Jaki rozmiar klucza do odkrecenia obudowy filtra oleju 2,5TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, nie mam suwiamrki i nie mam jak zmierzyc a nigdzie nie znalazłem na forum:| obudowe mam plastikowa wchodzi tam filtr ten dłuższy i węższy, na oko wyglada mi to na 37 mm. Może ktos wie jaki dokładnie rozmiar tam jest?


pozdr.
  
 
36
  
 
dzięki, pędze kupić
  
 
Do wkładów są specjalne klucze rozmiar chyba 76. Tę 36 nic nie wskurasz najwyżej uwalisz plastik.
  
 
Cytat:
2007-05-02 18:56:49, gieroy pisze:
Do wkładów są specjalne klucze rozmiar chyba 76. Tę 36 nic nie wskurasz najwyżej uwalisz plastik.

Przyznam Ci rację ale tylko w wypadku kiedy ktoś wcześniej zgubił wypełnienie, to które siedzi na zatrzask w wypuście na klucz 36.Tak zrobili kiedyś pajace w ASO jak wymieniałem pierwszy raz olej,przez przypadek znalazłem to na płycie pod silnikiem i w pierwszym momencie nawet nie wiedziałem z czego to jest,schowałem i jak następnym razem sam wymieniałem to mnie olśniło.Rzeczywiście jak tego brakuje to naprawdę jest kapota,ale jak jest to nie ma problemu.
  
 
u mnie wszystko jest, kupiłem 36 i odkreciło sie elgancko jest tam nawet napisane 25Nm i tyle powinien ten plastik wytrzymać.
  
 
Wczoraj robiłem wymaine oleum wraz z filtrami, wszystko oki nic nie urwało. Tak sobie myśle że spuszczając olej spustem od miski, napewno sporo go zostaje z chłodniczce oleju, co wy o tym myślicie czy może warto jest jednak podjechać na warsztat gdzie wysysają go od góry, myślałem o tym żeby zdjąć węża z chłodniczki ale jakoś czas mi na to nie pozwolił. Przy następnej wymianie przydało by się przeczyścić cały układ, to znaczy zdjąć chłodniczke i dobrze ją wypłukać z syfu którego tam napewni nie brakuje. Kiedyś czytałem że warto czasem przy wymianie zalać jakimś tańszym olejem, zakręcić pare razy, spuścić i dopiero wlać coś dobrego..
pozdro
michał
  
 
przepłukać jakimś tańszym olejem nigdy nie zaszkodzi,bardziej wypłucze syf niż samo spuszczenie starego oleju i nalanie odrazu nowego.
  
 
ale ciekawe ile tego oleju zostaje w chłodniczce..
przy następnej wymianie napewno się za nią zabiore..
z tego co mi wiadomo to powinienem wlać ok 6.5~6.7 L oliwy, a ja zmieściłem 6.1 i na bagniecie ful, reasumując w chłodniczce i przewodach uchowało się 0.5l staregj oliwy.. hmm znaczy nie dobrze
  
 
A odkręcamy w lewo czy prawo? U mnie na tym wypełnieniu jest jest strzałka w prawo ale czego dotyczy?
  
 
Cytat:
2007-05-07 09:49:31, gieroy pisze:
A odkręcamy w lewo czy prawo? U mnie na tym wypełnieniu jest jest strzałka w prawo ale czego dotyczy?

Normalnie odkręcamy w lewo,a zakręcamy w prawo.
  
 
Witam, odgrzewam trochę...
Bedę zmieniał olej i jeszcze nie wiem, jaki rozmiar torx-a jest do korka spustowego. Podobno są różne śruby przy spuście, to proszę napisać każdą opcję.
Czy ktoś może mi powiedzieć??

Wiem, że pytanie jest śmieszne, ale nie mam możliwości wcześniej wejść do kanału, żeby to sprawdzić. Muszę już mieć klucz ze sobą, w momencie gdy będę mógł skorzystać z kanału...

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-05-31 10:02:48 ]
  
 
Cytat:
2007-05-31 09:49:17, sewcio pisze:
Witam, odgrzewam trochę... Bedę zmieniał olej i jeszcze nie wiem, jaki rozmiar torx-a jest do korka spustowego. Podobno są różne śruby przy spuście, to proszę napisać każdą opcję. Czy ktoś może mi powiedzieć?? Wiem, że pytanie jest śmieszne, ale nie mam możliwości wcześniej wejść do kanału, żeby to sprawdzić. Muszę już mieć klucz ze sobą, w momencie gdy będę mógł skorzystać z kanału... [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-05-31 10:02:48 ]



u mnie nie ma torxa tylko zwykła 17tka.
  
 
u mnie jest 17-stka, ale podobno na torxy też są.
  
 
Cytat:
u mnie jest 17-stka, ale podobno na torxy też są.



A raczej na pewno, T-45....
Przy następnej wymianie oliwy wydupie go, ledwie dał się odkręcić i łatwo sie objechałl.. zwykły shit