Metaliczny klekot przy ruszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A dokładnie w momencie puszczania sprzęgła. Dochodzi spod maski. Skąd dokładnie - nie udało mi się zlokalizować.
Klekot nie występuje gdy:
a) ruszam baaardzo powoli puszczając sprzęgło,
b) dodam mocniej gazu w w początkowj fazie puszczania sprzęgła.
Najbardziej klekocze przy rozgrzanym silniku. Od pewnego czasu jakby ciężej wchodzą biegi.
Co to może być ? Czy to sprzęgło się kończy ?
  
 
Zapomniałem: 1.6 , 16V , mkVI
  
 
sprzęgło albo docisk
  
 
jeżeli charakterystyczny DING dochodzi podczas poruszenia sie silnika, czyli przy gwałtownym ruszaniu, zrywaniu biegów, to sprawdź polączenie między kolektorem a wydechem
tam jest taki pierścien mocowany na dwie śruby z pierścieniami. U mnie wystarczyła wymiana pierścienia.
  
 
Pierścień był zmieniany dwa tygodnie temu (przy okazji wymiany tłumika).
Jakiej firmy sprzęgło byście polecili ?
  
 
Cytat:
2007-04-17 13:17:37, krzywy16v pisze:
Pierścień był zmieniany dwa tygodnie temu (przy okazji wymiany tłumika). Jakiej firmy sprzęgło byście polecili ?



Sachsa.
  
 
wedlug mojego mechanika sprzeglo ktore siedzialo u mnie nie bylo wymieniane wiec pociagnelo ponad 200k km wiec polecam luk
  
 
Dzięki za odpowiedzi.
Czy da się je wymienić nie posiadając sworznia centrującego ?
  
 
Cytat:
2007-04-17 20:45:37, krzywy16v pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Czy da się je wymienić nie posiadając sworznia centrującego ?



Odpowiedź na powyższe brzmi: da się, ale zaj...ać się można

Przyczyną był docisk. Po wymianie kompletnego sprzęgła objawy ustąpiły. Na widok Sachsa mechanik się ucieszył mówiąc że że miewali problemy z LUK-ami.
Dziękuję za rady.