Spalanie Ritmo 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jak w temacie chciałbym sie dowiedziec jakie było spalanie tego autka, jest to autko z lat 80-tych z jedno-przelotowym gaźnikiem.
  
 
niewielkie - miasto 7-8l w trasie poniżej 7literków a jak na maa pobutujesz to około 12l to pali mniej niż silnik 1116 od zastavy no i jest mocniejsze. Po założeniu 2gardzielowca masz 75KM i spalanie to samo chyba że zbyt często robisz przeciąg w drugiej gardzieli. Silnik się bardzo dobrze wkręca bo ma skok tłoka 55mm i wg mnie to lepszy silnik niż 1,5 od ritmo bo tam już skok większy i chociaż ten 1,5 ma te 86KM to i tak tego nie czuć...
  
 
A jak ze swapem do "7"? To 1,3 to ta sama jednostka co w sporcie?
  
 
Dzieki za odpowiedź bo zastanawiam sie nad "swapem" do mojej 7 czyli krótko mówiac silnik oszczedny oczywiscie w zależności od jazdy i w sumie wejdzie bez wiekszych przeróbek, myśle że nawet pod te same uchwyty co 1050. Pozdro
  
 
Cytat:
2007-05-10 15:02:31, camelo pisze:
Dzieki za odpowiedź bo zastanawiam sie nad "swapem" do mojej 7 czyli krótko mówiac silnik oszczedny oczywiscie w zależności od jazdy i w sumie wejdzie bez wiekszych przeróbek, myśle że nawet pod te same uchwyty co 1050. Pozdro



To czy wejdzie to nie wiem bo tu w 1,3 ritmo masz kolektor ssący i wydechowy z jednej strony za silnikiem a tam chyba jest nagrzewnica....
  
 
nawiązując do tematu jestem w przeddzień założenia silnika 1.5 do mojej "7" . największy problem jaki przewiduje to mocowanie łapy silnika do budy ,łapa dolna od 7 pasuje do skrzyni zawieszenie tylne skrzyni jest proste do do rozwiązania mam juz zrobione . Jedna uwaga silnik musi być ze skrzynia ,i jeszcze jedno wybieranie biegów w ritmo i zastawie jest inne aniżeli w niektórych "7" ja ma to szczęście że nic w tym temacie nie musze przerabiać , postaram robic foty ze swapa.silnik 1500 z orginalną skrzynią ma kopa jeśli ktoś jeździł regatą albo ritmo 1500 to wie .
  
 
Cytat:
2007-05-11 18:03:14, 7 pisze:
nawiązując do tematu jestem w przeddzień założenia silnika 1.5 do mojej "7" . największy problem jaki przewiduje to mocowanie łapy silnika do budy ,łapa dolna od 7 pasuje do skrzyni zawieszenie tylne skrzyni jest proste do do rozwiązania mam juz zrobione . Jedna uwaga silnik musi być ze skrzynia ,i jeszcze jedno wybieranie biegów w ritmo i zastawie jest inne aniżeli w niektórych "7" ja ma to szczęście że nic w tym temacie nie musze przerabiać , postaram robic foty ze swapa.silnik 1500 z orginalną skrzynią ma kopa jeśli ktoś jeździł regatą albo ritmo 1500 to wie .



tyle że regata to ciężka krowa a 7ka leciutka
ps wtrysk masz czy gaźnik?
  
 
jest na gaźniku ale temat jest spalanie w ritmo więc będzie mało palić tak jeśli regata spala miasto około 8-9 litrów oczywiście bez fanaberi to "7" około 6 litrów oczywiście waga ma tu decydujące znaczenie
  
 
Tak właściwie też zakładałem 7l jak kupywałem zastave hehe teraz 20l to mało, a nie idzie jechać 40 mając 100KM pod maską
  
 
niewiem jak jest przyczyna tak dużego spalania ale wydaje mi się że wina leży jeśli nie w gaźniku to w skrzyni biegów jeśli masz 4 zastavy to ma przełożenie główne chyba "górskie" wysokie obroty mała szybkość i moc bizona ,wydaje mi się że założenie orginalnej skrzyni od ritmiaka poprawi sytuacje .zresztą spalanie zastavy 1100 też nie była zachęcające.
  
 
Cytat:
2007-05-16 07:34:26, 7 pisze:
niewiem jak jest przyczyna tak dużego spalania ale wydaje mi się że wina leży jeśli nie w gaźniku to w skrzyni biegów jeśli masz 4 zastavy to ma przełożenie główne chyba "górskie" wysokie obroty mała szybkość i moc bizona ,wydaje mi się że założenie orginalnej skrzyni od ritmiaka poprawi sytuacje .zresztą spalanie zastavy 1100 też nie była zachęcające.



to nie od tego - zobaczyłbyś to zrozumiał odrazu

ps mocne te silniki malucha jak miałem to po tygodniu już by stał rozklekotany
  
 
no właśnie nie widze nic nie moge poradzić . A szkoda napewno diabeł tkwi w szczegółach .