Warto kupić Escorta Mk6?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy warto kupić Forda Escorta? Czy części do niego są drogie? Jakie są plusy/minusy tego autka? Zagazowane dobrze się trzymają? No i jak z awaryjnością?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: Mike_PL dnia 2007-05-19 20:35:32 ]
  
 
Wszystko zależy jaką kwotą dysponujesz i w jakim stanie kupisz auto. Większość z nas pewnie powie Ci,że warto Dla mnie wadami Escortów jest slabe zawieszenie i spalanie.
  
 
Mozesz sprecyzować co w/g ciebie ma oznaczac słowo "warto''?
Wszystko zależy od tego ile kasy przeznaczasz na zakup Essika i ile jestes w stanie zainwestować w niego
Jak dla mnie tylko Escort ma to Coś w sobie co nas trzyma przy tej marce
BTW. tak na przyszłość to bardzo cie prosze skorzystaj z wyszukiwarki Klubowej
  
 
Siemano,

Oj temat rzeka

Jeśli chodzi o MK6 to jak najbardziej warto


Części:
do ASO uderzaj tylko z poradą oraz jakbyś chciał oglądnąć jakąś część, mi za litr płynu do wspomy zaśpiewali 57zł. Ogólnie istnieje wiele zamienników, rynek części używanych jest także duży, na allegro także jest tego sporo.

Silniki:
godne polecenia 1.6 16V, 1.8 16V. Nie daj się skusić pojemności 1,4. Jej spalanie jest na poziomie 1.8. A o 1.3 zapomnij wogóle.

Wnętrze:
MK6 jest produkowane od grudnia 92 roku, W modelach z 93 roku montowana jest już standardowo poducha powietrzna, wspoma, bardzo często szyber i central. Wersje CL są bardzo ubogie, CLX bogatsze, a GHIA to już wypas nad wypasy

Karoseria i podwozie:
dość częste występowanie ognisk rdzy. Bardzo często są to tylne błotniki, ale elementy, na które musisz szczególnie zwrócić uwagę to progi i podłużnice. Prawie każdy escort ma zgnite podłużnice.

Usterki:
przełącznik zespolony, delikatne czujniki ABS, sonda lambda, żaróweczki w desce rozdzielczej podświetlające regulacje dmuchawy i zapalniczki, czujnik temperatury, czasem maglownica.



Ogólne:
Escort ma licznik 5 cyfrowy wiec nie daj się zwieść, jeśli masz na oku autko z 94 roku z przebiegiem 80tyś. km. Napewno jest to już 180tyś. jak nie lepiej. Wytarta kiera, dźwignia zmiany biegów, fotele mogą świadczyć o dużym przebiegu.

Ale się rozpisałem, bardzo rzadko to mi się zdarza


  
 
Poszukaj czegoś dla siebie

Link

Kasa w dłoń i w droge!
  
 
Cytat:
2007-05-19 20:35:10, Mike_PL pisze:
Witam Czy warto kupić Forda Escorta? Czy części do niego są drogie? Jakie są plusy/minusy tego autka? Zagazowane dobrze się trzymają? No i jak z awaryjnością? Z góry dzięki za odpowiedzi. [ wiadomość edytowana przez: Mike_PL dnia 2007-05-19 20:35:32 ]




Ahmm skad ty sie urwales... Ja mam MK6 i dziala idealnie jezdze nim juz rok i nic sie jeszcze nie zepsolo.. MK6 jest dosc tani wiec za taka cene raczej nie znajdziesz tak dobrego auta.

Niewiem essiego trzeba pokochac i tyle to jest juz moj drugi i raczej niezamienie na zaden inny samochod no chyba ze na MK7
  
 
Cytat:
2007-05-19 21:49:19, Technet pisze:
Ahmm skad ty sie urwales... Ja mam MK6 i dziala idealnie jezdze nim juz rok i nic sie jeszcze nie zepsolo.. MK6 jest dosc tani wiec za taka cene raczej nie znajdziesz tak dobrego auta. Niewiem essiego trzeba pokochac i tyle to jest juz moj drugi i raczej niezamienie na zaden inny samochod no chyba ze na MK7



Heh! Więc można by powiedzieć że skoro JESZCZE ci się nie popsuło to tylko czekać.. Nie nie, żartuje! Sam mam MK VI od ponad 4 lat - 1,4i 1994. Faktycznie pojemność ciut mała jak na tę masę auta, zdecydowanie 1,6 lepiej się zbiera, ze spalaniem też tak jak pisano już wcześniej.
Ruda to faktycznie jest problem, ale nikt mi nie powie że są samochody z tego rocznika (1994) których rdza nie rusza. Dobre w sumie jest to że są to sprecyzowane źródła korozji: tylne błotniki, progi, podłużnice (choć u mnie akurat nie), okolice wlewu paliwa to jest już standard. Czasami ruda pojawia się w okolicy uszczelek drzwi oraz szyby przedniej. Mało istotne ale nikt nie wspomina że Escort rdzewieje również pod tablicą na tylnej klapie.
Od ponad 4 lat mam LPG ipowiem tak - nie żałuje. Wychodzi tanio (10/100), specjalnie awarii przez to nie ma chociaż są takie stałe problemy jak silnik krokowy, wtryskiwacze, częściej trzeba zmieniać przewody WN i świece. Geberalnie większych problemów nie ma.
Jeśłi chodzi o wybór auta to tylko Escort, a nie jestem zapaleńcem jeśli chodzi o tę markę, samochód traktuje raczej jak środek lokomocji a nie jak obiekt kultu.
Wcześniej zostało to już opisane, ale potwierdzę też, że słabym punktem Escorta jest zawieszenie (ach te nasze drogi), dość często siada też przekładnia kierownicza (szczególnie ze wspomaganiem).
Ford jest OK - POLECAM.
  
 
R_O_Y - audi B4 i chyba B3 - ocynk mozna znalesc w zblizonych cenach... no dobra - +1,5kzl. auto tez trzyma sie niezle. jednak jesli chodzi o wyposazenie - niema sie co rownac... w porownywalnych cenach B4 bedzie 0 elektryki a dla essi - ghia

jezdzilem jakis czas b4 - ale do escorta to sie nie umywa ehhh... cudowne auto polecam....
  
 
Cytat:
2007-05-20 00:00:32, archivi pisze:
R_O_Y - audi B4 i chyba B3 - ocynk mozna znalesc w zblizonych cenach... no dobra - +1,5kzl. auto tez trzyma sie niezle. jednak jesli chodzi o wyposazenie - niema sie co rownac... w porownywalnych cenach B4 bedzie 0 elektryki a dla essi - ghia jezdzilem jakis czas b4 - ale do escorta to sie nie umywa ehhh... cudowne auto polecam....



No ale ostatecznie jeździsz Escortem - to też o czymś świadczy.
  
 
Cytat:
2007-05-19 21:27:59, -Rocky- pisze:
Wnętrze: MK6 jest produkowane od grudnia 92 roku, W modelach z 93 roku montowana jest już standardowo poducha powietrzna, wspoma, bardzo często szyber i central. Wersje CL są bardzo ubogie, CLX bogatsze, a GHIA to już wypas nad wypasy



Ktoś mi poduche z auta ukradł!!!!!!

Były montowane, ale napewno nie były w standardzie

A co do essiego, to ja mam silnik 1,8 16V - chodzi cudnie i odkąd go kupiłam nie miał żadnej poważnej awarii, ja polecam z czystym sercem
  
 
Cytat:
2007-05-20 00:06:16, R_O_Y pisze:
No ale ostatecznie jeździsz Escortem - to też o czymś świadczy.




ojjj - na gadzety polecialem
mialem do wyboru - b4 z 93 elektryka bez klimy
i essi 97r (2000zl taniej, 60kkm mniej przejechane, klima ktora mi sie marzyla) i tez bez grama rdzy (wloch) wiec nie bylo o czym rozmawiac

pytanie tylko jak przetrwam zime....
btw. gdzie konserwacja auta okolice rzeszowa?
  
 
Cytat:
2007-05-19 21:27:59, -Rocky- pisze:
Wnętrze: MK6 jest produkowane od grudnia 92 roku, W modelach z 93 roku montowana jest już standardowo poducha powietrzna, wspoma, bardzo często szyber i central. Wersje CL są bardzo ubogie, CLX bogatsze, a GHIA to już wypas nad wypasy


Napewno nie od grudnia 1992. Z tego co wiem, to Mk6 zaczął być produkowany od sierpnia/września 1992.
Od 1994 roku w ofercie pojawił się 1.8 TD.
  
 
Cytat:
2007-05-19 21:27:59, -Rocky- pisze:
... A o 1.3 zapomnij wogóle...



Ciekawe spostrzeżenie, tylko jeszcze nigdy nikt nie użył niepodważalnych argumentów, dlaczego mam o 1,3 zapomnieć
Piękny, bezawaryjny i ekonomiczny silniczek, typowy wycieczkowo-rodzinny, nawet w górach daje radę z pełnym obciążeniem.
Ale ja się niestety na silnkach nie znam, tym bardziej na gażnikowych z łańcuchowym rozrządem
  
 
nie warto sie w fordzisz pchać :/ uwierz
  
 
Cytat:
2007-05-20 01:01:25, agent_lol pisze:
nie warto sie w fordzisz pchać :/ uwierz



Tylko jaka masz alternatywe. Za kilka kpln możesz kupić ładniutkiego essa albo inne auto golas . Sam teraz szukam i jestem w kropce . Co mogę kupić? Escorty sa generalnie tańsze niż inne(markowe) a z podobnych wyrózniają sie trochę. A dopiero od 12-15k zaczynaja się fajne .
Coż pozostaje...
  
 
Cytat:
2007-05-20 01:01:25, agent_lol pisze:
nie warto sie w fordzisz pchać :/ uwierz



Nie zgodze się z Tobą. Ja niedlugo powróce do Mk5 i dlatego,że chce a nie,że muszę Mam setyment do Escorta
  
 
Witam umnie essi mk6 gosci 9 lat, z zawieszeniem przez 130 tyś nie robione nic, ale w tym roku bede robił łacznik stabilizatora. Samochód godny kupna bo ładnie się prezentuje niz inne samochody w jego wieku i w cenie. Czesci jest do niego troche, tylko mało ludzi zna go wiec jak nie lubisz sam grzebać przy samochodzie to bym się zastanowił może nad czymś bardziej znanym.
  
 
Cytat:
2007-05-20 00:09:53, Paja pisze:
Ktoś mi poduche z auta ukradł!!!!!! Były montowane, ale napewno nie były w standardzie



Sprostowanko

Tekst z zakładki historia:

Od października 1993 wszystkie modele Escorta wyposażane były w poduszkę powietrzną kierowcy a przednie fotele wyposażono w pasy bezpieczeństwa ze wstępnym napinaniem.

Cytat:
2007-05-20 00:45:12, Gibbin pisze:
Napewno nie od grudnia 1992. Z tego co wiem, to Mk6 zaczął być produkowany od sierpnia/września 1992.



Masz rację kolego, moje nie dopatrzenie
  
 
Witam,ja nie cały miesiąc temu kupilem Mk6 93r 1,6 16V,poprzednio kupilem mk5 xr3i ale okazalo sie ze brakuje w nim tylnich podluznic i duzej czesci podlogi... poszedl na czesci... :/ ,teraz w tym mk6 z rdzą jest lepiej tzn podloga i rezta zdrowa jedynie na tylnich blotnikach co nie co wychodzi (standart dla forda i nie tylko escorta bo fiesty tez na to choruja...(mialem fieste mk3),moim zdaniem w tym przedziale cenowym i wyposazeniu przy wzoceniu uwagi na typowe bolączki escorta mozna kupic całkiem fajnego ja jak narazie ejstem zadowolony,polecam
  
 
Cytat:
2007-05-20 08:48:50, arti31 pisze:
Tylko jaka masz alternatywe. Za kilka kpln możesz kupić ładniutkiego essa albo inne auto golas . Sam teraz szukam i jestem w kropce . Co mogę kupić? Escorty sa generalnie tańsze niż inne(markowe) a z podobnych wyrózniają sie trochę. A dopiero od 12-15k zaczynaja się fajne . Coż pozostaje...



Siema Art! Alternatywą dla Escorta jest... inny Escort!

Generalnie szeroka gama silników i wyposażenia, każdy znajdzie coś dla siebie. Jak lubisz poszaleć to RS albo XR, jak dojeżdżasz do pracy to 1,3 albo 1,4. Klima, szyber-dach, elektryka (szyby/lusterka), wspomaganie, 3 albo 5 drzwi. Jak cie stać to MK VII jak masz mniej kasy to starsze wersje. Do wyboru - do koloru. Na dodatek jest ich sporo i jest w czym wybierać, do remontu, po remoncie, z kraju i z za granicy. Niestety to już tak jest że zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony, ale przypuszczam że te same dylematy miałbyś gdybyś był zainteresowany inną marką.

Agent_lol - kierowca H Civic ale jednocześnie sympatyk FEFK...

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2007-05-20 21:27:55 ]