MotoNews.pl
  

Alternator Magnetti Marelli - Escort

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Escort Mk VII 1.3 E

Alternator Magnetti Marelli
Pojawilis sie drobne problemy z ukladem ladowania
W trakcie jazdy zapalila sie kontrolka ładowania i znikla dopiero po drugim przegazowaniu i potem bylo OK
Dodatkowo zawsze razo od dłuzszego czasu jak przekrecem kluczyk to kontrolka ładowania aie nie zapala , ale w trakcie rozruchu mignie i jak zgasze silnik to zapala sie normalnie ..

Sprawdzilem nastepujaca rzecz - regulator napiecia jest inny niz fabrycznie zalecany do tego typu alternatora -powinien byc z kabelkiem a jest bez ..
Ładuje w miare normalnie
Oczywiscie zamierzam zmienic na zgodny z zaleceniemi producenta - i podłaczyc ten kabelke bo wtyczka jest przy okablowaniu ... Nie wiem co przez to nie dziala bo generalnie ładownie jest

Pomierzylem dodatkowo prad ładowania

SAm akumulator 12.3 V - chyba dosc słabo- ale nawet nie wiem ile lat ma ten aku - ( samochod mam 3 lata i aku ciagle ten sam - a nowy to nie byl )

Ładowanie na wolnych obrotach przy właczonych swiatałach - 13.4- 13.5 V
Ładowanie przy właczonych swiatłach i na obrotach - 13.9V

Pytanie czy prad łądowania na wolnych jest prawidłowy czy za słaby ??? ( oczywiscie pod obciazem typu swiatła - bo teraz w praktyce tak sie jezdzi non stop )
Niestety duzo jezdze po miescie w korkach i jezeli prad łądowania na wolnych jest za maly - to niedługo zaczna sie problemiki

Skoro zabieram seie do tematu to chciałbym kompleksowo sprawdzic uklad a nie poprzestac tylko na regulatorze ...
  
 
z tymi kontrolkami to juz tak jest w escorcie.. u mnie tez ten akumulator raz sie zapala raz nie.. prad ladowania jest za slaby wtedy jak rozladowuje Ci sie akumulator.. jesli nie masz z tym problemu to nie widze potrzeby ruszania alternatora.
  
 
Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika nie powinno być niższe jak 13,8V (typowo 14,4V), ciekawostką jest to że napięcie powinno być takie same bez względu na obciążenie (powinno, ale w praktyce różni się jednak nie powinno drastycznie), no i obciążenie w granicach normy i zdrowego rozsądku.
Co do alternatora to może być problem ze szczotkami, albo zawodzi regulator. Niewiele osób wie, że podczas pracy silnika to alternator jest głównym źródłem prądu dla samochodu, a akumulator ma za zadanie buforować ten prąd czyli w większości wypadków jest biorcą, a w chwili zwiększonego poboru ma wspomagać alternator. Akumulator przejmuje również obowiązki zasilania samochodu wtedy gdy przy niższych obrotach silnika alternator nie daje rady. Zapala się wtedy kontrolka od ładowania sygnalizując że napięcie akumulatora jest wyższe od napięcia alternatora.