przepłukana a cały układa odkamieniony. Termostat jest nowy i trzyma koło 87 st.


Pozdrawiam,
Konrad

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_Polk dnia 2002-12-13 20:51:51 ]
  
 
Grzechu - to dobry pomysł.
Na wiosce - tam gdzie mam działkę - jeden taksiarz miał zmienoną nagrzewnice - jak go spotkam to zapytam od czego dokładnie. Ale w zagŁADACH było b. dobre grzanie! Pamiętam w samarze ojca - miód i sauna!!!
Ej - ale całą nagrzewnice czy tylko grzejnik???
Bo ew można włożyć od trucka plusa - jest mała a grzeje nieźle.
  
 
Mówiąc nagrzewnica miałem na myśli sam grzejnik. On ma trochę inną konstrukcję i stawia mniejsze opory przepływającemu powietrzu. Wymiary ma zbliżone do poldkowskiej. Będę się tym zajmował w sobotę i niedzielę - jak tylko coś ustalę to napiszę.
  
 
Zaraz zaraz a w takim razie gdzie powinien być podłączony parownik ? Ja mam zaraz za 4 cylindrem trójnik i jeden wąż do nagrzewnicy a drugi do parownika. Może dlatego właśnie mam ciągłe problemy z temperaturą parownika i mrozem w aucie ??
  
 
Konrad:

Cytat:
Tak się zastanawiam czy podłączenie (trójnikiem) nagrzewnicy do węża
który idzie do kolektora ssącego coś by dało. Bo przecież jest to tuż nad pompą wody i ciśnienie tam jest spore. A że przed termostatem to zawsze będzie gorące.



Przewód od kolektora dolotowego do obudowy termostatu jest przewodem powrotnym. Ponadto w silnikach gaźnikowych obieg ten jest otwarty tylko podczas nagrzewania silnika, potem termostat zamyka go (razem z małym obiegiem: termostat - pompa wody). Oczywiście jeśli w ten przewód wstawisz trójnik i podłączysz do niego nagrzewnicę, to w sensie hydraulicznym obieg będzie funkcjonował, bo powrót będzie przez nagrzewnicę do obudowy pompy wody. Ale:

1. temperatura wody schłodzonej (zawsze trochę) przez kolektor dolotowy na pewno będzie niższa niż wody branej wprost z głowicy (rozwiązanie fabryczne)
2. ciśnienie wody w tym nowym trójniku na pewno będzie mniejsze niż w głowicy, bo jest dławione przez kanały kolektora dolotowego i przewód powrotny.

Tak więc raczej trzeba szukać innych sposobów...
  
 
Grzech - jak cos wykombinujesz, to napisz koniecznie, bo pol Polski czeka na jakies rewelacje na temat poprawy ogrzewania w produktach FSO
  
 
To teraz ja mam pytanie, bo przecież nie będę zaśmiecał forum nowym wątkiem.

Otóż mam reduktor LOVATO który nie ma opisamych króćców płynu. Poprzedni reduktor miałem BRC i na nim było opisane "IN" i "OUT".
Natomiast tego nie podłączałem sam.
Wobec tego mam pytanie:
Który króciec jest wejściowy a który wyjściowy? Ten górny czy ten dolny? Nie będę sugerował jak to jest w BRC.
  
 
Ja też nie będe zaczynał nowego wątku
Nie wiem czy widzieliście, ale znalazłem stronę firmy co robi elektronikę m.in. urządzenia mikroprocesorowe do Poldków http://www.ape.com.pl

A strona z cześciami do Poldka tutaj: http://www.ape.com.pl/polonez.htm

Mają nawet elektronikę do wersji eksportowanych... czujnik przekroczenia 120 km/h !! Że niby co?!?! Niebezpiecznie powyżej 120 ?!!?


Pozdrawiam,
Konrad

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_Polk dnia 2002-12-14 16:47:19 ]
  
 
Firmy APE to sobie ostatnio kupiłem ten 4 - położeniowy wył. dmuchawy, ale się zepsuł po dwóch dniach.

Jeśli chodzi o grzanie to: grzejnik od Łady jest nieco szerszy od FSO. W DF i PN są regulowane klapki, które mają go zasłaniać. Kiedy wyłączamy grzanie, powietrze ma (teoretycznie) lecieć naokoło grzejnika - ładowski zasłoni prawie cały otwor i po założeniu go może być gorsza wentylacja. Zaworek jest bezpośrednio przy grzejniku i ma inną konstrukcję (za to rzadziej się psuje). Znajduje się dokładnie w miejscu, którym idzie przewód na przednią szybę. Poza tym rurki idące do silnika są jedna nad drugą, a nie obok siebie - trzeba zrobić ekstra otwór do komory silnikowej i dorobić przewód gumowy - musi być dłuższy. Ja miałem w Ładzie 2104 założone kompletne ogrzewanie od Poldka bo tamto w ogóle nie odparowywało szyb mimo iż grzało naprawdę mocno jak się otworzyło klapę na dole. Poldkowe z szybami dawało sobię radę świetnie natomiast musiałem się dużo cieplej do auta ubierać.
O dalszych szczególy będę informował na bieżąco.
  
 
Po dwóch dniach dłubaniny mogę powiedzieć, że: Grzejnik od Łady ma objętość większą o jakąś 1/4 i nowocześniejszą konstrukcję pozwalającą na lepsze oddawanie ciepła. Można przełożyć sam grzejnik do Poldka lub DF, ale wtedy o wydajnej wentylacji możemy zapomnieć. Gdyby chciało się mieć wentylację latem równie dobrą jak do tej pory to trzeba by przerobić obudowę robiąc obejście nagrzewnicy z klapką. Jest to całkowicie do zrobienia, aczkolwiek może okazać się czasochłonne. W DF sprawa powinna być łatwiejsza bo tam nagrzewnica ma więcej luzu pod deską.
Mam do kolegów pytanie: Moi starzy mieli DF MR'73 w wersji fińskiej, miał inny grzejnik i ciepło robiło się w nim po przejechaniu kilkuset metrów. Czy późniejsze modele też występowały w tej wersji?
  
 
Janio,
Dolny w tym parowniku to wejście a górny to wyjście wody.
  
 
Dzięki Gucio
  
 
ja też mam reduktor Lovato i u mnie górna rurka to wejście wody , a dolna to wyjście.Jestem pewien bo ostatnio miałem zapowietrzony i zdejmowałem górną i znów wszystko działa.
  
 
No to ciekiawie już się robi. Bo ja nie pamiętam symboli na moim reduktorze. Zobaczymy na spocie jak to jest w praktyce.
  
 
Pytanie poniekąd związane z tematem ;p
Nie zakładam nowego wątku, bo pytanie o obieg wody...
Jaki efekt będzie miało zwężenie przy wlocie do pompy średnicy przewodu za zdjęciu (chyba powrotnego z obudowy termostatu) ??
Robię przeróbkę polegającą na zastosowaniu w silniku CE 1.6 pompy ze sprzęgłem visco rodem ze 115C, oczywiście wszystko w 125p. Chciałbym zostawić termostat ten co jest w CE a zmienić samą pompę - ograniczają mnie jedynie średnice króćców na tym oto przewodzie:



w pompie od silnika 125p 115C jest węższy wlocik
mam już taką rurkę gumową, która zadziała na zasadzie zwężki, ale proszę o opinie, jakie negatywne skutki może mieć taki "myk" - zwiększy się ciśnienie w układzie, zmniejszy, będzie się zapowietrzał czy na odwrót ???
i po co wogóle zwiększono średnicę tego przewodu (chyba wydajność pompy wody nie zmieniła się) ??
Pozdrawiam i czekam na krytykę


[ wiadomość edytowana przez: Szepiet dnia 2007-05-02 13:46:05 ]