Pomocy silnik pracuje na gazie tylko na gorącym silniku...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnio założyłem gaz sekwencyjny STAG 300 z żółtymi valtekami
Problem jest taki... że silnik pracuje tylko i wyłącznie jak temperatura silnika wchodzi na czerwone pole i włanczają się wentylatory...
Jeśli jest normalna temperatura silnika czyli w połowie wskażnika... nie da się jechać... silnika szarpie....
Teraz moje pytanie, bo gaz świeżo założony.. a gazownicy mają czas na regulację dopiero za tydzień....
Czy jest to błąd montażu czy tylko brak porządnej regulacji?
Zamówiłem na allegro interfejs diagnostyczny... może wcześniej uda mi się samemu to wyregulować.
Auto to Sierra 2.0 DOHC z półsekwencją z powiększoną pojemnością do 2.3..... i dlatego nie naciskam mocno gaziarzy... bo robią przy aucie które nie jest seryjne.....
Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek info.
  
 
Cytat:
2007-06-07 20:12:54, Garii pisze:
Witam Ostatnio założyłem gaz sekwencyjny STAG 300 z żółtymi valtekami Problem jest taki... że silnik pracuje tylko i wyłącznie jak temperatura silnika wchodzi na czerwone pole i włanczają się wentylatory... Jeśli jest normalna temperatura silnika czyli w połowie wskażnika... nie da się jechać... silnika szarpie....


Na początek niech może zwiększą temp. przełączania.
ZTCW to Stag nie ma korekcji temperaturowej, a tutaj może leżeć problem. Długa jest ta faza szarpanej jazdy?

Cytat:
Teraz moje pytanie, bo gaz świeżo założony.. a gazownicy mają czas na regulację dopiero za tydzień....


Nie no sorry...
Założyli, źle wyregulowali i mają czas dopiero za tydzień???
Jaja sobie robią? Niech poprawiają.

Cytat:
Czy jest to błąd montażu czy tylko brak porządnej regulacji?


Szklana kula w serwisie. Może być i jedno i drugie.

Cytat:
Zamówiłem na allegro interfejs diagnostyczny... może wcześniej uda mi się samemu to wyregulować. Auto to Sierra 2.0 DOHC z półsekwencją z powiększoną pojemnością do 2.3..... i dlatego nie naciskam mocno gaziarzy... bo robią przy aucie które nie jest seryjne..... Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek info.


Mieli świadomość, że to jest 2.3? Jeżeli tak, to nieważne, że auto nieseryjne. Do mocy silnika dobiera się (teoretycznie) średnicę dysz. Znali rzeczywistą moc silnika?
nawet jeśli by nie znali i myśleli, że 2.0, to fakt założenia złych dysz wyszedłby podczas kalibracji...
No właśnie. Zrobili jazdę kalibracyjną?
Jak w ogóle auto jeździ po nagrzaniu silnika?
  
 
Dzięki za info...
Sprawa jest taka.....
Wiedzieli za co się biorą.. silnik jest od scorpio 2.3 a elektryka zostala od 2.0....
Silnik pracuje w miarę tylko jak jest zagrzany pod czerwone pole... da się wtedy jechać.... jak temperatura spada silnik zaczyna szarpać..... a jak zejdzie do polowy.. to autem szarpie i wogule nieda sie jechac.... Na wolnych obrotach pracuje pieknie czy zimny czy cieply....
Jak go odbieralem to byl gorący a więc bylo oki...
Jak pojechalem na pierwszą poprawke to kazali odpalić i na wolnych obrotach robili kalibrację...
Oczywiście autko zlapalo temperature no i wszytsko dzialalo....
pojechalem no i ostyg i znowu niedziala...

Ale lepiej tak jak sie z nimi umówilem wstawie im na dniówke niech reguluja....
Chyba że przyjdzie mi wczesniej kabelek to sam cos pogrzebię.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-08 09:53:16, piter34 pisze:
Na początek niech może zwiększą temp. przełączania.
ZTCW to Stag nie ma korekcji temperaturowej, a tutaj może leżeć problem. Długa jest ta faza szarpanej jazdy?



Jakiej to korekcji temperaturowej nie ma Stag300?
  
 
Cytat:
2007-06-08 13:06:02, Gustaw6666 pisze:
Jakiej to korekcji temperaturowej nie ma Stag300?


Popraw mnie jeśli się mylę i wskaż, gdzie tę korektę można ustawić w programie albo jak to działa (jeśli jest).
  
 
Funkcja korekcji czasu wtrysku gazu w zależności od temperatury jest zaszyta w algorytmach działania sterownika i nie daje się jej zmieniać za pomocą interfejsu użytkownika. Korekta jest ustosunkowana do temperatury gazu.

A jaką Ty korekcję miałeś na myśli i w jakim sterowniku?
  
 
Cytat:
2007-06-08 17:27:10, Gustaw6666 pisze:
Funkcja korekcji czasu wtrysku gazu w zależności od temperatury jest zaszyta w algorytmach działania sterownika i nie daje się jej zmieniać za pomocą interfejsu użytkownika. Korekta jest ustosunkowana do temperatury gazu.


OK. Kumam.
Jest, ale nie można jej zmieniać.
W OMVL Dream XXI (bez N) była specjalna zakładka z możliwością zmiany, stąd moje początkowe błędne przypuszczenie, że Stag 300 tego nie ma...

Cytat:
A jaką Ty korekcję miałeś na myśli i w jakim sterowniku?


Korekcję czasu wtrysku w zależności od temperatury w sterowniku Stag 300.
  
 
Masz rację, w OMVL można modelować ręcznie charakterystykę korekty od temp. gazu i chyba także reduktora ( nie za bardzo rozumiem po co od temp reduktora)

Nie widziałem tego w innych sterownikach, jeśli chodzi o Staga300 to w przypadku zmiany temp gazu z 50 st.C do 0 st C czas wtrysku gazu skróci się o ok 15%. Nie umiem niestety powiedzieć czy oznacza to, że ten algorytm jest dobrze dopracowany.