PROBLEM Z LPG (obroty)!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam właśnie niedawno mój samochód zaczoł dziwnie się zachowywać na gazie jak i benzynie.Na gazie odroty wzrosły do prawie 2000obr. i zapala sie w tym czsie kontrolka CHECK ENGINE.Na benzynie obroty zaczeły falować od 1000 do 1500 na okrągło po rozgrzaniu silnika.Znalazlem na allegro taki wynalazek jak RESET PAMIĘCI CENTRALI WTRYSKU ECU .Opis brzmi tak:

Przedmiot ten jest przeznaczony dla użytkowników instalacji gazowych,
w których występują problemy z zapisywaniem błędów przez centralę wtrysku ECU,podczas zasilania gazem.Co powoduje w późniejszym czasie niestabilną pracę silnika podczas zasilania benzyną.
Zadaniem tego urządzenia jest wykasowanie błedów z pamięci centrali wtrysku ECU,poprzez przywrócenie mu ustawieńfabrycznych.Operacja ta jest wykonywana przez układ po każdorazowym wyłączniu zapłonu samochodu.Zapobiega on również wyświetlaniu się kontrolki diagnostycznej CHECK ENGINE.

Chciał bym się dowiedzieć czy ten wynalaze wyleczyl by moje auto??
  
 
Moim zdaniem, nie. Ten "wynalazek" "likwiduje" problemy przy pracy na benzynie, a nie na gazie. W znakomitej większości przypadków kiedy problemy pochodzą od błędów ECU samochód na LPG spisuje się bardzo dobrze, a problemy są tylko na benie.
  
 
Kopci na czarno z wydechu?
  
 
a jak wyglada sprawa silniczka krokowego? u mnie objawy byly takie same...
  
 
Silniczek krokowy jest nowy wraz komputerem(Bingo M)Nie kopci.
  
 
Jabco, Chevy01 miał zapewne na myśli silniczek krokowy układu benzynowego czyli "stabilizator biegu jałowego". Różnie to jest rozwiązane w różnych autach, ale wiele problemów z wolnymi obrotami pochodzi właśnie od zacinającego się lub uszkodzonego tego stabilizatora.
  
 
dokladnie. nie chodzilo mi o krokowca od gazu (attuator) tylko od benzynowego (powietrznego w sumie) ukladu regulacji wolnych obrotow.
  
 
jakie to auto
  
 
Witam wszystkich.
Moje auto to Ford Mondeo 1,8 '95. Instalacja ma przejechane 55kkm, założona trzy lata temu..
Reduktor BRC AT90E, Lambda gas system to BRC blitz, emulator wtryskiwaczy Sokrates. Filtr gazu był zmieniany 40kkm temu, tak samo spuszczanie frakcji stałych z reduktora. To, co w tej instalce jest dziwne, to to, że na wężu przed attuatorem ma register.
Auto mam nieco ponad rok.

Problem jest taki:
- wolne obroty na gazie są na poziomie 1500 do 2500rpm

Skręciłem register tak, aby obroty były na poziomie 1000rpm. Niestety, mieszanka jest wtedy mocno za uboga - jasno biały kolor nalotu na świecach. Wywaliłem więc attuator (wkładając w jego miejsce przelotkę) i znowu skręcilem na registrze obroty na 1000rpm.
Niestety mieszanka dalej zbyt uboga.
Co mi pozostało w takiej sytuacji? Spuszczenie mazutu, a jak to nie pomoże, to wymiana reduktora? Nie za wcześnie na niego?

A teraz jak sytuacja wygląda na benzynie:
- jak jest zimny, obroty wariują (zawsze tak miał, może teraz trochę się to nasiliło); spadają, aż zgaśnie; falują
- jak jest ciepły trzyma te ~950rpm
- odłączanie przepływomierza nic nie daje
  
 
Przede wszystkim najpierw musisz zrobić porządek z benzyną. Na benie silnik ma pracować idealnie i dopiero wtedy można szukać przyczyn usterek instalacji gazowej. Inaczej można sobie szukać, szukać, szukać... .
  
 
Cytat:
Moje auto to Ford Mondeo 1,8 '95. Instalacja ma przejechane 55kkm, założona trzy lata temu..
Reduktor BRC AT90E, Lambda gas system to BRC blitz, emulator wtryskiwaczy Sokrates.



sprawdź czy pod kolektorem nie spadł gumowy wąż...może tam zaciągać "lewuchę". Druga sprawa to Blitz jest troszeczkę skąpy do mondasa ale z biedą jeździ. Proponuję sprawdzić również czy mixer - o ile jest oryginalny i wsadzony nad przepustnicą nie wyskoczył ze swego mocowania. A moze po prostu wystarczy podjechać na analizator spalin...pozdro