Alternator ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam pewien problem.
Posiadam omege 2.0 16v,alternator 100A 14V.
Przyszedł okres że co chwila musiłem ładować akumulator.Na szczęście (chyba) nie kupiłem nowego tylko sprawdziłem miernikiem napięcie.Ma 13 wolt.Jeżeli włącze światła i klime waha się w zakesie 12,6-13V. Przełożyłem akumulator od ojca i to samo-nie doładowuje go.
Powiedzcie co może być przyczyną ??
Czy to wina alternatora??
  
 
jakiej pojemności jest akumulator, ile V jest na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika ?
  
 
55Ah 400 A
Napięcie jest około 13 V
  
 
Minimum w czasie pracy silnika (bez reflektorów) to ok. 13,6 V najlepiej 14 V ale z tym to różnie bywa.
Jeśli napięcie ma tendencje do wachań to mogą być styki połączeń, szczotki.
Sprawdź to, jak nie to stawiam na wymianę regulatora napięcia.
  
 
Jezeli napiecie jest za niskie to na poczatek tak jak koledzy pisza: sprawdz styki,przeczysc zaciski-klemy. Sprawdz napiecie na alternatorze.
Podejrzewam ze szczotki w alternatorze juz sa na wykonczeniu.

Idealne napiecie ladowania to 14,4V...regulatora nie ruszalbym poniewaz za male wahania napiecia (zeby skakalo miedzy 13-16V to wtedy tak)
  
 
Identyczna sytuacja u mnie,przed wymianą regulatora napięcia 13,7 po wymianie 13,7.
Zabieram sie za mase.
Pozdrawiam.
  
 
no i sprawdz czy sie klema + się nie grzeje
najczesciej spadek napięcia jest w miejscu gdzie klema jest zacisnieta na kablu idącym z alternatora

W OMEDZE TO STANDARD

ratuje tylko wymiana klemy

3,5zł klema i obcinaczki i masz rozwiązane większość problemów z autem - np zbyt wysoka temperatura, duże spalanie, słabe światła itp
  
 
Zmierz ładowanie nie na zaciskach aku, tylko na zacisku B+ altka i masa z altka. Dodatlowym "grubasem" podawaj z aku na altek +, to - obserwuj napęcie ładowania przy próbach z dodatkowym przewodem.
  
 
Sprawdzałem dzisiaj wszystkie kable jakie tylko mogłem się dopatrzeć.Styki przy klemie są dobre(zaciskałem to już wcześniej)
  
 
wlasnie to przerabialem, wymienilem alternator (wnetrze) to samo czyli kolo 13 v wymienilem kleme i zacislem na nowej zlaczce kabel z alternatora , efekt 13,9 V , ponoc w omegach to standard, zaciskac starej laczki nie ma co bo w srodku jest zasniedziala i to nic nie daje, pozdrawiam
  
 
przejżałem chyba wszystko.
kupiłem nowy alternator.
działa.ładowanie 14V
przy załączonych światłach ,klimie,szybie ,siedzeniach około-13,6V
  
 
Mierzyłem ostatnio napięcie ładowania z alternatora na zaciskach akumulatora i oto wyniki:
1. Zimny silnik (temp. zewn.) - bez obciążnia - 14,31V, z pełnym obciążeniem (wszystko, co się da włączyć na max - wszystkie światła, wentylator też, (klima na LOW ) radio normalnie) - 13,97V
2.Gorący silnik (powyżej 80*C) - bez obciążenia - 13,97V, z pełnym obciążeniem - 13,51V.
Skąd te różnice? Wzrost temp. = wzrost oporności = spadek napięcia?
  
 
Szczegóły! Wyobraź sobie kobietę zimną i gorącą! Podobnie jest ze wszystkim, także z ładowaniem!