MotoNews.pl
  

Przepływomierz w 2,5 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Szukałem na forum o przepływce w 2,5 TD ale niestety nikt nic nie pisze. Dzisiaj ledwo przyjechalem do domu z Warszawy. Obroty tylko do 1200 moze 1000 i z tylu kleby dymu tniebiesko czarnego.
Wymontowałem przelymomierz i zobaczyłem ze "listek" jest przerwany. Kupie droga przeplywke ale nie wiem czy to na pewno to. Mam tez druga omege ale nie ma ona przeplywomierza. Jest z 1995 druga (padnieta) z 1997. Jakie sa objawy w dieslu padnietej przepływki??? Takie jak opisywałęm??

Pozdrawiam

Tomek
  
 
Hmmm
Widze ze jak narazie nikt nie jest w stanie mi pomóc. W czwartek albo w piatek bede mial nową przepływkę. Zobacze czy wszystko powróci do normy. Zastanawiam sie tez czy po założeniu bedzie wszystko OK. Pewnie trzeba bedzie tez wykasowac błedy.

Jesli ktos cos wie na ten temacik prosze o refleksje Pozdrawiam
Tomek
  
 
Hmmm...
sam do siebie pisze
Zastanawiam sie czy jak zaloze przeplywomierz to czy wszystko bedzie OK.

Mam kody bledow:
34 i 88
Czyli przeplywka i hmm... blad wtrysku, kata wtysku. Nie wiem i zastanawiam sie nad wrtyskiem z kabelkiem .... czy to moze nie czasem jego wina, ale na desce nie swieci mi sie kontrolka od trybu awaryjnego.

Zobaczymy jutro. Bede mial przeplywke zaloze i zastanowie sie jak wykasowac bledy. Odpialem zasilanie na dwa dni ale dzisiaj patrze znowu sa. Moze jak zaloze nowy dobry przeplywomierz to bedzie OK.
  
 
Nikt nie odpisuje, bo nikt nie wie, a nie bo nikt nie chce pomoc Raczej kat wtrysku nie przestawil Ci sie nagle... chyba ze... ze Ci przeskoczyl lancuch rozrzadu o zabek Dopiero teraz cos takiego mi wpadlo na mysl jak napisales o tym kacie wtrysku. Mozliwe, bo wtedy spalaloby sie bardzo kiepsko wszystko bo np czas spalania bylby za krotki i powietrza byloby za malo. Jednak chyba tez w takim momencie mialbys problemy z uruchomieniem silnika?
Proponuje zalozyc ta nowa przeplywke na probe i oblookac zmiany. Raczej nie padna dwie rzeczy na raz czyli i przeplywka i cos jeszcze, wiec jak sie nie poprawi nic to najprawdopodobniej nie w przeplywce byla wina i pewnie ona jest ok. Z tym przeskokiem to tylko moje przypuszczenie, ale jezeli sie by okazalo to rzeczywiscie to chyba najwyzsza pora wymienic lancuch. Ostatnio dowiadywalem sie o to. Cene mi powiedzial gosc z Nadarzyna pod wawa: 1800 ze wszystkim, czyli nowa, dobra uszczelka pod glowice, nowe lancuchy (oba) i ustawienie pompy i kata wtrysku. Sama robota to jakies 1200 zl bo to 2 - 3 dni roboty. Jak chcesz to dam namiary.
  
 
Witam,
Nie oto mi chodzilo ze nikt nie chce mi pomóc, wiem że poprostu nikt nie moze mi narazie pomóc. no ale jestem dobrej mysli.

Wlasnie dzisiaj przyslano mi przeplywke. Jutro ja założę. Stara na pewno jest do bani bo przerwany jest jeden drucik = blaszka oporowa. No i jak zakładam to mam ten błąd 88. Kurcze tylko jak założe to bede musial pokręcić pare razy (zapalić i zgasić) bo do serwisu mam jakies 50 KM i nie wiem jak tam dojade, moze ktos mnie zaciagnie. Ale sprobuje z tym uruchamianiem i gaszeniem, aż mi szkoda rozrusznika. 20 razy to nie malo (czy 50 razy?? bo juz nie pamiętam). hyba ze macie jakies inne sposoby ?? ale to cyba nie możliwe

Hmm a co do łańcucha to raczej mało możliwe bo wszystko bylo OK, zgasiłem a potem juz bardzo ciezko mi zapalil, nie bylo slychac zadnych traskow czy cos takiego.

No i z zapalaniem nie ma problemu, stał dwa dni z odłączonym akumulatorem, przepływomierz nie podłączony i zapala na dotyk, pracuje równo i bez zadnego problemu, ale tylko przez jakies 30 sekund, no moze minute i pozniej zaczyna dymic, troche rzucac silnikiem, i nie chce wejsc na obroty powyzej 2000 .

Pozdrawiam

  
 
Witam, byłem kiedys u mechanika od pomp.. przy okazji sprawdzenia parametrów pompy powiedział mi że przeływomierz nie podaje wartości. Sprawdzał to w programie ESITronic. Wracając do domu odpiąłem przepływke żeby sprawdzić czy jest rożnica, nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, kopcenia itd. No ale co.. wskazania kompa są święte więc kupiłem nowa Pierburga. Wpiąłem i nic.. Ma ktoś jakieś pomysły i sugestie z czym to może być związane? Nie mam żadnych błedów na kompie.
  
 
Być może masz wersję silnika z czujnikiem temp. w kolektorze ssącym czyli bez przepływomierza ewentualnie zmieniony soft. Raz miałem taki przypadek, że przepływomierz to była tylko atrapa, prawdopodobnie poprzedni właściciel zmienił silnik i komp. po awarii na starszy (bez przepływki).
Innym przypadkiem był uszkodzony przewód idący do przepływomierza - przetarł się przy rurkach od nagrzewnicy, auto wogóle się nie zbierało i strasznie kopciło. Tutaj występował błąd 87 czy 88. Jeżeli nie wyskakuje ci błąd przepływomierza, to może lepiej nic nie ruszaj. Dopóki auto z tym silnikiem chodzi w miarę równo, łańcuchy nie klepią, wtryski nie leją, odpala - lepiej nic nie dotykać.

Tak na marginesie dodam, że naprawy "połowiczne" związane z usuwaniem typowych dolegliwości tego silnika np. wymiana końcówek wtrysków, regeneracja pompy z wymianą tylko najbardziej zużytych elementów i regulacja, powoduje, że znów silnik wymaga po pewnym czasie regulacji. Dzieje się tak, ponieważ żaden mechanik i diagnosta nie przewidzi charakterystyki pracy starych względem nowych elementów.
  
 
Jak odepnę przepływke to wyskakuje mi błąd na kompie. Sęk w tym że nie ma różnicy w przyspieszeniu auta. Jak mogę sprawdzić ktorą wersje silnika mam (przepływka i kable do niej są na swoim miejscu) nie mam wkręconego czujnika w kolektorze dolotowym, wychodzi tylko wężyk do czujnika podciśnienia. Jaki sterownik powinienem mieć do silnika x25?
  
 
Dodam jeszcze, że gdy odpiąłem przepływke to autko nic nie kopciło.
[edit]
mam taki sterownik:
"0.281.001.428 STEROWNIK Omega 2.5 TDI X 25 TD Turbo 2.5 04.1996 09.2004" dane ze strony boscha

[ wiadomość edytowana przez: Trance_Matthew dnia 2010-07-19 19:45:23 ]
  
 
A czym w TD miałaby sterować przepływka skoro pompa jest w 100% mechaniczna?
Przy pompowtryskach i owszem jak najbardziej dawka paliwa.

W zwykłych TD przepływomierz jest montowany w celu sterowania EGR, aby przy pewnym zakresie obrotów ( określonej ilości przepływającego powietrza) otworzyć EGR i wpuścić spaliny w dolot.
Ekologia i tyle.
Dlatego odpięcie go nie powoduje, poza komunikatem w postaci kontrolki, żadnego widocznego spadku mocy.
  
 
Jak znajdziesz w omedze 2,5TD linkę od gazu idąca do pompy wtryskowej, to wtedy będę wiedział, że mam pompę w 100% mechaniczną.
Ja np. nie mam przepływomierza, a o otwarciu EGR decyduje ECU z czujników m.in. ciśnienia doładowania. EGR otwiera się pod obciążeniem podczas jazdy, przy ok. 2200 obr. W przypadku silnika bez przepływki zawór EGR otwiera się na oścież (elektrozawór znajdujący się obok czujnika ciśnienia doładowania otwiera przepływ podciśnienia z vacum pompy), natomiast w silniku z przepływką otwarcie EGR jest regulowane niby płynnie przez elektrozawór z 3 wypustami (sąsiadującymi w pionie) powszechnie stosowany w autach, gdzie bosch maczał palce. Przykładowo w VW i inn. występują 2 takie elektrozawory - od wysokiego i niskiego ciśnienia ale to całkiem inna bajka jak zawór turbiny jest sterowany podciśnieniem z vacumy.
Nie chcę mi się rozwijać tematu uciążliwej regulacji tych silników; lecz taki "szczegół" jak mieszanie spalin w kol. ssącym, przy złym wysterowaniu (otwarciu EGR) ma swój ujemny wpływ na silnik i jazdę. W takich przypadkach lepiej jest zaślepić rurkę EGRu.
W samej pompie wtryskowej jeden z elementów może niedomagać i będzie wszystko poprzestawiane.
A ten przepływomierz jak mówiłem, to zostaw w spokoju, dopóki auto jeździ i nie kopci
  
 
Cytat:
2010-07-27 23:45:34, Beny_2_5_TDS pisze:
Jak znajdziesz w omedze 2,5TD linkę od gazu idąca do pompy wtryskowej, to wtedy będę wiedział, że mam pompę w 100% mechaniczną. Ja np. nie mam przepływomierza, a o otwarciu EGR decyduje ECU z czujników m.in. ciśnienia doładowania. EGR otwiera się pod obciążeniem podczas jazdy, przy ok. 2200 obr. W przypadku silnika bez przepływki zawór EGR otwiera się na oścież (elektrozawór znajdujący się obok czujnika ciśnienia doładowania otwiera przepływ podciśnienia z vacum pompy), natomiast w silniku z przepływką otwarcie EGR jest regulowane niby płynnie przez elektrozawór z 3 wypustami (sąsiadującymi w pionie) powszechnie stosowany w autach, gdzie bosch maczał palce. Przykładowo w VW i inn. występują 2 takie elektrozawory - od wysokiego i niskiego ciśnienia ale to całkiem inna bajka jak zawór turbiny jest sterowany podciśnieniem z vacumy. Nie chcę mi się rozwijać tematu uciążliwej regulacji tych silników; lecz taki "szczegół" jak mieszanie spalin w kol. ssącym, przy złym wysterowaniu (otwarciu EGR) ma swój ujemny wpływ na silnik i jazdę. W takich przypadkach lepiej jest zaślepić rurkę EGRu. W samej pompie wtryskowej jeden z elementów może niedomagać i będzie wszystko poprzestawiane. A ten przepływomierz jak mówiłem, to zostaw w spokoju, dopóki auto jeździ i nie kopci




witam

zaciekawiło mnie to co powiedziałeś o uszkodzonym EGR. Wiem bo od pewnego czasu na spinaczu wywala mi błąd EGRu ale nie odczuwam zmian w pracy silnika. Bardzo ładnie pracuje. Co lub jakie szkody może spowodować EGR ? jeżeli nic się nie dzieje poza tym błędem zmienic EGR ?
  
 
Cytat:
2010-09-06 20:44:57, zpetz pisze:
witam zaciekawiło mnie to co powiedziałeś o uszkodzonym EGR. Wiem bo od pewnego czasu na spinaczu wywala mi błąd EGRu ale nie odczuwam zmian w pracy silnika. Bardzo ładnie pracuje. Co lub jakie szkody może spowodować EGR ? jeżeli nic się nie dzieje poza tym błędem zmienic EGR ?



Pewnie się zapiekł. Proponuję go wymontować przeczyścić i rozruszać, u mnie pomogło.

Pozdrawiam Nelson
  
 
Co lub jakie szkody może spowodować EGR ? jeżeli nic się nie dzieje poza tym błędem zmienic EGR ?


Żadnych szkód nie spowoduje a nawet silnik stanie się żwawszy. W końcu dostaje czyste powietrze bez spalin.