| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-22 12:41:46 Drugi alternator, do tego akumulator powiększony o około 40Ah. |
marcinson ford escort rs2000 Kraków | 2007-05-22 12:42:03 dlaczego ? żarcik |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-05-22 12:50:22 tak na chłopski rozum:
P=U*I 800=12*I I=800/12=66A, nie liczac spadkow napiecia itd, takie obciazenie wymagalo byc hcociazby specjalnej instalacji z "grubymi" przewodami. pozatym, policz jak jedziesz masz zapalone swiatła liczmy tylko + 50+50+12+12 (nie licze ze sluchasz muzyki i ze uzywasz kierunkowskazow) czyli masz 124W = 10,3A oczywiscie jako policzysz inne odbiorkini to wydzie duuzo wiecej, dodaj do tego owe 66A i pewnie kolo 80-100a by wyszlo, pytanie ile wyciagnie alternator i ile wytrzymie akumulator. po stronie 230V bedzies zmial pobor ok: 800/230=3,47A licz sie z tym ze jak przetwornica ma wydajnosc 800 to pobierze po stronie 12V wiecej niz 800W [ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2007-05-22 12:53:24 ] |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-05-22 13:04:30 Do zasilania urządzenia na 230V (w unii jesteśmy ) jest potrzebna przetwornica 12/230. To jasne. Ale teraz nie wszystkie urządzenia chcą poprawnie współpracować z tymi przetwornicami. Przetwornica nie daje prądu sinusoidalnego, tylko jakiś przebieg zbliżony do niego i czasem są problemy (na kłopoty z obrazem tv jeśli podłączony). To też trzeba sprawdzić. Kolejna sprawa, to sprawność tej przetwornicy. Żadne urządzenie nie ma sprawności 100%. Podobnie i te przetwornice. Nawet zakładając optymistycznie, że przetwornica ta ma 80% sprawności, to do mocy wyjściowej 800W potrzeba 1000W =1kW na wejściu. dodatkową sprawą jest to, że wszelkie urządzenia wyposażone w silniki (klimatyzator posiada co najmniej dwa: do sprężarki i do nawiewu) przy rozruchu pobierają większą ilość energii, tak zwany prąd rozruchowy. Dlatego też jeśli już dobierać przetwornicę, to o mocy co najmniej 30% większą od mocy urządzenia. |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-05-22 13:09:03 Stanowczo będzie cieżko uszykać to z samochodu przy ograniczonej ilości przeróbek. Dużo prądu potrzebujesz, a instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana. |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-05-22 13:10:23
hehehe tylko kto uzyska 1KW w aucie ?? mozliwe jest napewno (np. tzw demo-cary) ale w naszych polskich warunkach gra nie jest warta swieczki |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-22 13:12:37
No bez przesady. Alternator w RSie i TD daje 980W. Drugi taki i problem z głowy. W niektórych Cytrynach są alternatory 1400W. |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2007-05-22 13:15:10 albo agregat pradotwórczy do bagaznika i po sprawie |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-05-22 13:16:07
jak podlaczysz drugi i w pelni obciazysz to ci kilka km odejdzie pozatym masa przerobek wraz z instalacja elektryczna.
inaczej, skoro w rsie mamy 980W, policz jak wlaczysz wszystkie odbiorniki jakie tylko mozliwe (w seryjnym aucie) ile W uzyskasz ?? 500 ?? wniosek: altek musi miec spory zapas, na chociazby ladowanie aku |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-22 13:27:05
Alternator w RSie i TD daje 980W. Drugi taki i problem z głowy. Read carefully what I wrote ![]() |
MayheM Chrysler PT Cruiser Sochaczew/Waw/Lodz | 2007-05-22 15:20:34 ok...
musze pomyslec zatem.. |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-05-22 15:46:52 Na pewno będzie mniej roboty żeby dać 2 alternator i aku + klimatyzator niż montować klimę. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-05-22 17:03:13 Zakładając, czysto teoretycznie, że wydajność klimatyzatora auta i wydajność tego klimatyzatora na 230V jest taka sama, to przy podłączeniu tego drugiego poprzez przetwornicę, czy drugi alternator, koszt schłodzenia auta będzie o około 40 % większy (co najmniej). Poza tym nie wiem, jak klimatyzator domowy, przeznaczony do pracy na stabilnym podłożu, będzie się zachowywał w czasie jazdy. Olej znajdujący sie w agregacie może się dostać do układu w czasie pracy agregatu, a to kończy się z reguły awarią. |