| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
klr 126p 1231231io23y81238y | 2007-05-22 09:40:13 W 899 zdaje sie, ze są dwa rodzaje czujników, jeden jest "rezystancyjny" czyli zmienia sie jego rezystancja zależnie od temp, drugi rodzaj to taki co tylko zapala kontrolkę (taki 0/1). Może masz nie taki czujnik u siebie ?
Nie pamiętam oznaczeń kolorów, ale ten do wskaźnika chyba jest czerwony (potem sprawdzę u siebie). Edit: sprawdziłem i ma być czujnik z czerwonym plastikiem taki jak w linku. czujnik Nie wiem tylko czy gwinty w cc700/900 i uno 1.0 są takie same. A co do podpięcia pod wskaźnik z łady to podpinasz + i - z instalacji el. a pod V podpinasz kabel z czujnika, nie wiem tylko czy między + i V nie powinno być coś wlutowane (dioda zenera chyba, ale i bez tego powinien zadziałać) [ wiadomość edytowana przez: klr dnia 2007-05-22 09:46:58 ] [ wiadomość edytowana przez: klr dnia 2007-05-22 09:52:45 ] |
pablo170 katowice | 2007-05-26 11:08:26 spoko dzięki jednak musiałem zmienić czujnik na ten z czerwoną końcówką |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2007-05-26 22:20:13 HEJ!
Mam problem z układem chłodzenia w dwóch autach. Jedno to Polonez ATU 1.6 GLi. Wymieniłem termostat, termo włącznik i mimo dochodzenia temperatury do 100 stopni wentylator ani drgnie. Termostat nowiutki, termo włącznik na pewno sprawny bo były zakładane dwa. Co to może być ? Pompa wody? Analogiczny problem mam w Skodzie Felicji 1.9 D, wymieniony termo włącznik na nowy, termostat na nowy i silnik od wymiany termostatu trzyma cały czas 100 stopni i nagrzewa sie do 90 w 2 minuty. Przed wymianą termostatu na nowy trzymał ok 90 stopni ale podczas korków temp. rosła gwałtownie ponad 90, a went. ani drgnął. Jeśli ktoś miał już takie przypadki, to proszę opisać co to może być. Mi przychodzi do głowy tylko pompa wody. Dzięki! pozdrawiam! Wik |
Zoolo126 F&F Wolny Słuchacz :) New Brusek PROGRESS ... Bielsko-Biała | 2007-05-26 22:29:34 Jak składałem wozidlo po wypadku to miałem podobną sytucje i wkońcu wyszło że bezpiecznik głowny wyrąbany. |
anntek Fiat 126p Swarzędz | 2007-05-26 23:54:56 zobacz bezpieczniki i silnik na wentylatorze czy nie poszedł |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2007-05-27 15:24:24 Wentylator jest sprawny, bezpieczniki też są ok.
Zwierając styki które są we wtyczce idącej do termo włącznika wentylator sie włącza. Po prostu na chłodnicy nie ma takiej temperatury jaka mogła by włączyć termo włącznik. A silnik ma ponad 100 stopni. Pozdro! Wik |
Zoolo126 F&F Wolny Słuchacz :) New Brusek PROGRESS ... Bielsko-Biała | 2007-05-27 15:41:52 A czujnik w chóldnicy napewno jest dobry na czujniku masz nabite kiedy temperaturu pomiędzy którymi się włancza wiatrak.
Albo sprawdzałeś przkaźnik od wentylatorów powinien być gdzieś taki może on nawalił. [ wiadomość edytowana przez: Zoolo126 dnia 2007-05-27 15:50:14 ] |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2007-05-27 17:28:05 Termo włącznik jest nowy, został sprawdzony i na pewno działa.
Po zwarciu styków wtyczki idącej do tego termo włącznika wentylator chodzi. Ale że termo włącznik styków nie zwiera dlatego podczas pracy silnika (przy 100 st.) wentylator nie gada. A termo włącznik jest na pewno sprawny. Tu chodzi o to że chłodnica nie ma takiej temp jaka powinna być na niej przy 100 stopniach na silniku. Rok temu podczas jazdy bardzo rzadko się zdarzało żeby temp. przekroczyła 90 stopni, a teraz jest cały czas 100 stopni i nic w dół. Pozdro! Wik |
Zoolo126 F&F Wolny Słuchacz :) New Brusek PROGRESS ... Bielsko-Biała | 2007-05-27 19:04:17 Hmmmmmmm a czy te wozidla niemają dwóch termostatów? a może nowy termostaty był uszkodzony bo skoro czujnik działa wiatrak też pompa pompuje.
A woda cały czas jest na stanie znaczy max?A wieje ci w srodk ciepłe powietrze bo jeżeli nie to termostat niepuszcza.Pozdr |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2007-05-28 09:12:01 W środku wieje gorące powietrze, ale termostat nie ma nic do tego bo to mały obieg.
Termostat jest sprawny bo przy 90 stopniach węże miedzy silnikiem i chłodnicą jak i cała chłodnica robią sie gorące, ale niestety nie na tyle aby termo włącznik zwarł styki. Mi przychodzi do głowy pompa wody, lub niedrożność układu. Dziś sprawdzę jaki jest strumień powrotny do wyrównawczego, jeśli słabo sika, to pompa, tak mi sie zdaje. Pozdro! Wik |