Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-06-04 21:11:07 Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika nie powinno być niższe jak 13,8V (typowo 14,4V), ciekawostką jest to że napięcie powinno być takie same bez względu na obciążenie (powinno, ale w praktyce różni się jednak nie powinno drastycznie), no i obciążenie w granicach normy i zdrowego rozsądku.
Co do alternatora to może być problem ze szczotkami, albo zawodzi regulator. Niewiele osób wie, że podczas pracy silnika to alternator jest głównym źródłem prądu dla samochodu, a akumulator ma za zadanie buforować ten prąd czyli w większości wypadków jest biorcą, a w chwili zwiększonego poboru ma wspomagać alternator. Akumulator przejmuje również obowiązki zasilania samochodu wtedy gdy przy niższych obrotach silnika alternator nie daje rady. Zapala się wtedy kontrolka od ładowania sygnalizując że napięcie akumulatora jest wyższe od napięcia alternatora. |