Spryskiwacz szyb - schemat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój problem dotyczy spryskiwacza szyb, poprostu bandyta nie działa. Jak kupiłem esiego jakieś dwa lata temu to już nie działał załanczając go z przełącznika zespolonego. Poprzedni właściciel pociągnął zasilanie z jakiegoś bezpiecznika i dożucił osobny włącznik podpinając to bazpośrednio do silnika spryskiwacza (w ten sposób jakoś działa). Chciałbym doprowadzić to do stanu normalnego użytkowania tylko nie wiem co może być powodem niesprawności oryginalnego obwodu spryskiwacza? sprawdziłem już silnik spryskiwaczy, przełącznik zespolony, instalacja też wygłąda że jest ok, czy do spryskiwaczy jest używany może jakiś przekaźnik którego mi może brakuje, ewentualnie czy może być to problem ze skrzynką bezpieczników. Proszę o jakieś sugestie. Może ma ktoś schemat elektryczny obwodu tych wrednych spryskiwaczy.
  
 
Przeczytaj temat o reanimacji skrzynki bezpieczników. Skrzyneczka lubi dawać w tyłek, u niektórych nie ma kierunków, dmuchawa nie działa, a u Ciebie spryskiwacz.

Obstawiam na felerną scieżkę w skrzynce
  
 
Cytat:
2007-04-04 21:51:22, kaaaz pisze:
Mój problem dotyczy spryskiwacza szyb, poprostu bandyta nie działa. Jak kupiłem esiego jakieś dwa lata temu to już nie działał załanczając go z przełącznika zespolonego. Poprzedni właściciel pociągnął zasilanie z jakiegoś bezpiecznika i dożucił osobny włącznik podpinając to bazpośrednio do silnika spryskiwacza (w ten sposób jakoś działa). Chciałbym doprowadzić to do stanu normalnego użytkowania tylko nie wiem co może być powodem niesprawności oryginalnego obwodu spryskiwacza? sprawdziłem już silnik spryskiwaczy, przełącznik zespolony, instalacja też wygłąda że jest ok, czy do spryskiwaczy jest używany może jakiś przekaźnik którego mi może brakuje, ewentualnie czy może być to problem ze skrzynką bezpieczników. Proszę o jakieś sugestie. Może ma ktoś schemat elektryczny obwodu tych wrednych spryskiwaczy.



A jesteś pewien, że przycisk w zespolonym jest ok? Bo sam pomiar omomierzem czasem oszukuje.
  
 
Cytat:
A jesteś pewien, że przycisk w zespolonym jest ok? Bo sam pomiar omomierzem czasem oszukuje.


Na 100% jest dobry, sprawdzałem omomierzem i oprócz tego zwierałem jego styki bezpośrednio na wtyczce przychodzącej do zespolonego, i nic się nie działo. To że czasami pomiary miernikiem nie zawsze są prawdziwe już przerabiałem jak walczyłem ze światłami i pompą paliwa, przekażniki od jednego i drugiego niby działały prawidłowo, po załączeniu na ich wyjściu pojawiało się napięcie ale i światła i pompa nie działały, wysmażone były styki przekaźników i nie nie przechodził wystarczający prąd.
  
 
Oki. No to KLIK
  
 
Wielkie dzięki za schemat i pomoc, po świętach biorę się za to cholerstwo, dam znać z jakim efektem.
  
 
Oczekujemy
  
 
Naprawiłem wreszcie mój spryskiwacz Poprzedniemu właścicielowi nie działał więc pociął orginalne kable dołożył jakieś swoje + jakiś badziewny przełącznik który umieścił w takim miejscu że nie dało się z tego normalnie korzystać. Poskładałem instalację tak jak powinna być oryginalnie, musiałem jeszcze rozebrać zespolony i przelecieć lekko papierkiem styki od przełącznika bo były już trochę wypalone i nie za każdym razem chciał działać. Po tych zabiegach działa jak należy.

Jeszcze raz Wielkie Dzięki dla Wilka za udostępnienie schematu instalacji elektrycznej