Ściemnianie zegara po włączeniu świateł

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! Wlasnie po dwóch latach jazd Esperakiem zauważyłem że po włączeniu świateł przygasa mi podświetlenie zegara. Rozumiem myśl jaka przyświecała projektantowi. Normalnie światła zapala się po zmroku i wtedy takie przygaszenie ma sens. Ale koreańce nie przewidzieli, że w dalekim dzikim kraju ktoś może wymyśleć jazdę na światłach w słoneczny dzień. Niby nic, ale denerwujący drobiazg, bo usiłując na zegarze coś dostrzec w dziennych warunkach trzeba się pogimnastykowac. a czym grozi gimnastyka w trakcie jazdy można sobie wyobrazić.

Wiec moje pytanie jest: czy da sie to przygaszanie jakoś wyłączyć ?
Czy ktoś coś takiego już robił i mógłby się podzielić cenną wiedzą ?

Może problem dotąd umknął uwadze bo cały rok na światłach jeździmy od całkiem niedawna.

Pozdrawiam i prosze o opinię !

[ wiadomość edytowana przez: DarSKG dnia 2007-07-27 23:15:47 ]
  
 
problem błahy, rozwiązanie proste. Zdejmujesz klosz lampki nad lusterkiem, odkręcasz całość razem z zegarkiem. Do zegarka dochodzi kilka przewodów, w tym dwa czerwone. jeden z czerwonych jest nieco grubszy. Przecinasz ten cieńszy i po kłopocie. Lepiej chyba zastosować malutki przełącznik, by jednak w nocy mieć możliwość ściemnienia zegarka
  
 
oczywiscie ze mozna..w zyciu tego nie rozbieralem..ale gwarantuje ci ze do zegarka oprocz zasilania dochodza jeszcze conajmniej dwa przewody..jeden ktory sprawia ze po przekreceniu stacyjki zegar sie swieci..a drugi ktory sciemnia zegar po wlaczeniu swiatel..rozbierz zegar-zlokalizuj przewod-odetnij go..

odkrecasz zegarek z lampka z podsufitki bierzesz woltomierz i sprawdzasz gdzie pojawi sie napiecie po wlaczeniu swiatel
  
 
Dzięki za podpowiedź. Tak czułem że to musi się czymś włączać. A co do przełącznika, to czy dało by sie to podłączyć tak, aby ściemnianie włączało się dopiero wtedy, gdy wcisnę środkowy przycisk lampki ? Wydaje mi się że było by to najbardziej logiczne rozwiązanie. Nie rozbierałem jeszcze zegara, więc jak na razie rozważam temat na sucho Wrzucam temat do grafika działań przy aucie.

Pozdrawiam !
  
 
Cytat:
2007-07-28 09:54:59, DarSKG pisze:
Dzięki za podpowiedź. Tak czułem że to musi się czymś włączać. A co do przełącznika, to czy dało by sie to podłączyć tak, aby ściemnianie włączało się dopiero wtedy, gdy wcisnę środkowy przycisk lampki ? Wydaje mi się że było by to najbardziej logiczne rozwiązanie. Nie rozbierałem jeszcze zegara, więc jak na razie rozważam temat na sucho Wrzucam temat do grafika działań przy aucie. Pozdrawiam !

to jest prosty uklad ..nikt ci nie powie jak dokladnie to zrobic bo nikt tego nie probowal..ale zareczam ci ze bez problemu da sie zrobic tak zebys byl zadowolony..
  
 
Cytat:
2007-07-30 01:20:15, qbaj pisze:
to jest prosty uklad .


Taaaa.Mów za siebie.Prosty,dla kogoś kto się zna,a dla kogoś kto nie ma bladego pojęcia to czarna magia
  
 
jak ktos jest czarna magia w kablach to lepiej dac to wujkowi ktory wklepie ten 1 kabelek i podlaczy pod srodkowy guzik z dwoma diodami choc na wyczucie mysle ze jedna styknie - i po problemie, bo ktos czarna magia przetnie kabel, zostawi, ten sie zewrze do blachy i pozarek gotowy
  
 
Jako ze ów zegarek uwazam osobiscie za bardzo przydatny i poreczny chcialem rozebralem go zeby ustawic sobie to sciemnianie i niestety nopotkalem drobny opor

Mianowicie: sprawa nie lezy w podpieciu kabelkow przy zegarze poniewaz po kablu ktory zasila zegar przy wylaczonych swiatlach plynie 12A ,a po wlaczeniu na kablu od razu spada znacznie napiecie. Oczywiscie mozna by zmostkowac z kablem gdzie jest stale napiecie ale nie wiadomo jak to by sie dokonca zachowalo. Czyli sprawa jest taka ze trzeba znalezc opornik na kablu zasilajacym zegarek (czerwono bialy) ktory po wlaczeniu swiatel zmniejsza napiecie. Mam niby elektroniczna wersje ksiazki serwisowej ale skany schematow sa jakie sa ale i tak nie widac tam jednoznacznie gdzie szukac opornika. Stad mam pytanie/prosbe: Ma ktos jakis pozadny schemat gdzie mozna by zlokalizowac ten opornik??

No chyba ze ktos jakos innaczej a bezpiecznie rozwiazal owy temat
  
 
ze schematu nei wyczytasz gdzie fizycznie ow opornik sie znajduje..bo schemat jak sama nazwa wskazuje okresla tylko lokalizacje elementow w sensie logicznym wbrew pozorom najprostszym rozwiazaniem w sensie czasu i wysilku bedzie pociagniecie dodatkowego przewodu zamiast tego z opornikiem