Kontrolka poduszek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dzis rano wsiadlem i odpalilem omege i po przejechaniu kilku petrow zapalila sie kontrolka od poduszek i za zadne skarby nie chce zgasnac. Wiem ze nalezy usunac blad w ukladzie ale moze ma ktos jakiegos kolesia w szczecinie ktory po pracy chcialby zarobic 50zl i mi to zrobic bo 150 zl to duzo. A drugie pytanie to jaka mogla byc przyczyna autko bezwypadkowe, nic nie kombinowalem, na zadna wielka dzure nie najechalem, poruszalem sie z 10 km/h. Bo bedzie kicha jak pojade skasuje a po paru godzinach to samo bedzie. Gdzie sa jakies czujniki od poduszek aby sprawdzic czy cos sie ne uszkodzilo/kabelek poluzowal czy cos
  
 
Tez mam ten problem ... bylem raz w serwisie to powiedzli mi 150zl a blad sie nie chcial wykasowac wiec zaproponowali mi sprawdzenie wszystkich polaczen w szczegolnosci pod fotelami przednimi za cene 150zl za roboczo-godzine. Po zapytaniu sie ile to bedzie trwalo powiedzieli ze ok. 2 godzin czyli w sumie za wykasowanie wyszloby ok. 450zl wiec powiedzialem ze dziekuje. I narazie jak do tej pory smigam z zapalona kotrolka. Powiedzialem sobie ze nie pojade z tym juz napewno do serwisu, i jak nie znajde firmy/osoby ktora to wykasuje nawet za podobne pieniadze czyli (max 150zl) to bede z tym tak jezdzil.

Kiedys ktos mi mowil ze problem tkwi w polaczeniu poduszek bocznych w fotelach. Trzeba przeczyscic styki i zlaczyc ponownie i wtedy problem juz zniknie. Nie wiem czy tak jest napewno, ale warto sprobowac.

Jak ktos zna warsztat we wroclawiu (tylko nie serwis Opla) ktory moze blad poduszek usunac to bede wdzieczny za kazda podpowiedz

pzdr
krzysiek
  
 
pewno nie pociesze Was jakos, ale moze troche uspokoje - mam to samo i tez jezdze. Wiem, ze wowczas AB nie dzialaja i kiedys trzeba bedzie to zrobic, ale jakos mi sie nie spieszy. U mnie to mialo zwiazek bodajze z trzasnieciem drzwiami (przynajmniej ja to z tym faktem lacze).

zglosze sie jeszcze raz do johnybiga z zapytaniem o uniscana. przydalby sie w takim ukladzie.

Pozdr.
  
 
jak smiegasz na bielany przed ulica przjaźni po prawej stronie jest warszat opla maja techa i inne bajery do komputer. GOsc sie nawet zna
  
 
Witam,
nie jestem pewien, czy ta przypadlość z niestykającymi kostkami foteli dotyczy Omegi, bo w Vectrze występuje to bardzo często. Drugim elementem, który może wprowadzać błędy jest spirala pod kołem kierownicy. Dobra rada - zaraz po wykasowaniu bledów poprzesuwaj kilka razy fotele przednie, a także przekręć kilka razy kierownicą skrajnie prawo - lewo, jeśli kontrolka znów zacznie świecić to już będziesz wiedział co jest grane.
-------------
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-11 00:59:00, Ewan pisze:
Dobra rada - zaraz po wykasowaniu bledów poprzesuwaj kilka razy fotele przednie, a także przekręć kilka razy kierownicą skrajnie prawo - lewo, jeśli kontrolka znów zacznie świecić to już będziesz wiedział co jest grane. ------------- Pozdrawiam


Kurna, tylko robcie jedno po drugim, a nie jednoczesnie, bo nie dojdziecie znowu co to jest...
  
 
Cytat:
Witam,
nie jestem pewien, czy ta przypadlość z niestykającymi kostkami foteli dotyczy Omegi, bo w Vectrze występuje to bardzo często. Drugim elementem, który może wprowadzać błędy jest spirala pod kołem kierownicy.



Ja bym sprawdził tą "spiralę" to jest taśma pod kierownicą w której biegną przewody od poduszek, radia - jeśli macie sterowanie w kierownicy i od klaksonu często się ta taśma przeciera przypadłość upierdliwa i często wytępująca w oplach. Raczej nie naprawialna (czytaj do wymiany) choć słyszałem o magikach, którzy takie coś lutują
  
 
Jest rada na gryzącą w oczy czerwona lampkę na desce. Wymontować lampkę. U mnie pomogło. Efekt natychmiastowy, koszt naprawy 0 zł ( pod warunkiem samodzielnego demontażu).
  
 
U mnie tez mam problem z kontrolką poduszek. Czasami, nie zawsze powiedzmy w około 30% przypadków przekręcam kluczyk zapalają sie kontrolki, odpalam wszystko gaśnie i za 3-4 sec zapala się lampka od poduszki by po 3-4 sec zgasnąc tak jak by sie jeszcze raz testował układ. Na szczęscie kontrolka gaśnie, ale i tak mnie to denerwuje.

Poradzono mi sprawdźic właśnie połaczenia w kole kierownicy i w fotelach - jak na razie nie mam na to czasu.
  
 
Cytat:
2005-12-12 11:32:53, tomato pisze:
Jest rada na gryzącą w oczy czerwona lampkę na desce. Wymontować lampkę. U mnie pomogło. Efekt natychmiastowy, koszt naprawy 0 zł ( pod warunkiem samodzielnego demontażu).



aha, tylko poduchy nie dzialaja. Jak zlapie bleda to nie odpali jaskow w razie co...
  
 
okdzis bylem serwisie opla i za skasowanie bledu zaplacilem 35zl. Okazalo sie ze bylo to uszkodzenie podstawy kierownicy. Gosc powiedzial ze tasma ta kosztuje u nich ok 300 ale moze byc taniej. Powiedzial tez bym najpierw sprawdzil czy nie ma jakis uszkodzeni przeczyscil styki i jeszcze raz przyjechal i sprawdzil. Tak zrobie ale jak bedzie trzeba wymienic to moze ktos wie gdzie mozna taniej ja kpic bo raczej uzywki nie oplaca sie pakowac. Jak ktos chce to adres tego serwisu mogge na pw wyslac
  
 
A czy nie da się skasować błędu zdejmując na kilka minut zasilanie ( klema)???? W Omedze A pomagało jeśli chodzi o błędy silnika.
  
 
Na moja przypadłość opisaną poniżej pomogła wymiana aku na 72 Ah. Aku co był w omie jak ja kupiłem - 61 Ah - był zdecydowanie za słaby i zimą zawodził. Wg mechanika mógl po odpaleniu przez chwilę do momentu dostania pradu z alternatora wykrywać zbyt niskie napięcie.

Z nowym aku nie mam teraz żadnych problemów z odpalaniem - czy to na zimnym czy to na ciepłym silniku.
  
 
Czy błąd "31 - obwód airbag kierowcy - zbyt duża rezystancja"
jednoznacznie wzkazuje na problemy w poduszce umieszczonej w kierownicy, czy może odnosić się do poduszki bocznej w fotelu kierowcy?
  
 
Czy błąd "31 - obwód airbag kierowcy - zbyt duża rezystancja"
jednoznacznie wzkazuje na problemy w poduszce umieszczonej w kierownicy, czy może odnosić się do poduszki bocznej w fotelu kierowcy?
  
 
Cytat:
2006-08-14 16:48:31, imersion pisze:
Czy błąd "31 - obwód airbag kierowcy - zbyt duża rezystancja" jednoznacznie wzkazuje na problemy w poduszce umieszczonej w kierownicy, czy może odnosić się do poduszki bocznej w fotelu kierowcy?



Tak odnosi się do poduszki kierowcy, każdy pozostały element systemu, poduszka pasażera, poduszki boczne, czujniki przednie, boczne, napinacze pasów, mata rozłączająca w fotelu pasażera, wszystko identyfikowane jest oddzielnie i ma swoje błędy.
Ten błąd zwykle oznacze przerwę w obwodzie, ale w omedze jest taki sterownik poduszek że zapamiętuje błędy, więc w tym przypadku nie oznacza to jeszcze zerwanej taśmy a może to być jednie nie kontaktująca wtyczką. Niestety wymaga to skasowania błędu i następnie sprawdzenia czy wystąpi ponownie. Na szczęście software'owy tech2, który można znaleźć w sieci i zwykły VAGowski interfejs pozwalają zczytać i skasować błędy samodzielnie.
  
 
Cytat:
2006-08-24 10:39:24, actom pisze:
Tak odnosi się do poduszki kierowcy, każdy pozostały element systemu, poduszka pasażera, poduszki boczne, czujniki przednie, boczne, napinacze pasów, mata rozłączająca w fotelu pasażera, wszystko identyfikowane jest oddzielnie i ma swoje błędy. Ten błąd zwykle oznacze przerwę w obwodzie, ale w omedze jest taki sterownik poduszek że zapamiętuje błędy, więc w tym przypadku nie oznacza to jeszcze zerwanej taśmy a może to być jednie nie kontaktująca wtyczką. Niestety wymaga to skasowania błędu i następnie sprawdzenia czy wystąpi ponownie. Na szczęście software'owy tech2, który można znaleźć w sieci i zwykły VAGowski interfejs pozwalają zczytać i skasować błędy samodzielnie.




czyli jak już masz soft to wystarczy kabelek z jednej zakończony wtykiem OBD a z drukiej ........................?
Ile może taki kabelek kosztować?
  
 
Cytat:
2006-08-24 11:39:58, egon20041 pisze:
czyli jak już masz soft to wystarczy kabelek z jednej zakończony wtykiem OBD a z drukiej ........................? Ile może taki kabelek kosztować?



Z jednej stron pcetowy COM, po środku interfejs zamieniający sygnał TTL na coś bardziej życiwego oparty chociążby o max232, a z drugiej wystarczą 3 kabelki:
masa - pin 5 w gnieżdzie obd16pin
+12V - pin 16
K-line - pin7 silnika
- pin12 poduszki
itd, po wybraniu odpowiedniego urzadzenia program podaje który pin trzeba podłączyć linią K

Allegro

Linia L interfejsu pozostaje nieużywana. Zresztą w więkscości interfejsów i tak obie są zmostkowane.
  
 
Mam pytanko! Czy dużo jest roboty, aby dobrać się do tej spirali przy kierownicy. Drugi raz zapaliła mi się kontrolka poduszek. Może ktoś to rozbierał i coś podpowie. Z góry wielkie dzięki!
  
 
Cytat:
2007-03-10 09:53:52, jarn pisze:
Mam pytanko! Czy dużo jest roboty, aby dobrać się do tej spirali przy kierownicy. Drugi raz zapaliła mi się kontrolka poduszek. Może ktoś to rozbierał i coś podpowie. Z góry wielkie dzięki!



Ja rozbierałem parokrotnie... teraz dla mnie to chwila u mnie jest taka kolejność...

1. rozlączyć aku
2. odkręcić poduszkę odczepic przewód i wyjąć (2 śruby)
3. odkręcić i zdjąć obudowę stacyjki i kolumny (2 śrubki z przodu pod zaslepkami, 3 od spodu)
4. odkręcić koło kierownicy, odczepić kable taśmy airbag - jedna duza sruba z zabezpieczeniem - moze byc problem ze zdjeciem z frezu (najlepiej jak nie mamy sciagacza uderzac w kolo kierownicy po przeciwnych stronach i samo zaskoczy bo jest na spreżynie)

Mamy zdjęte koło kierownicy z przymocowaną taśmą - 2 śrubki i taśma jest nasza.....

UWAGA -przy montażu taśmy należy ją odpowiednio ustawić (policzyć ilość odrotów i ustawić w półowie - jest znacznik na taśmie - gdyż jak na to nie zwrócimy uwagi - to możemy ją znów zerwać na pierwszym większym skręcie...)

POWODZENIA !!!




[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2007-03-11 00:47:30 ]