Wymiana pompy wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie
Czy po wymianie pompy wspomagania i dolanie płynu trzeba go odpowietrzyć, czy układ odpowietrza się automatycznie, jak to wygląda?
  
 
konieczne jest odpowietrzenie, powietrze w płynie źle wpływa na trwałość pompy

wygląda to tak: uruchamiasz silnik, ma pracować na wolnych obrotach, a ty w tym czasie powoli kręcisz kierownicą z jednego skrajnego położenia w drugie, przy zmianie kierunku dobrze jest przytrzymać kierownicę na ok. 1 sekundy po to by płyn poszedł przez zawór przelewowy, to zresztą dobrze słychać, trzeba kręcić aż do skutku,tzn. podczas normalnej pracy pompy bez kręcenia kierownicą nie może być słyszalny charakterystyczny dźwięk jakby "szlifowania metalu", powiedzmy że na początek wykonaj serię 20 razy w jedną i drugą stronę

mam nadzieję że to jasne
  
 
ok wszystko jasne, dzięki
  
 
Dodałbym od siebie ze jezeli bedziesz to robić - nie wyruszaj w trase ale sprawdz czy układ (odpowietrzniki bedą szczelne) z reguły 1,2 razy w życiu auta są odkręcane wiec mogą pozniej nie trzymać.

Mi jak wymianiałem cylinderki w bebnach koles nie dokręcił rórki od plynu hamulcowego i rurka szczelliła podczas jazdy - efekt pedał w podłogę.... Myslalem ze ich zabije za to... Dobrze ze nic sie nie stało.
Partacze są wszędzie, a mi tak ten zakład polecali w sklepie z częsciami...

Jarek to ma dobrze... na forum tylko z nudów nie przymusu
  
 
accent1:

dyskusja jest o odpowietrzaniu układu wspomagania kierownicy a nie hamulców

tu nie ma żadnych odpowietrzników
  
 
Wymianę pompy i paru innych podzespołów zrobił pobliski warsztat. Panowie odpowietrzyli wspomaganie. Zrobiłem test kręcąc kierownicą do oporu wg porady i nie słyszałem żadnych odgłosów. Pracuje gładko i lekko. Płyn - Castrol Dexron 3 ATF.
Jeśli wszystko będzie OK i nie popsuje się w ciągu tygodnia, dodam warsztat do tematu POLECAM/NIE POLECAM nasze warsztaty.
  
 
Upsss Nigdy nie odpowietrzałem wspomagania.....