Wielkie spalanie ESCORT 1,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Dwa mies temu zalozylem instalacje gazowa na elektronice STAG-XL do silnika 1,4 na wielopunkcie, od poczatku auto pali 15 l gazu na 100km, regulacja w zakladzie gdzie montowalem gaz wykonywana byla czterokrotnie i nie przyniosla zadnej poprawy, dodam ze te 15 litrow spala na krotkich odcinkach rzedu 4-7km (dojazd do pracy) w trasie spalanie "spada" do ok 13l/100 czyli jak na silnik 1,4 ktory jest paliwozerny to i tak za duzo. Zastanawia mnie jedno, na kazdej z regulacji nie podpinano mi analizatora spalin bo twierdzili ze komputer podlaczony pod instalke jest bardziej wiarygodny, ze sonda dziala poprawnie i nie trzeba analizatora. Kilka dni temu wymienialem koncowu tlumik gdzie zauwazalne były dosc duze ilosci jakiegos czarnego osadu- sadza? Czy przy bogatej mieszance gazu może powstawac sadza?, dodam ze slinik jest w dobrej kondycji, cisnienie na kazdym z cylindrow ma po 12 barow, olej wlewam tylko przy wymianie, jedynie co to slychac popychacz hydrauliczny ale to tez nie jest klekot jak w ropniaku.
Co możecie poradzic?
  
 
Też długo szukałem przyczyny zwiekszonego spalania i z tego co na forum znalazłem to sugerowano przeważnie:
-filtry
-przepływomierz
-sonda lambda (czasami pozornie sprawna)
-reduktor
-nieszczelności w dolocie.
Po kolei eliminowałem punkty i spalanie spadło o 40%.

Pozdrawiam.
  
 
no wlasnie zastanawia mnie ta 3 pozycja- sonda, dziala niby prawidwolo ale nigdy nie byo regulacji sprawdzajac sklad mieszanki przez analizator spalin, jest jeszcze reduktor ktory ponoc jest do silnika od 2000ccm oznaczenie hp140, nie ma mozliwosci zmniejszenia jego wydajnosci???
  
 
Albo kiepska regulacja (bogata - mocno - mieszanka), albo za mały mikser, albo jedno i drugie. A gadki o braku potrzeby podpięcia analizatora spalin to niech włożą między bajki. Jak sonda jest "trafiona" albo na wykończeniu to PC-t niewiele powie.
  
 
dzwonilem przed chwila do innego warsztatu gdzie powiedzieli ze jesli jest za duzy reduktor to moze tak palic, nie ma mozliwosci zmniejszenia jego wydajnosci???
rozumiem odwrotna sytuacje kiedy reduktor nie moze dac wiecej niz motor potrzebuje ale w moim przypadku...
  
 
Rzeczywiście może być problem z reduktorem, ale to "wylezie" w czasie regulacji z podpiętym analizatorem. Jedź do innego zakładu. Niech sprawdzą co i jak i wyregulują, a rachunek za regulację (jeśli oczywiście będzie ok.) zawieź do tego magika co montował . Jeśli nie dadzą rady wyregulować albo stwierdzą, że któryś z elementów jest źle dobrany (np. mikser albo reduktor) to jedź do "swojego" montażysty i każ mu to doprowadzić do porządku albo niech demontuje i zwraca kasę.