Stukanie podczas ruszania i hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Witam wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem Escorta. Od jakiegoś czasu podczas ruszania oraz hamowania slychać pojedyncze stuknięcie dochodzące z prawej strony. Czasami podczas jazdy wystarczy lekko nacisnąć pedał hamulca. Czasami stuknięcie jest słyszalne podczas odpalania auta. Jednak nie słychać go zawsze w opisanych sytuacjach.

Stąd pytanie do Was forumowicze, być może spotkaliście się z czymś takim, co to może być? Aha wydaje mi się że mam jakieś luzy w kierownicy. Podczas ruszania na boki także slychać stuknięcia. Być może to jest powodem?
  
 
Wydaje mi sie ze to tuleje na wahaczach tez kiedys tak miałem ale najlepiej popytac tych co maja ten sam model co ty ja mam troszke starszy i troszke inna zawieszka
  
 
Cytat:
2004-04-25 23:25:17, ricardo_w pisze:
Wydaje mi sie ze to tuleje na wahaczach tez kiedys tak miałem ale najlepiej popytac tych co maja ten sam model co ty ja mam troszke starszy i troszke inna zawieszka



Wymienione, to było pierwsze podejrzenie. Tak samo jak łącznik stabilizatora.
  
 
Przegub.
  
 
Cytat:
2004-04-25 23:31:53, WilK pisze:
Przegub.



hm... podczas jazdy na zakrątach nic nie zgrzyta..
jesteś pewien?
  
 
to juz tak jak mówi WILK przegub nic innego
  
 
Wewnętrzny. I nie jestem pewiem. Gdybym był, miałbym Cougara, Falcona, albo Cossiego Za całokształt
  
 

, ok, może się orientujesz ile może kosztować taki przegub wewnętrzny
  
 
Nowy, czy używany?
  
 

tak, nowy
  
 
normalnie około 500zł , ale poznajomościach 170 można kupić. Musisz jeszcze doliczyć robocizne
  
 
poczekaj z tym przegubem ...
sprawdz tylne zawieszenie silnika, u mnie wyraznie tylne mocowanie silnika jedz, na kanal zaklinuj kola odpal silnik i delikatnie go ruszaj na jedynce lub wstecznym wtedy od spodu widac ... (niech ktos zerknie)
tylko nie wyskocz z klinów


  
 
Cytat:
2004-04-26 08:20:58, daz pisze:
normalnie około 500zł , ale poznajomościach 170 można kupić. Musisz jeszcze doliczyć robocizne



A kto ma takie znajomości? Gdzie można taniej kupic? Różnica w cenie znaczna.
  
 
dobra ... jestem juz po
rozwalone bylo tylna poducha prawego przedniego wahacza, co dawalo dziwne stukniecia, sprawdzono rowniez mocowanie silnika okazalo sie ze puscila jedna sruba (?) dziwne ale teraz panowie cisza i nic nie stuka
  
 
Byłem dzisiaj jeszcze u mechanika, niestety nie był w stanie określić co tak stuka?

Przy okazji sprawdził luzy na kierownicy i stwierdził, że do wymiany jest jakaś tulejka (o ile dobrze pamiętam) na przekładni kierowniczej. Wymaga to zdemontowania przekładni i czegoś tam jeszcze. Koszt 30 zł tulejka + 120 zł robocizna. To chyba niezbyt wygórowana cena? Jak sądzicie? Mieszkam w Krakowie.
  
 
ja miałem kiedyś podobny problem, dochodziły stuki z tyłu podczas hamowania i dodawania gazu, powodem okazał się nie przymocowany klucz do kół, który leżał pod zapasówką
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-05-05 18:46:20, sandman pisze:
Byłem dzisiaj jeszcze u mechanika, niestety nie był w stanie określić co tak stuka?

Przy okazji sprawdził luzy na kierownicy i stwierdził, że do wymiany jest jakaś tulejka (o ile dobrze pamiętam) na przekładni kierowniczej. Wymaga to zdemontowania przekładni i czegoś tam jeszcze. Koszt 30 zł tulejka + 120 zł robocizna. To chyba niezbyt wygórowana cena? Jak sądzicie? Mieszkam w Krakowie.



W Wieliczce jest firma regenerująca przekładnia - zapytaj u nich o koszt naprawy, jesli to jest rzeczywiscie przekladnia
  
 
Miałem podobnie, mechanik stawiał na poduszki i amorki. Okazało się to być prawa poduszka silnika. Pękła guma i wyciekł olej. Byłem też z tym u specjalisty w fordzie - zaproponował rozbieranie skrzyni biegów oraz wymianę zawieszenia (godzinę po wymianie wielu elementów, w tym amortyzatorów, w innym miejscu). Teraz wiem czemu chronią swoją wiedzę w fordzie nie wpuszczając klienta - by nie poznał ich niewiedzy.
  
 
tez bym podejrzewal poduszke silnika...... mialem to parokrotnie