Brak wolnych obrotów w 2.5 V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Szanowne Forum

Sprawdziłem wszystkie możliwe kombinacje na wyszukiwarce i nie znalazłem takiego problemu jak ja mam. Mechaniory też sobie głowe łamią i nie znają odpowiedzi więc pora poszukać odpowiedzi w skali krajowej
Więc do sedna:
W mojej klusce 2.5 V6 zanikają wolne obroty i najlepsze jest to że dzieje się to gdy ma jechać w trase. Wymieniłem już trzy silniczki krokowe odciąłem zawór EGR i problem się powtarza nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie. Znalazłem na to dwa sposoby jeden to być upartym i gdy gaśnie na trasie to jadąc na piątce wciskam sprzęgło daje mu zgasnąć puszczam sprzęgło i pale z biegu musi to potrwać z 15 min zapasów ale wkońcu omesia wymięka i jest na moje starcza to na cały dzień. Drugi sposób który obcykałem ostatnio to jak zgaśnie wyłączam kluczyk na 10 sek pale z kluczyka i znów na jakiś czas jest spokój czasem na godzine czasem na dzień. Podłączenie kompa nic nie wykazało. Ciekawostka jeszcze taka że po wyjęciu kostki z zaworu EGR i kostki z silniczka krokowego wolnych, omesia nadal chodzi nie tak sprawnie jak normalnie ale chodzi ale tylko na gazie bo na benzynie komp jest zbyt czuły i jej nie pozwala pracować a na gazie jest bardziej tolerancyjny (gaz sekwencja)
Problem nie lada a znachory rozwiązania nie znają.
Może Szanowne Forum razem coś uradzi???
Będe wdzięczny.
  
 
Może tak uszkodzony sterownik, komputer (ECU).

Zapodaj wirusika , może pomoże
  
 
Cytat:
Może tak uszkodzony sterownik, komputer (ECU).

Zapodaj wirusika , może pomoże




A jak nie ?????

Jeszcze jakieś pomysły???


Trudny orzech do zgryzienia.
  
 
Może na wolnych sygnał z czujnika wału jest zniekształcony/slaby ect. Przyjżałbym mu się. Błąd 19 jest kasowany z pamięci sterownika Już po pierwszym prawidłowym odpaleniu.
  
 
przeczytałem to co napisałęś, jednak stawiałbym dalej na silniczek krokowy czy wstawiałeś nowe silniczki, czy też "sprawne" ? ma to ogromne znaczenie.
Jak się uporasz to daj znać co było przyczyną
  
 
Więc co do silniczków to sprawdzałem "sprawne" a nie nowe bo nowego nie mam skąd załątwić.
Co do czujnika wału też o tym myślałem.
Znajomy ma mi teraz załatwić kolejny "sprawny" silniczek krokowy i przepływomierz więc będe robił dalsze próby.
Powiedziano mi jeszcze że może to być problem z kompem i można spróbować wgrać mu nowy program ale wcale nie znaczy że będzie już git. Podobno już po tygodniu moge mieć powtórke z rozrywki
  
 
nie masz jakiegos kumpla z oma aby na chwile zamienic silniczki krokowe w obu autach i zobaczyc co sie stanie? wtedy bedziesz pewny na 100%
  
 
Witam
Załatwiłem sobie : silniczek krokowy , zawór EGR i przepływomierz.
Znajomy wymontował z anglika który idzie na części, będe wymieniał pokoleji te części a zaczne od krokowego .
Powiadomie was czy coś pomogło i co było przyczyną
Oczywiście jak problem zniknie