| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-05-28 15:26:28 Jakiegoś zasadniczego wpływu na silnik to to raczej nie ma Co najwyżej lekki na zużycie paliwa, klocków hamulcowych... |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-05-28 15:31:16 No i zużycie sprzęgła bo częściej wysprzęglasz |
acquaristic sosnowiec | 2007-05-28 15:33:31 Klocki hamulcowe drogie nie są a spalanie - w życiu musi byc czasami troche frajdy |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-05-28 15:35:12 No nie wiem czy z jazdy na luzie jakąś frajdę można czerpać Chyba odwrotnie |
acquaristic sosnowiec | 2007-05-28 15:39:43 To zależy jaka stroma jest górka Wojo ![]() |
markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2007-05-28 15:48:51 Jazda na luzie nie jest wskazana ale o tym mowili pewnie na kursie. Najgorszym, co moze byc to zgasniecie silnika, o ktorym mozesz nawet nie wiedziec, a wtedy tracisz wspomaganie hamulców i kierownicy. o ile bez wsp. kierownicy nic sie nie stanie to bez hamulców trwałośc samochodu moze sie gwałtownie zmniejszyc (czyt. dzwon)
[ wiadomość edytowana przez: markocieszyn dnia 2007-05-28 15:55:03 ] |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2007-05-28 15:52:06 Przed skrzyżowaniem zawsze hamowanko silnikiem Jak chcesz długowiecznego diesla to wymiany oleju i filtrów na czas i najlepszej jakości paliwko |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2007-05-28 21:53:16 Jeżeli turbo - to koniecznie chłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2007-05-28 22:12:14
Czyli pozostawienie go na wolnych obrotach na jakiś czas zanim zgasisz. Dodatkowo wkręcanie wyższych obrotów dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy. |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2007-05-29 22:25:35 Co do zużycia paliwa przy hamowaniu silnikiem to podobno w starszych dieslach dawka jest taka jak na luzie więc bez różnicy. Przy nowszych sterowaniach jest dopiero prawdziwa odcinka. Poprawcie mnie jeśli się mylę. |
Kao Częstochowa | 2007-05-31 22:08:11 A jak jest w fordzie z silnikiem TD?
W nowszych benzynowcach na pewno przy hamowaniu silnikiem wynosi 0. Zawsze jak jest możliwość, czyli dłuższy odcinek i wiem, że trzeba będzie hamować (np. światła za 400m i widać) to jadę na luzie. Co do sprzęgła, to żadna różnica, (chyba, że na wciśniętym). Czasem, jadąc na luzie i odpowiednim ustawieniu świateł udaje się jechać z 1,5 km (stała trasa lekko z górki). Hamując silnikiem tracę prędkość po góra 100m. Ekonomia, jak dla mnie, raczej oczywista. Przy benzynie, nawet pomimo tego 0, raczej podobnie. Co innego hamowanie przed samym skrzyżowaniem. Więc moim zdaniem, wszystko zależy od odległości i warunków drogowych. Czemu nie jeździć na luzie - zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem mniejsze (elektroniczne odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem, tylko czy w dieslu?), możliwość wpadnięcia w poślizg przy złych warunkach, no i ew. brak wspomagania przy zgaśnięciu silnika. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2007-05-31 23:13:43 Cos to zerowe zuzycie wydaje mi sie malo wiarygodne, poniewaz wtryskiwane paliwo po pierwsze chlodzi wtrysk, po drugie smaruje go, po trzecie smaruje tez gniazda zaworow mikromgielka paliwa.
|
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2007-06-01 08:56:12 Nie odcina całkowicie |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-06-01 09:47:33
Ty tak poważnie, czy tylko żartujesz? Na luzie samochód to bezwładna masa nad którą nie masz żadnego panowania. Aż się przestraszyłem jak czytałem jak jeździsz
Nawet na egzaminie na prawko za jazdę na luzie ulewają... |
![]() william0000 97 td polanica zdrój | 2007-06-01 22:59:20 Mieszkam w górkach i przy poważniejszych zjazdach dla bezpieczeństwa przy zawsze wrzucam bieg odpowiedni do prędkości zjazdu - jeden mniej.
Przy niewielkich zjazdach lepiej pszechłodzić td i nie biegać po biegach, nie meczyć - więcej szkody niż pożytku. Miałem warzczy burga i tam z racji 2taktowego silnika było zabronione - smarowanie siadało. Moja siostra przed każdą krzyżówką uprawia redukowanie po biegu / bo tak kazali /, a silnik wyje i wyje i wyje .......... To są obciążenia dla silnika, skrzyni które zniejszają jego żywotność. Przy spokojnej - nie "szarpiącej" jeżdzie bez większych górek przed rondem podjeżdżam na luzie
[ wiadomość edytowana przez: william0000 dnia 2007-06-01 23:11:36 ] |
Kao Częstochowa | 2007-06-02 18:59:09 Dokładnie, wszystko jest dla ludzi, ale z głową. A BUSem, szczególnie załadowanym, to faktycznie duże ryzyko. |