Vsi Prins w Citroenie C5 - kłopoty po montażu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Citroen C5 2.0 16V silnik EW10J4,nowa instalacja VSI Prins. Nie jest to kłopotliwy w gazowaniu 2.0 HPi lecz zwykły 2.0 16V.
Po po przejechaniu 20 km po montażu - ciągle palący się check, po zczytaniu kodów błędów testerem przez złącze diagnostyczne, wychodzi że nieprawidłowo pracuje druga sonda lambda-za katalizatorem. Wg gazownika sonda mogła jeszcze pracować w granicach tolerancji na benzynie, ale dostała inne parametry paliwa i stąd ten efekt. Ale skończyły się mu już koncepcje. Przed zapaleniem checka skład spalin wzorcowy zarówno na benzynie, jak i na LPG. Na benzynie auto zawsze pracowało bez zarzutu !
Efekt obecnie jest taki że auto ma połowę mocy, chyba komp benzynowy pracuje w trybie awaryjnym. Najgorsze jest to żę dzieje się to zarówno na LPG, jak i na benzynie !!!!. Nie da się jeździć w trasie na żadnym paliwie !!!. Był odłączany akumulator checki kasowane testerem i bez zmian.
Zdecydowałem się na najdroższą i najlepszę instalację bo auto ma EOBD i dużo elektroniki, a tu taki zonk !!
Macie jakieś koncepcje ?

p.s.
jesteśmy umówieni razem z gazownikiem w ASO Citroena na podłączenie Proxii (kompa serwisowego by Citroen) i na pełną diagnostykę, ale dopiero za 10 dni bo jest majowy weekend.


[ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-27 16:39:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-27 16:41:35 ]
  
 
Witam.
To nie jest problem samochodu ani instalacji tylko właściwego zaprogramowania.
gdybyś miał do nas bliżej to usterka jest do zrobienia w 15 minut.


Cytat:
2007-04-27 16:36:57, walczy pisze:
Citroen C5 2.0 16V silnik EW10J4,nowa instalacja VSI Prins. Nie jest to kłopotliwy w gazowaniu 2.0 HPi lecz zwykły 2.0 16V. Po po przejechaniu 20 km po montażu - ciągle palący się check, po zczytaniu kodów błędów testerem przez złącze diagnostyczne, wychodzi że nieprawidłowo pracuje druga sonda lambda-za katalizatorem. Wg gazownika sonda mogła jeszcze pracować w granicach tolerancji na benzynie, ale dostała inne parametry paliwa i stąd ten efekt. Ale skończyły się mu już koncepcje. Przed zapaleniem checka skład spalin wzorcowy zarówno na benzynie, jak i na LPG. Na benzynie auto zawsze pracowało bez zarzutu ! Efekt obecnie jest taki że auto ma połowę mocy, chyba komp benzynowy pracuje w trybie awaryjnym. Najgorsze jest to żę dzieje się to zarówno na LPG, jak i na benzynie !!!!. Nie da się jeździć w trasie na żadnym paliwie !!!. Był odłączany akumulator checki kasowane testerem i bez zmian. Zdecydowałem się na najdroższą i najlepszę instalację bo auto ma EOBD i dużo elektroniki, a tu taki zonk !! Macie jakieś koncepcje ? p.s. jesteśmy umówieni razem z gazownikiem w ASO Citroena na podłączenie Proxii (kompa serwisowego by Citroen) i na pełną diagnostykę, ale dopiero za 10 dni bo jest majowy weekend. [ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-27 16:39:27 ] [ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-27 16:41:35 ]

  
 
Tak zgadzam śie z CROMA1 jeśli mają tester EOBD powinni go na ńim wyregulować napewno nie pasuje SLOW-FUEL TRIM.Przy cytrynie wystarczy ze wyskoczy po wyzej 5% w pluśie i jast CZEK... .
  
 
newsy pozytywne dla mnie:
po długim postoju około 20 godzin, nastąpiło cudowne ozdrowienie
auto jeździ bardzo dobrze na LPG i na benzynie, nie sposób odróżnić po zachowaniu auta na którym paliwie się jedzie
z tym że checkservice ciągle się świeci hmm
zobaczymy co będzie dalej, przejechałem na LPG ok 100 km
  
 
no to nic tylko sie ćieszyć komp troche ogłupiał pewnie ale nie ma to jak jezdzić bez czeka
  
 
następna obserwacja:
Jest problem ze wskazaniem poziomu benzyny w baku. Pomimo że benzyny nie ubywa to wskaźnik opada. Co prawda wolniej niż przy jeździe na benzynie ale jednak. Wydaje mi się że software ECU czy kompa pokładowego ma założony minimalny poziom zużycia benzyny załóżmy że jest to 4l/100 i nie chce uwierzyć że benzyny nie ubywa w miarę przejechanych kilometrów. Dziś zaświeciła mi się rezerwa a okazało się że jest prawie połowa zbiornika. Będę obserwował to zjawisko i zobaczę czy coś z tym robić czy nie.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim ?
  
 
Cytat:
2007-04-30 23:25:52, walczy pisze:
następna obserwacja: Jest problem ze wskazaniem poziomu benzyny w baku. Pomimo że benzyny nie ubywa to wskaźnik opada. Co prawda wolniej niż przy jeździe na benzynie ale jednak. Wydaje mi się że software ECU czy kompa pokładowego ma założony minimalny poziom zużycia benzyny załóżmy że jest to 4l/100 i nie chce uwierzyć że benzyny nie ubywa w miarę przejechanych kilometrów. Dziś zaświeciła mi się rezerwa a okazało się że jest prawie połowa zbiornika. Będę obserwował to zjawisko i zobaczę czy coś z tym robić czy nie. Czy ktoś spotkał się z czymś takim ?



cytuję sam siebie
lekarstwo na tą przypadłość znalazłem na stronie Czakramu a nazywa się modular FF http://k.1asphost.com/Wielkopolski/Cytryna/Clipboard01.jpg
bedę rozmawiał z gazownikiem czy do Prinsa też jest coś takiego. Może kolega Croma1 coś by podpowiedział ?, jeśli tak to z góry dziękuję.


[ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-05-01 11:20:54 ]
  
 
Sprawa zakończona pozytywnie. Przepustnica nie pracowała prawidłowo i było przez to zbyt wysokie ciśnienie w układzie dolotowym. Auto jest po wymianie przepustnicy na fabrycznie nową (używanej nie udało się znaleźć) i jeździ bez zarzutu nie wykazując żadnych anomalii przy zasilaniu LPG. Właściciel zakładu montującego LPG okazał się fair i załatwiliśmy sprawę w sposób uczciwy dla obu stron.
  
 
Cytat:
cytuję sam siebie
lekarstwo na tą przypadłość znalazłem na stronie Czakramu a nazywa się modular FF http://k.1asphost.com/Wielkopolski/Cytryna/Clipboard01.jpg
bedę rozmawiał z gazownikiem czy do Prinsa też jest coś takiego. Może kolega Croma1 coś by podpowiedział ?, jeśli tak to z góry dziękuję.



Modularek FF pracuje tylko z BRC ale sa jeszcze dwie możliwości. Postaram się na jutro podać Ci konkretne nazwy i być może kody
  
 
Cytat:
2007-05-15 23:40:14, holland2 pisze:
Modularek FF pracuje tylko z BRC ale sa jeszcze dwie możliwości. Postaram się na jutro podać Ci konkretne nazwy i być może kody



byłbym bardzo Ci wdzięczny
  
 
witam.
Landi-Renzo sprzedaje to pod nazwą tankflopper
  
 
Witam.
Sorki ze dopiero dzisiaj ale mam kod urządzonka które zastępuje FF-a i na pewno dziala ze wszystkimi instalacjami gdyż nie wykorzystuje centralki "Micro" z systemow Brc.

Produkcji BRC - Tank Emulator Peugeot/Citroen kod 06LB00001213
Produkcji Landi - nazywa się to TankFopper.
Można też spróbować po absolunej "taniości" podłączyć zwykły przekaźnik tak by zasilany był z kabelków zasilających pompę i by stykami 30 i 87a rozcinał jeden przewód od wskazania. Ten myk jednak jest bardzo prymitywny i niedokładny i nie zawsze daje efekty.
Pozdrawiam